Publicerat Januari 25, 201214 yr Min Nokia E66 ha knäckt sin sista display... Så nu är det iPhone eller Android? Motivera gärna!
Publicerat Januari 25, 201214 yr Ungefär som PC vs Mac...vill du ha prestanda eller varumärke Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 25, 201214 yr Min Nokia E66 ha knäckt sin sista display... Så nu är det iPhone eller Android? Motivera gärna! vad sägs om en Sony Ericsson XperiaActive ip 67 klassad har en sån och är väldigt nöjd
Publicerat Januari 25, 201214 yr Har en iPhone och har aldrig varit mer nöjd med den. De som jag känner som provat både android och iPhone, tycker bättre om iPhone. Men smaken är som baken... Haft min i 2 år utan det minsta bekymmer, används i skog och mark, på motorsport tävlingar i grusiga miljöer, bilverkstad miljöer och de flästa ställen jag är på! Aldrig bråkat! PS! Tantne är super nöjd med sin med! DS!
Publicerat Januari 25, 201214 yr Jag har en Motorola Defy +, även den ip 67-klassad och jag gillar den massor. Bra storlek, tål väder, damm och är stöttålig och lätt att komma i gång med.
Publicerat Januari 25, 201214 yr Jag använder också en Motorola defy. Helnöjd! det enda är att det tar längre tid att SMS:a på denna än en med knappar när man har stora händer, Hansk-storlek 11-12. Man trycker lätt på fel eller flera bokstäver. Minst sakt slitstark.
Publicerat Januari 25, 201214 yr IPhone är det som jag använder privat, var helt inkörd på Nokia innan och har en sådan som jobbtelefon men IPhonen är en fröjd!
Publicerat Januari 25, 201214 yr Författare Fick just förslag på FB om Nokia Lumia 800, tydligen någe Windows operativ system i den...
Publicerat Januari 25, 201214 yr Fick just förslag på FB om Nokia Lumia 800, tydligen någe Windows operativ system i den... Ja, det är den nya Windows phone i den. http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/
Publicerat Februari 26, 201214 yr Har man en Iphone 4 så är ju ett tips att köpa till Griffin Survival skyddscase. Kollade deras hemsida och såg några tester och man blev fan imponerad. MVH
Publicerat Februari 26, 201214 yr Har man en Iphone 4 så är ju ett tips att köpa till Griffin Survival skyddscase. Kollade deras hemsida och såg några tester och man blev fan imponerad. MVH Har man en iPhone 4 så är det bättre att leta en annan telefon i stället för maken till sämre telefon får man leta efter. Den har plockats bort i flera länder pga den dåliga kvalitén. Apple har ridit på vågen de skapade med iPhone men nu är det dags för dem att förnya sig. Deras plattform är nämligen redan nu daterad och hänger inte med. En fördel med Android är just att de inte räds större förändringar och fick jag som jag ville hade jag nu hivat ut dalvik och kört med nativa Java i stället men det lär ta ett år till minst innan det händer. Alternativt gör man större ändringar i dalvik så det blir bättre med native stöd. Som anekdot håller man nu på med native android stöd i Ubuntu och redan i nästa release så kommer det! Det innebär faktiskt att man kan installera Ubuntu (ja, fönsterhanteraren då) på en android device också Annars händer det inte så mycket på mobilfronten och "nya" Microsoft mobile är inte mycket att hurra för om jag skall vara ärlig. Det racet har de redan förlorat.
Publicerat Februari 26, 201214 yr Har man en iPhone 4 så är det bättre att leta en annan telefon i stället för maken till sämre telefon får man leta efter. Den har plockats bort i flera länder pga den dåliga kvalitén. Bara ett tips till dom som har Iphone för jag tror att de är ett bra skyddscase... Har själv en android då jag tycker att Iphone telefonerna är åt helvete för dyra.
Publicerat Februari 26, 201214 yr Författare Jag är nöjd med min nya Nokia så här långt, men jag använder ju min telefon mest för att ringa och messa med ... Funkar till det iaf. Edit: sedan funkar ju kameran, mail och fb också bra i den. Redigerad Februari 26, 201214 yr med Tolle
Publicerat Februari 26, 201214 yr Föredrar android, har en fining med 5,3" display. Tycker det är bättre med en försäkring på telefonen än att ha en stöttålig då prestandan på dessa brukar vara värre än kass.
Publicerat Februari 26, 201214 yr Fortsätter på denna tråd. Har själv fortfarande stenåldersmobil(som vägrar ge upp...) som förhoppningsvis snart ska bytas. Hörde talas om Samsung Xcover smartphone, är detta något att ha? Skall vara av lite tåligare design.. MVH RG
Publicerat Februari 26, 201214 yr Har en samsung, xcover? Nöjd, bra batteritid, IP67 och tillräckligt med finesser för att jag skall vara nöjd. Kostar cirka 2500 utan abb.
