Publicerat November 29, 201114 yr Någon som sett jaktfilmen som följde med svensk jakt (Fågeljakt på Lygnesta gård)? Vad tyckte ni? Är den värd att köpa?
Publicerat November 29, 201114 yr Själv hatar jag att få en film i brevlådan som man sedan måste betala för. Skiten åkte ner i tunnan ögonblickligen. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 29, 201114 yr Kompisen betalade o tyckte den var sevärd. Men så e vi Bretonfrälsta me ju
Publicerat November 29, 201114 yr Själv hatar jag att få en film i brevlådan som man sedan måste betala för. Skiten åkte ner i tunnan ögonblickligen. +1 på det! Inte direkt miljövänligt heller och sist vi fick en sådan tingest i brevlådan så trodde jag i mitt enfald att man tog åt sig av kritiken men icke... Jag gillar jaktfilmer och har köpt tämligen många men jag får avsmak när man gör så här... Denna filmen kommer jag troligen inte köpa framöver eftersom den kommer bara att påminna mig om irritationen över att få skiten i brevlådan. (det är absolut inte filmen jag kritiserar, det är reklammodellen!)
Publicerat November 30, 201114 yr Personligen tycker jag inte att det är nått fel med utskicket. Då finns det mycket värre saker att irritera sig på. Däremot måste jag säga att trots en ringa summa var innerhållet under all kritik. Kanske om man är extrem nybörjare kan det ge nått men någon jakt var det ju inte. Jag har sett andfilmen! Fredrik
Publicerat November 30, 201114 yr Själv hatar jag att få en film i brevlådan som man sedan måste betala för. Skiten åkte ner i tunnan ögonblickligen. Sent from my iPhone using Tapatalk Samma här Vill jag ha en jaktfilm så letar jag upp en som passar mig , inte tar en för att den finns nära. Instämmer med Wisard inte särskilt miljövänligt.
Publicerat November 30, 201114 yr Har inte sett den kommer nog inte o sen den heller. Trodde när jag fick Svensk jakt att ja lite jaktporr men när jag såg att man skulle skicka sms så fick det va.
Publicerat November 30, 201114 yr Har ni skrivit och meddelat SJ om er inställning till deras sätt att sälja in extra material? Det anser jag att nu bör, för egen maskin köper jag bara lösnummer så jag slipper mycket av det där. /Christian
Publicerat November 30, 201114 yr Kastade skivan. Inte just för att jag surnade på något direkt utan mest för att jag inte var intresserad. Däremot sajnade jag konto på Jaktfilm.se. Det kändes vansinnigt bra förutom att jag låg och glodde på film till klockan 3 i morse. Mindre genomtänkt märker jag idag //F
Publicerat November 30, 201114 yr Kompisen betalade o tyckte den var sevärd. Men så e vi Bretonfrälsta me ju Vilken köpte han? Är lite sugen på rapphönsjakten, men det förutsätter givetvis att det är med några bra strävhår !
Publicerat November 30, 201114 yr Jaktfilm.se är det värt guldmynten?:-) varenda liten surt inkänad krona kan jag tillägga!!
Publicerat November 30, 201114 yr varenda liten surt inkänad krona kan jag tillägga!! Här håller jag med till fullo! //FMF
Publicerat November 30, 201114 yr varenda liten surt inkänad krona kan jag tillägga!! Då kör vi på det :-)
Publicerat November 30, 201114 yr varenda liten surt inkänad krona kan jag tillägga!! +1 Skall dock bli intressant att se om de har nog med nytt material tills nästa inbetalning är motiverad... Och C, jag ska ta och skicka ett mail till Sjf angående filmen. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 1, 201114 yr Och C, jag ska ta och skicka ett mail till Sjf angående filmen. Kör det till Svensk Jakt, SJF har inget med detta att göra. Mvh!
Publicerat December 1, 201114 yr +1 Skall dock bli intressant att se om de har nog med nytt material tills nästa inbetalning är motiverad... Och C, jag ska ta och skicka ett mail till Sjf angående filmen. Sent from my iPhone using Tapatalk ja.. har vart med sedan premiärdagen och sedan dess har det hänt massa saker, dock hoppas man ju på mycket material från 11/12 säsongen.
