Publicerat Januari 25, 201214 yr Tjena allihopa! Hittade häromdan en bössa på blocket. ägaren bor 15 minuter från mig, och priset är i min klass Nog snackat, länkar annonsen : http://www.blocket.se/jonkoping/AZ_1900_Driven_Hunt_38311494.htm?ca=17&w=3 Min fråga är: Är den nånting att ha? och är priset rätt? Blir isåfall min förstabössa så vill ju vara säker på att grejerna håller /Gustaf
Publicerat Januari 25, 201214 yr De Italien-byggda 1900-kopiorna från AZ håller god klass i dagsläget vad jag förstått. Är nog ett tryggt köp...speciellt eftersom den finns nära och du då har goda möjligheter att provskjuta före köp Priset är helt OK i mina ögon...kanske kan du pröva pruta en femhundring...men bra pris även det som är utsatt. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 25, 201214 yr Författare De Italien-byggda 1900-kopiorna från AZ håller god klass i dagsläget vad jag förstått. Är nog ett tryggt köp...speciellt eftersom den finns nära och du då har goda möjligheter att provskjuta före köp Priset är helt OK i mina ögon...kanske kan du pröva pruta en femhundring...men bra pris även det som är utsatt. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Det var svaret jag hoppades på Man får ju tänka på att ammunitionen som följer med är värd ca 1200kr Hade hellre sett att det var Lapua än Norma, men man kan ju inte få allt här i världen
Publicerat Januari 25, 201214 yr Norma Oryx ur en 308 win dödar med emfas allt villebråd du hittar i Sverige Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 25, 201214 yr Författare Norma Oryx ur en 308 win dödar med emfas allt villebråd du hittar i Sverige Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Det tvivlar jag inte en sekund på! Men när dom skotten är slut får det bli Lapua Mega... mer ammo för pengen
Publicerat Januari 25, 201214 yr Kanske är skadad,men du hittar ju lätt en svensk för samma pris, om du gillar 1900.
Publicerat Januari 25, 201214 yr Kanske är skadad,men du hittar ju lätt en svensk för samma pris, om du gillar 1900. Men kolvarna är trevligare på A-Z,helt klart. FAn va jag e hajj på inlägg............sorry.
Publicerat Januari 25, 201214 yr Författare FAn va jag e hajj på inlägg............sorry. Haha ingen fara, forat är ju till för att man ska göra sina inlägg Anledningen till att just denna är mer intressant är att jag slipper åka hela vägen till torsbo, och att jag kan provskjuta den utan stress
Publicerat Januari 25, 201214 yr Har för mig jag sett nån vapensmed här på forumet eller på 'grannkanalen' (Håkan Spuhr???) skriva att de nyare AZ-1900 håller kvalitet fullt jämförbar eller bättre än gamla svensktillverkade 1900. Dock ej att förväxla med alla otaliga andra 1900-kopior som passerat revy genom åren där kvaliteten varit högst skiftande. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 26, 201214 yr Författare Om spuhr säger något så är det värt att lyssna på Ingen annan som har åsikter/erfarenhet av bössan i fråga?
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jaha. så du håller på och faller ner i träsket nu. Är det beslutsångest??? :lol: Du har ju nära ner till Huskvarna och Tommys Vapenverkstad om du behöver hjälp med något. http://www.tommysvapenverkstad.se/ Han är duktig! Han jobbade på Husqvarna AB innan han köpte vapenavd. från Husqvarna.
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jag tror det är ett bra köp. Trevlig mekansim! Trevlig modell av bössan med fina öppna riktmedel. Bra kikarfästen i stål. Perfekt förstakaliber. Åk dit och provskjut! Trivs du med bössan och den skjuter bra...köp...det blir mitt slutliga råd
Publicerat Januari 26, 201214 yr Jag har en sådan bössa fast i 9,3. Själv är jag super nöjd, Den har en slutstycks gång som är helt underbar. Min skjuter fint. Nog om det braiga, det som jag kan tycka är lite negit är vikten. Den är inte speciellt mycke tyngre än andra vapen med jag använder min till eftersök och då kan en lätt bössa va önskvärd. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen Jag köpte min utan kikare men med klackar för 6000:- hos en handlare. Jag vet att det var ett j*vla tjat om licensen för polisen tyckte inte modell namnet stämde. Men för att under lätta för dig så heter dom Battue.
