Publicerat December 14, 201114 yr röker efter en räv stövare o en terrer som ärvillig att komma o motionera lite räver i norra västmanland på en planerad räv jakt länkar dit ni finner info om jakten då de är Teffek som har hand om den, men fråga mig om ja viste nå hun som var villig at jaga den dagen 17/12 då hunföran inte hadde tid den dagen.. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35284-raevjakt/page__p__572933__hl__r%E4vjakt__fromsearch__1#entry572933
Publicerat December 14, 201114 yr röker efter en räv stövare o en terrer som ärvillig att komma o motionera lite räver i norra västmanland på en planerad räv jakt länkar dit ni finner info om jakten då de är Teffek som har hand om den, men fråga mig om ja viste nå hun som var villig at jaga den dagen 17/12 då hunföran inte hadde tid den dagen.. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35284-raevjakt/page__p__572933__hl__r%E4vjakt__fromsearch__1#entry572933 Hade varit kul men tyvär lite för vargpackat län de där...
Publicerat December 14, 201114 yr röker efter en räv stövare o en terrer som ärvillig att komma o motionera lite räver i norra västmanland på en planerad räv jakt länkar dit ni finner info om jakten då de är Teffek som har hand om den, men fråga mig om ja viste nå hun som var villig at jaga den dagen 17/12 då hunföran inte hadde tid den dagen.. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35284-raevjakt/page__p__572933__hl__r%E4vjakt__fromsearch__1#entry572933 Rååågermannen, har väl både ock, bara att plinga ju
Publicerat December 19, 201114 yr Om det finns någon hugad rävstövare som är sugen att ut i Jämtland i början av 2012 så går det bra att pm:a mig. Drömmen vore att hitta två rävstövare, samt ett gäng skyttar en helg. Sorry för trådkapning..
Publicerat December 19, 201114 yr Författare de är lungt då vi letar stövare bägge 2 till jakter ja du får dra ihop en helg så kommer ja till jämtland o jagar tror Grund här är sugen att komma med sin unghund annars kan ja säkert luta med nå folk gär från södern att följa med upp med bra hundar
Publicerat December 19, 201114 yr de är lungt då vi letar stövare bägge 2 till jakter ja du får dra ihop en helg så kommer ja till jämtland o jagar tror Grund här är sugen att komma med sin unghund annars kan ja säkert luta med nå folk gär från södern att följa med upp med bra hundar Finns intresse från hundförare så skulle det vara kul med en rävhelg! För rävstövare saknas i området... Dock lär det delvis hänga på hur mycket snö det bli. Förhoppningsvis kommer trettondagstön och snön sätter ihop sig så det det går att jaga. Djupet nu går att jaga i men kommer det mer kan det bli väl så mycket. Två enklare kojor finns på marken för långväga gäster, dock måste det till en skoterfärd för att få packning mm från väg till kojan. Men skoter och kälke har jag. Bastu finns och en tjärn för isvak! Pm:a om det finns intresse från hundförare för att bestämma datum, även några skyttar kan få plats.
Publicerat December 27, 201114 yr Nu är det dags att jaga räv igen, veckan efter nyår kommer rödpälsarna att få det hett om öronen och det vore skoj om vi kunde få någon dag med hund. Vargen finns men har inte varit särkilt närvarande i år, inte heller har den någonsin ställt till problem. Vi spårar av området dagen innan och har god kommunikation med grannarna så vi vet oftast om vargen rör sig i området. Inte med det sagt att det finns några garantier, garantier finns det aldrig men vi gör allt vi kan för att jakten ska sluta lyckligt. Dom vargar det rör sig om är klotenflocken.