Publicerat Februari 27, 201214 yr Annars händer det inte så mycket på mobilfronten och "nya" Microsoft mobile är inte mycket att hurra för om jag skall vara ärlig. Det racet har de redan förlorat. Nä, några på jobbet har såna som jobbtelefon och dom har klagat som f-n. Dom hänger sig titt som tätt så dom behöver startas om, Vid synkningen mot datorn försvinner kalenderuppgifter mm.
Publicerat Februari 27, 201214 yr Nä, några på jobbet har såna som jobbtelefon och dom har klagat som f-n. Dom hänger sig titt som tätt så dom behöver startas om, Vid synkningen mot datorn försvinner kalenderuppgifter mm. Nokia har rasat i runda slängar 550 Miljarder sedan 2007 och hade de inte fått en rejäl injicering från M$ så hade de haft det ännu mer svettigare än de redan har... Skulle något hända på BSC sidan eller med basstationerna så kommer de att konka på extremt kort tid. Nej, Nokia är passé och de kan inte längre hämta upp sig utan att gå ner till kanske max 700-1000 anställda i mobilsektorn, men inte ens det är en garanti. Att de aldrig släppte Symbian dödade dem och i ett desperat sista försök så hoppade de på Windowsspåret, och det efter att de hade utvecklat ett eget Linuxbaserat OS med QT i botten för det grafiska... Herrejösses vad stålar de har torskat på detta!
Publicerat Februari 27, 201214 yr iphone utan tvekan. Och det har du ett grymt underlag på då eller? Som jägare är man ute i miljöer som ibland innebär kyla och vilken telefon tål inte alls kyla?... Ja just det, iPhone Den är så dålig faktiskt att Apple har skrivit om användaravtalet att garantin inte gäller om man tar ut dem i minusgrader! Skrämmande... Den senaste iPhone har fått sämst resultat i testerna pga bl a detta så jag vill verkligen inte rekommendera någon jägare en iPhone! Nu sitter jag på en del unik kompetens och kan backa upp detta givetvis!
Publicerat Februari 28, 201214 yr Ahh.. här har vi folk som kan sånt här.. Hur i h-vete ställer man in en android så den tar emot och skickar MMS ?? Köpte en sån för nån vecka sen.. Samsung Galaxy Xcover GT-S5690 tog ett dygn innan jag ens fattade hur jag skulle svara i den... Alltså säkert inget fel på mobilen men den är mindre kompatibel med en idiot som jag.. Får ibland starta om den o då ploppar SMS in att nån ringt. Testat att ringa till den och då har det hänt att svararen kopplas på direkt.. Varför är inget enkelt för mig... Tror jag sätter sim kortet i den gamla vanliga mobilen igen..
Publicerat Februari 28, 201214 yr Ahh.. här har vi folk som kan sånt här..Hur i h-vete ställer man in en android så den tar emot och skickar MMS ?? Köpte en sån för nån vecka sen.. Samsung Galaxy Xcover GT-S5690 tog ett dygn innan jag ens fattade hur jag skulle svara i den... Alltså säkert inget fel på mobilen men den är mindre kompatibel med en idiot som jag.. Får ibland starta om den o då ploppar SMS in att nån ringt. Testat att ringa till den och då har det hänt att svararen kopplas på direkt.. Varför är inget enkelt för mig... Tror jag sätter sim kortet i den gamla vanliga mobilen igen.. Låter som den behöver en uppdatering, kan behövas även på en ny. Sent from my X10i using Tapatalk
Publicerat Februari 28, 201214 yr Har ajfån i jobbet och hajfena i det civila. Har inte haft ngn annan smart telefon. Men för en som är otroligt ointresserad av "pill" så funkar den bra. Upplever att kollegorna med sina andra telefoner ojar sig mer över sina. Navigering, koppling till wifi, olika småprogram osv som bara funkar på ajfånen till skillnad från deras. Men det kan ju förstås också bero på att de nyttjar sina telefoner på annat sätt. Men har aldrig och kommer aldrig att ta ut den i terrängen whatsoever.
Publicerat Februari 28, 201214 yr Har haft en Ajfåån i ett par veckor nu och än så länge slår den min (förvisso kackiga) HTC med hästlängder. Återstår väl att se vad som händer när den börjar följa med ut i skogen. Kanske är värsta skiten, men den dagen den sorgen Än så länge mer än nöjd i alla fall. //F
Publicerat Februari 28, 201214 yr Har haft en Ajfåån i ett par veckor nu och än så länge slår den min (förvisso kackiga) HTC med hästlängder. Återstår väl att se vad som händer när den börjar följa med ut i skogen. Kanske är värsta skiten, men den dagen den sorgen Än så länge mer än nöjd i alla fall. //F Putt- du kommer att ha dödat den där jånen inom två jakdagar, haft en HTC Hero i mer än två år nu, om den är bra, nja numera har den inga strålande prestanda i jmfr, men den har verkligen fungerat och efter upplåsning och aktivt arbete med uppdateringar så fungerar den mycket bra för mig. /C