Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken bössa??

Featured Replies

Publicerat

hej

det är kostigt att jag har märkt samma. 222 norma fågel skjuter hål i hål på 50 meters avstånd från min sons  gamla tika kombi( vet ej vilken model är det ser lite lyxigare ut än  m70n och har fast och mycket trång borrning) i min brno fox skjuter den runt 1 krona på samma avstånd. var de äldre typ tikorna bättre? än m70? eller hade dom snabbare stigning? en bra fråga!

mvh

m98

• 3 weeks later...
Publicerat

Satsa på en 22Hornet precis som Pitepalt förordar, en underbar kaliber till fågel med acceptabel kulbana ut till 150m.

Köttförstöringen är knappt märkbar och ändå lämnar den precis lagom med energi i fåglarna så att dom bara viker in klövarna och blir kvar på platsen. DET gör enligt min mening INTE 22wm ;), den har en en liten lätt kula med allt för hög fart som ofta river sönder fågeln onödigt mycket.

Tyvärr är det ganska dyr ammo till Hornet:en men du laddar den billigt själv då det knappt går något krut, kulorna ligger kring 1-1,50:-/st.

Jag har hittat en Brno ZWK 465 som skjuter riktigt bra och det är nog en av dom bössor i garderoben som jag förmodligen aldrig kommer att göra mig av med, "bygga om" lite kanske men aldrig göra mig av med!

Förresten! det där med 222 och blyspets? prova på något du inte har för avsikt att äta först. Min erfarenhet är att 222:an och helmantel river sönder aldeles för mycket bara det, en blyspets måste kunna jämföras med en spränggranat. Du kommer inte att hitta något ätbart på skottplatsen om du tänker jaga fågel med blyspets.....

Publicerat
Förresten! det där med 222 och blyspets? prova på något du inte har för avsikt att äta först. Min erfarenhet är att 222:an och helmantel river sönder aldeles för mycket bara det, en blyspets måste kunna jämföras med en spränggranat. Du kommer inte att hitta något ätbart på skottplatsen om du tänker jaga fågel med blyspets.....

Nej helt klart, blyspetsen använder jag till annat vilt än exempelvis tjäder...ganska självklart dock  :)