Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

plastbäddning ska det värkligen se ut så här?

Featured Replies

Publicerat

lämnade in min sako med lös aluminium rekyl klack för plastbäddning. men efter provskjutning så blev man besviken över resultatet. spred 5cm på 85meter. innan så sköt den treklöver på 185meter,

(bestämde mej för att plastbädda den hos vapensmed för att systemet ibland lade sig snett i kolven och låg imot sidan på pipkanalen på kolven med släng skott som resultat)

det jag undrar är om det verkligen ska vara bäddmassa ovan på alu rekyl klacken? och i hålet där rekyl bulten går i?

ser i mina ögon slarvigt och konstigt ut men va vet jag.

post-9528-0-90018100-1326820755_thumb.jp

Publicerat

I mina ögon så ser plastlagret alldeles för tunt ut, ser ut som det lossnat bitar när han lyft ur systemet också, när jag bäddade första bössan så gjorde jag lika som på bilden, min spred och då förlängde jag bäddningen så den blev längre ut på pipan, då blev det stor skillnad. Så vad jag tycker så ser det ut som han fått för lite betalt och inte lagt ner den tid som behövs hehe men jag är ingen expert på ämnet, har bara bäddat 5 bössor.

Publicerat
  • Författare

I mina ögon så ser plastlagret alldeles för tunt ut, ser ut som det lossnat bitar när han lyft ur systemet också, när jag bäddade första bössan så gjorde jag lika som på bilden, min spred och då förlängde jag bäddningen så den blev längre ut på pipan, då blev det stor skillnad. Så vad jag tycker så ser det ut som han fått för lite betalt och inte lagt ner den tid som behövs hehe men jag är ingen expert på ämnet, har bara bäddat 5 bössor.

det ska alltså vara masa ovan på klacken? blir det inte spänningar i systemet om man har kontakt ytorna på olika höjd?

Publicerat

det ska alltså vara masa ovan på klacken? blir det inte spänningar i systemet om man har kontakt ytorna på olika höjd?

Det kan ja inte svara på för det beror på om han bäddat 2 omgångar, läggar han dit massan och tvingar dit systemet så kan det inte bli spänningar, för blir det för mycket massa på ett ställe så pressas massan ut om han drar åt systemet tillräckligt men det syns ju om systemet legat ann på alla ställen?
Publicerat

det ser illa ut tycker jag, tycker smeden att det ser ok ut.

jag tycker det är förkastligt att bädda pipan det är lådan och klacken som ska bäddas.

Publicerat
  • Författare

Det kan ja inte svara på för det beror på om han bäddat 2 omgångar, läggar han dit massan och tvingar dit systemet så kan det inte bli spänningar, för blir det för mycket massa på ett ställe så pressas massan ut om han drar åt systemet tillräckligt men det syns ju om systemet legat ann på alla ställen?

nej det värkar inte som det ligger ann mot långt ifrån alla de ställen i kolven.

Publicerat

Det där är ren skit. Bönhas.

-- Mats

Publicerat

Jag skulle inte godkänna det jobbet..../Flash

Publicerat

Får man fråga vad det kostade?

Jag menar, skulle han ha en hundring så förstår jag - och då skulle du ha tackat nej innan ;)

En av mina kolvar är bäddade av ett proffs och herrejösses om du skulle se den... Finns liksom inga likheter :blink:

Publicerat
  • Författare

är det verkligen så fruktansvärt illa utfört? :lol: det kostade 750kr

Publicerat

jösses ......

Andreas

Publicerat

Såg skit ut :blink:

Mvh.

Publicerat

är det verkligen så fruktansvärt illa utfört?

Det hade knappt K-G Nilsson kunnat göra sämre.

Allvarligt, är karln alkis eller bara dum i huvet?!? Hur i hela friden har man mage att ta betalt för sånt?!?

-- Mats

Publicerat

är det verkligen så fruktansvärt illa utfört? :lol: det kostade 750kr

Kräv pengarna tillbaka med stöd av konsumentlagstiftningen!

Det är ett skitjobb utan dess like och ditt vapen är nu obrukbart fram till det är reparerat!

Kan du möjligen ha gått till en vapensmed som är vegan? :D

Publicerat
  • Författare

ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. jag har varigt så varsam med denna bössan och läst spalt meter om hur man ska rengöra och vilka grejer man ska använda för bästa resultat och inte skada grejerna. sen så råkar man ut för detta.

Publicerat

<moderator>

Eftersom det är ett väl dokumenterat undermåligt arbete är det helt ok att du publicerar namn på vapensmeden som har gjort jobbet.

MEN, du måste följa upp med slutresultat i denna tråden samt hur det löste sig med vapensmeden för det kan alltid finnas en anledning till att saker och ting blir fel och han måste få chans att bemöta kritiken - vilket du senare postar här.

Detta är helt enkelt eftersom han själv inte hänger på forumet vad jag vet och rättvist skall vara rättvist även om jobbet suger!

</moderator>

Lycka till med att få din bössa fixad, det är ju en Sako för böfvelen!!!

Publicerat
  • Författare

jaja alla kan göra fel och jag vill inte hänga ut nån. jag håller er uppdaterade med hur det går.

Publicerat

ja jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. jag har varigt så varsam med denna bössan och läst spalt meter om hur man ska rengöra och vilka grejer man ska använda för bästa resultat och inte skada grejerna. sen så råkar man ut för detta.

Anders hjortenbrink är det som utförst arbetet.

Han har lurat dig på pengar bara o gett dig ett trasigt jobb tillbaka.

Reklamera då de inte fyller det utlovade arbetet han faktiskt tagit betalt för.

Publicerat

Hehe skönt att det var några som sade direkt vad de tyckte :D Har aldrig sett värre... Det är tur vi har det här forumet säger ja bara.

Publicerat
  • Författare

Hehe skönt att det var några som sade direkt vad de tyckte :D Har aldrig sett värre... Det är tur vi har det här forumet säger ja bara.

ja känns bra att kunna vända sig till flera efter en andra åsikt och synpunkter.

Publicerat

Ja, det där är definitivt ingen "plastbäddning" - alltså det syfte som en bäddning har...

Jag har sett skräckexempel åt andra hållet också. Där man vräkte på med bäddmassa så att det vällde ut överallt utan att snygga till.

Och dessutom ha mage att ta bra betalt för det.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

hämtade bössan i dag han bjöd på en hel bäddnign!!! jag är nöjd tycker det ser bra ut hoppas den skjuter fint me nu!

post-9528-0-10092200-1328124044_thumb.jp

Publicerat

Trevligt, ja du ser väl skillnaden själv? ;)