Publicerat December 1, 201114 yr Kör det till Svensk Jakt, SJF har inget med detta att göra. Mvh! Det är uppfattat, skickar mailet till Svensk Jakt. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 1, 201114 yr Om man gillar tvångsapportering med unghundar kanske det är en trevlig film. Själv använder jag aldrig tvång utan gör träningen lustfylld. Om hunden inte har spontanapport i sig kan den kanske användas till stöthund eller spår...
Publicerat December 1, 201114 yr Förresten: jaktfilm.se är i mina ögon ett mycket bra alternativ till att vara ute i verkligheten! Och billigt!
Publicerat December 1, 201114 yr Om man gillar tvångsapportering med unghundar kanske det är en trevlig film. Själv använder jag aldrig tvång utan gör träningen lustfylld. Om hunden inte har spontanapport i sig kan den kanske användas till stöthund eller spår... Se där, och vad har du för hundar? Varför kan man inte använda en stående fågelhund som stående fågelhund om de inte spontanapporterar... Pratas hela tiden om FILMEN, var det inte tre olika???
Publicerat December 1, 201114 yr Jomen, tre olika jaktvilt. Visst kan du använda stående fågelhundar, det är apportörerna jag menar. En labbe som inte vet vad apportering är ska man kanske använda som något annat. De stående fågelhundarna som inte är spontanapportörer kan man ju jaga med, men det är ju i högsta grad olämpligt att avla på dem, eftersom apportering är en så viktig del av den jakten. Kolla in filmen om andjakt så förstår du vad jag menar, förhoppningsvis. Det första som avhandlas om träning av apportörer är just tvångsapportering, vilket normalt sett är ovanligt i "rätt" linjer av retrievrar. Inget om spontanapportering och normal apporteringsträning. Själv har jag en gammal tollare just nu, men har haft flat tidigare, och alla har apporterat från 12 veckors ålder. Den senaste flaten kunde även stöta och stå på fågel, vilket hon gjorde helt spontant...
Publicerat December 1, 201114 yr Menar du på allvar att man inte ska avla på en engelsk setter eller pointer för att den inte SPONTANapporterar!? Förmodligen missuppfattar jag dig, för spontanapporteringsförmågan är inte ett avelskriterium för dessa hundar. Däremot är det busenkelt att lära dem att apportera ändå, men det är en annan sak. quote name='Henrik G' timestamp='1322744430' post='578205'] Jomen, tre olika jaktvilt. Visst kan du använda stående fågelhundar, det är apportörerna jag menar. En labbe som inte vet vad apportering är ska man kanske använda som något annat. De stående fågelhundarna som inte är spontanapportörer kan man ju jaga med, men det är ju i högsta grad olämpligt att avla på dem, eftersom apportering är en så viktig del av den jakten. Kolla in filmen om andjakt så förstår du vad jag menar, förhoppningsvis. Det första som avhandlas om träning av apportörer är just tvångsapportering, vilket normalt sett är ovanligt i "rätt" linjer av retrievrar. Inget om spontanapportering och normal apporteringsträning. Själv har jag en gammal tollare just nu, men har haft flat tidigare, och alla har apporterat från 12 veckors ålder. Den senaste flaten kunde även stöta och stå på fågel, vilket hon gjorde helt spontant...
Publicerat December 2, 201114 yr Nja, spontanapportering betyder för mig att de just är lätta att lära, inte att de springer iväg första gången du slänger en dummy. Men att lära en hund apportera eller bära ska enligt mina principer ske med lustfylld inlärning, inte med smärta eller godisregn. En hund som kommer med apporten med svansen mellan benen är inget jag vill ha. Men visst, avel ska bara ske på de bästa individerna, inte för att ägaren tycker att det är den bästa hund han eller hon har haft... Och träna hund ska man göra själv, inte lämna iväg för "inkörning", utom då i kursform. Dressyr är minst lika mycket relationsskapande mellan hund och förare som att lära hunder göra rätt. Detta kan ju vara väldigt kontroversiellt i dagens läge då många jägare bor i lägenhet och långt från jaktmarken men ändå anser sig vilja ha hund.
Publicerat December 2, 201114 yr Såg igenom trailen, verkade vara rena skiten, fågeljakt är inte något jag är intreserad av iaf. Åkte med återvinningen av plast produkter