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Jag har en sådan bössa fast i 9,3. Själv är jag super nöjd, Den har en slutstycks gång som är helt underbar. Min skjuter fint. Nog om det braiga, det som jag kan tycka är lite negit är vikten. Den är inte speciellt mycke tyngre än andra vapen med jag använder min till eftersök och då kan en lätt bössa va önskvärd. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen Jag köpte min utan kikare men med klackar för 6000:- hos en handlare. Jag vet att det var ett j*vla tjat om licensen för polisen tyckte inte modell namnet stämde. Men för att under lätta för dig så heter dom Battue. Vikten är inget problem då bössan jag skjuter med nu (farsans 6,5:a hva 640) väger 4,6 kg Men battue riktmedel äre väl inte på? eller? älskar battue riktmedlena på tikkan nämligen
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Jag tror det är ett bra köp. Trevlig mekansim! Trevlig modell av bössan med fina öppna riktmedel. Bra kikarfästen i stål. Perfekt förstakaliber. Åk dit och provskjut! Trivs du med bössan och den skjuter bra...köp...det blir mitt slutliga råd Ska bara övertala far min först;)
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Jaha. så du håller på och faller ner i träsket nu. Är det beslutsångest??? :lol: Du har ju nära ner till Huskvarna och Tommys Vapenverkstad om du behöver hjälp med något. http://www.tommysvapenverkstad.se/ Han är duktig! Han jobbade på Husqvarna AB innan han köpte vapenavd. från Husqvarna. Inte beslutsångest;) fakta research Det visste jag inte men det var bra info! Tackar
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Jag har en sådan bössa fast i 9,3. Själv är jag super nöjd, Den har en slutstycks gång som är helt underbar. Min skjuter fint. Nog om det braiga, det som jag kan tycka är lite negit är vikten. Den är inte speciellt mycke tyngre än andra vapen med jag använder min till eftersök och då kan en lätt bössa va önskvärd. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen Jag köpte min utan kikare men med klackar för 6000:- hos en handlare. Jag vet att det var ett j*vla tjat om licensen för polisen tyckte inte modell namnet stämde. Men för att under lätta för dig så heter dom Battue. Den ena vet jag att den heter battue, men denna ser ju annorlunda ut )
Publicerat Januari 27, 201214 yr Nu skrivs det om sådant som jag heller inte visste När jag lämnade in licens ansökan första gången så hade inte handlarn skrivit modelen eftersom det enligt honom inte fanns något modell namn på bössan, Polisen ville inte ta imot ansökan. Andra gången skrev jag driven hunt, Polisen sa att det är en jakt form och tog inte imot ansökan. Tredje gången skrev jag Battue och jag hade licensen två dagar senare. Men jag har sånt sikte som det sitter på annons bilden.
Publicerat Januari 27, 201214 yr Författare Nu skrivs det om sådant som jag heller inte visste När jag lämnade in licens ansökan första gången så hade inte handlarn skrivit modelen eftersom det enligt honom inte fanns något modell namn på bössan, Polisen ville inte ta imot ansökan. Andra gången skrev jag driven hunt, Polisen sa att det är en jakt form och tog inte imot ansökan. Tredje gången skrev jag Battue och jag hade licensen två dagar senare. Men jag har sånt sikte som det sitter på annons bilden. Kanske bäst att skriva battue?:s Polisen i eksjö brukar dock inte va vresiga:P
Publicerat Januari 28, 201214 yr Inte beslutsångest;) fakta research Det visste jag inte men det var bra info! Tackar Ok! Det var ju tur det! Han jobbade där när Husqvarna började sälja den här modellen. Varsågod! Om jag inte har gett dig den här länken innan så ta och lägg in den bland dina favoriter. http://nollkoll.tk/ Den innehåller det mesta inom jakt. Vad jag har hört så var det vargar som hade observerats vid Mosseryd. Personen är säker på sin sak.
Publicerat Januari 28, 201214 yr Författare Ok! Det var ju tur det! Han jobbade där när Husqvarna började sälja den här modellen. Varsågod! Om jag inte har gett dig den här länken innan så ta och lägg in den bland dina favoriter. http://nollkoll.tk/ Den innehåller det mesta inom jakt. Vad jag har hört så var det vargar som hade observerats vid Mosseryd. Personen är säker på sin sak. Tackar för länken men fyfan för vargarna Hade ju lo här nyår ocksÅ tyvärr.. Snart finns det väl inga rÅdjur kvar ;(
Publicerat Januari 28, 201214 yr Tackar för länken men fyfan för vargarna Hade ju lo här nyår ocksÅ tyvärr.. Snart finns det väl inga rÅdjur kvar ;( Varsågod! Ja, det är bara att konstatera att det är sanning! En kompis till mig nere vid Högsby utanför Oskarshamn han har 4 vargar dokumenterade. Oh shit! Nej, det kommer ni inte ha!
Publicerat Januari 28, 201214 yr Författare Varsågod! Ja, det är bara att konstatera att det är sanning! En kompis till mig nere vid Högsby utanför Oskarshamn han har 4 vargar dokumenterade. Oh shit! Nej, det kommer ni inte ha! Menmen. Är på gång med både tunnelfälla och vakkoja m. Åtel Båda är givetvis för räv ;)
Publicerat Januari 28, 201214 yr Petter Andersson gör bra vapentester för tidningen Jakt & Jägare...här är hans utlåtande om Antonio Zolis 1900. Testet är från 2006 då AZ gjorde en hel del omstrukureringar som syftade att öka kvaliteten på deras produkter (ny ledning, bättre materialval, delvis ny maskinpark, bättre kvalitetskontroll mm). http://www.jaktojaga...4&context=58785 Test i Jaktjournalen från sep 2011. http://www.jaktjourn...?id=9430&avd1=2
Publicerat Januari 28, 201214 yr Menmen. Är i full gång med både tunnelfälla och vakkoja m. Åtel Båda är givetvis för räv ;) Ok! Bra jobbat av dig! Det blir många projekt på en gång. Ja, jag förstår det! Vad gör du om det kommer en kisse in i tunneln???