Publicerat December 26, 201114 yr Författare :lol: Hehehe själv då hur har det gått för du då under jul helgen ?? :P
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Men har en till fråga på hur långt hål ska man skjuta på är det 80m eller närmare
Publicerat December 26, 201114 yr Men har en till fråga på hur långt hål ska man skjuta på är det 80m eller närmare Det beror ju helt och hållet på vad du ska efterlikna. Men ju närmare expansionsmedian står desto enklare blir det ju att träffa. 50-80 meter borde väl vara ganska normala skjutavstånd vid jakt.
Publicerat December 26, 201114 yr Författare Det beror ju helt och hållet på vad du ska efterlikna. Men ju närmare expansionsmedian står desto enklare blir det ju att träffa. 50-80 meter borde väl vara ganska normala skjutavstånd vid jakt. Okej vill efter likna ett vandligt jakt senario
Publicerat December 27, 201114 yr Hehehe själv då hur har det gått för du då under jul helgen ?? :P Jag har då inte haft några sådana problem.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Jag har då inte haft några sådana problem. Men det hördes ju bra det :)
Publicerat December 27, 201114 yr Ett tips är att kolla hur långt ut du får acceptabel expansion när du bestämt dig för en kula som ger lämplig expansion på normala jakthåll.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Lagom är bäst! JO brukar ju va det men men ung och dum :P
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Ett tips är att kolla hur långt ut du får acceptabel expansion när du bestämt dig för en kula som ger lämplig expansion på normala jakthåll. Jaha okej kanske det.
Publicerat December 27, 201114 yr JO brukar ju va det men men ung och dum :P Ja, det brukar vara så. Jepp! :lol: Även jag har varit ung en gång i tiden men jag har sällan haft problem dan efter. Kan nog räkna dom gångerna på en hand. :P
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Ja, det brukar vara så. Jepp! :lol: Även jag har varit ung en gång i tiden men jag har sällan haft problem dan efter. Kan nog räkna dom gångerna på en hand. :P Okejokej hördes ju bra det men man lärs sig ju till nästa gång :)
Publicerat December 27, 201114 yr Okejokej hördes ju bra det men man lärs sig ju till nästa gång :) Ja, för el. senare så måste förståndet trilla på plats på dig.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Ja, för el. senare så måste förståndet trilla på plats på dig. JO det gör det ju förhoppningsvis nån gång i alla fall :)
Publicerat December 27, 201114 yr JO det gör det ju förhoppningsvis nån gång i alla fall :) Ja, det gör väl det förhoppningsvis.
Publicerat December 27, 201114 yr Författare Ja, det gör väl det förhoppningsvis. Jo med lite tur så :P
Publicerat Januari 5, 201214 yr jag har skjutit i vatten hinkar och kulorna där ser ut riktigt lika dom jag hittat i älgar.
Publicerat Januari 5, 201214 yr Författare jag har skjutit i vatten hinkar och kulorna där ser ut riktigt lika dom jag hittat i älgar. okej är det bara en eller flera hinkar
Publicerat Januari 6, 201214 yr okej är det bara en eller flera hinkar det är flera hinkar ställda på en rad och sen skjutit i dom och sen sett hur många dom gått genom tills man hittar kulan. min kula ligger fortfarande i topp på sprängda hinkar och det är ju nosler som fixat det.
Publicerat Januari 6, 201214 yr Författare det är flera hinkar ställda på en rad och sen skjutit i dom och sen sett hur många dom gått genom tills man hittar kulan. min kula ligger fortfarande i topp på sprängda hinkar och det är ju nosler som fixat det. Jaha okej då vet ja..