Publicerat November 30, 201114 yr Den nye Miljöministern Har igår och dag varit i dialogmöte om Rovdjursfrågor i Värmland och Dalarna. http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=10102&avd1=0
Publicerat December 1, 201114 yr Ja, vad tycker du om det, Foffe? Själv känner jag mig luttrad. Inte en enda stavelse som stämt hittills i det politikerna lovat om rovdjurspolitiken. Jo, förresten, att Sverige ska ha en livskraftig vargstam söder om renskötselområdet, till vilket pris som helst, det har stämt. Men inte när det gäller de löften som bland annat jägarorganisationerna fick i samband med uppgörelsen om inflyttning av varg. Någon här, nu, i dag som fortfarande tycker att det var bra med den historiska uppgörelsen?
Publicerat December 2, 201114 yr Nej Mikael, inte ens det där söder om renbetet stämmer. Formuleringen lyder numera söder om renbetet, norr om mälaren/hjälmaren/E20. Vargbältet kommer att expandera men bara i pereferin.
Publicerat December 2, 201114 yr Författare Ja, vad tycker du om det, Foffe? Själv känner jag mig luttrad. Inte en enda stavelse som stämt hittills i det politikerna lovat om rovdjurspolitiken. Jo, förresten, att Sverige ska ha en livskraftig vargstam söder om renskötselområdet, till vilket pris som helst, det har stämt. Men inte när det gäller de löften som bland annat jägarorganisationerna fick i samband med uppgörelsen om inflyttning av varg. Någon här, nu, i dag som fortfarande tycker att det var bra med den historiska uppgörelsen? VAd jag tycket om det? Jag tycker att det är ett steg i rätt riktning att det förs en dialog i denna fråga.