Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

...och Aftonbladet trummar på

Featured Replies

Publicerat

Vargar o lodjur sprider precis lika mycket fästingar som rådjuren!

Grattis o bingo!

Publicerat

...och katter och småbarn likväl!

Publicerat

Ibland funderar man var folk får allt ifrån. Man kan ju fundera vem som har beställt denna utredning?

Publicerat

Katter skjuter jag gärna av, men småbarn?!? Är det inte bättre att vänta in att de växer till sig och säger "asså, ÅÅÅH!" hela tiden?

Fjortisar borde vara lovliga året om.

-- Mats

Publicerat

Skall prata med frugans chef i morgon som är zoologisk expert på bl a fästingar och ställa följande fråga;

-"Skulle en decimering, eller utrotning, av rådjuren stoppa fästingarnas framfart?"

Har en aning om vad han kommer att svara men med tanke på hans näst intill unika kompetens i området så lär hans svar få tomten i Uppsala att framstå som ganska blek!

Men vänta nu en stund... De som vill ha nollvision på vargen blir ju kallad både det ena och det andra men nollvision på rådjur - det är tyligen helt ok??? :blink:

HUMBUG!

Publicerat
Fjortisar borde vara lovliga året om.

-- Mats

Det är dom i min bok. B)

On topic: skrämmande att enbart peka ut rådjuren som "pestbärare"... Skulle hellre införa obligatorisk avmaskning för tamhundar innan införsel i landet samt borttagande av alla individer i Projekt Varg... ;)

Skämt åtsido, sorgligt och ännu ett lågvattensmärke för Ab. :rolleyes:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Inget ont om fjortisar de ska betala min pension!

Wizard skulle vara kul att höra svaret från hans sida!

Publicerat

Jag föredrar fästingar framför dvärgbandmask. Men låt vargen komma närmare tokholm så att vi får en naturlig predation på politiker och journalister. Det skulle behövas en minskning av dessa med minst 99% så att vi får upp intelligensen till normalnivå i det här landet.

Publicerat

"Deras förslag för att minska spridningen av fästingburna sjukdomar är att skjuta bort en stor del av rådjursstammen - och minska jakten på räv, lo och varg i närheten av bebyggelse."

Den forskare som uttalar sig på detta sätt måste, och som försvarar denna tes, har tappat all kontakt med verkligheten. Kan det vara så att han är bitter? Är denna artikel

det enda han fått publicerat de senaste fyrtio åren efter att ha blivit bortglömd av samhället i ett laboratorium? Inte vet jag, men en sak är säker; killen mår inte bra. Eller som en läkare

skulle sagt; patienten saknar sjukdomsinsikt...

Publicerat
  • Författare

Inget ont om fjortisar de ska betala min pension!

Wizard skulle vara kul att höra svaret från hans sida!

+1!

Publicerat

"Deras förslag för att minska spridningen av fästingburna sjukdomar är att skjuta bort en stor del av rådjursstammen - och minska jakten på räv, lo och varg i närheten av bebyggelse."

Den forskare som uttalar sig på detta sätt måste, och i min enkla mening som försvarar denna tes, har tappat all kontakt med verkligheten. Kan det vara så att han är bitter? Är denna artikel

det enda han fått publicerat de senaste fyrtio åren efter att ha blivit bortglömd av samhället i ett laboratorium? Inte vet jag, men en sak är säker; killen mår inte bra. Eller som en läkare

skulle sagt; patienten saknar sjukdomsinsikt...

Han är medlem rovdjursföreningen vilket kanske förklarar en del. Han framförde denna tes på ett möte i Uppsala inte länge sedan. Rev inte riktigt ner dom applåderna han hoppats, medierna gör det lite effektivare. Men visst utrota maten, sen kan vargen och lokissen handla på ICA som alla andra.

Publicerat

Forskare ?

Publicerat

Han är medlem rovdjursföreningen vilket kanske förklarar en del. Han framförde denna tes på ett möte i Uppsala inte länge sedan. Rev inte riktigt ner dom applåderna han hoppats, medierna gör det lite effektivare. Men visst utrota maten, sen kan vargen och lokissen handla på ICA som alla andra.

Den dolda agendan är tydlig!

Publicerat

Ni som lever i län där man fått större stam av Lodjur.

- Upplever ni att rådjuren som finns kvar drar sig mot storskogen eller in mot byn?

Publicerat

Jaa för räv har ju inga fästingar?

Befängt,är det verkligen sån nyhetstorka så man behöver publicera sån skit?

Sist jag sköt räv fick kompisen som satt med på passet plocka 2 rackare på pungen dagen efter! XD HAHAHAHA

Att jag inte dog av skratt ^_^

Han gick runt som en kåt ekorre hela veckan för att det kliade såå jäkligt!!

Publicerat

Sist jag sköt räv fick kompisen som satt med på passet plocka 2 rackare på pungen dagen efter

Hur fan jagar ni räv egentligen? :P;)

Publicerat

Hahaha oj,med ett perverst sinne kanske går att misstolka! :P

Det som inte framgår är att kompisen får äran att bära liket till bilen. :D

Publicerat

Ni som lever i län där man fått större stam av Lodjur.

- Upplever ni att rådjuren som finns kvar drar sig mot storskogen eller in mot byn?

Mot de öppna landskapen, på skogen finns inga kvar oavsett årstid.

Publicerat

Mot de öppna landskapen, på skogen finns inga kvar oavsett årstid.

Precis som våra rådjur gör dvs.

Visst känns det berikande? ;)

Publicerat

Den dolda agendan är tydlig!

Ja men kan han verkligen tro på det själv?! Det är så urkorkat så klockorna stannar. Men därav strålande på samma gång då han idiotförklarar sig själv till vilket jag gratulerar honom och river av en liten jägarapplåd. :)

Han kanske får sin mediaträning av Håkan Juholt? ;)

Publicerat

Men vänta nu en stund... De som vill ha nollvision på vargen blir ju kallad både det ena och det andra men nollvision på rådjur - det är tyligen helt ok??? :blink:

Är man nollvisonär på rådjur blir man kallad expert :blink:

Undrar hur denna expert skulle få upp lodjurstammen om han ska ta bort maten för dom.

Publicerat

Haha du kastar pärlor åt svin, dunder!

Publicerat

Precis som våra rådjur gör dvs.

Precis lika har det varit här då lodjuren drar in verkar rådjuren ta skydd bland sommarstugorna. Men det är väll inte så konstigt, bättre skydd om man hinner upptäcka den som vill äta upp en?

Publicerat

Haha du kastar pärlor åt svin, dunder!

24/7 and I know you like it! ;)