Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gråhund

Featured Replies

Publicerat

Har haft ett samtal med frugan idag om att skaffa en ny/till hund framöver. Vi pratade om vilken jakt jag troligen kommer att hålla på med mest i framtiden och vad för jakthund som passar mig då. Den jakt som jag kommer att hålla på med en stor del av hösten är Älgjakt.

Det är gråhund då Hundgården är byggd för den rasen hundkojan är byggd för Gråhund osv. Sen är ju Gråhunden inte så stor större en en Finnspets men mindre en Jämte. Så det lutar mer och mer åt att jag blir Gråhundägare om några år.

Varför Gråhund som jag skrev så är det storleken, sen har mina morbröder haft Gråhund och jag gillar rasen. Sen vill jag börja jaga Älg med hund i framtiden, tycker att det ger mer möjligheter som älgjägare om man går som hundförare. Det är lite tankar som jag har. Sen gäller det att hitta rätt uppfödare som har bra hundar.

Publicerat
  • Författare

Glömde ju fråga lite frågor. Jag undrar är det någon här som vet av bra uppfödare för just Gråhund.

Publicerat

Glömde ju fråga lite frågor. Jag undrar är det någon här som vet av bra uppfödare för just Gråhund.

Hållvallens kennel är riktigt bra. mycket jakt i dom hundarna. men vad jag har hört så är hundarna såld långt innan parning...

Publicerat

Tiken är en fin hund med god jaktlust och bägge hundarna meriterade.

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35457-jaemthundsvalpar/

biggrin.gif

Husse lämnade dörren olåst och bägge hundarna smet iväg på natten och jagade älg med fullt ståndskall.biggrin.gifrolleyes.gif