Publicerat April 13, 201214 yr Nu kliver björnarna upp också så rätt vad det är så står nalle och flåsar en i nacken istället. Jepp! Kompisen i Överkalix har sett spår under påskhelgen.
Publicerat April 13, 201214 yr Ja de slog mig också med 1-0. Såg en räv som sprang som att han sett jävulen själv men inte ett skott lossat.
Publicerat April 14, 201214 yr Sköt en nu på morgonen hade 4 rävar framme men fick bara skott på 1. Fick även en i vakkojan inatt bommade även en och den 3e klarade sig för att sista skottet klickade 2 ggr man kan som säga han hade tur:)
Publicerat April 14, 201214 yr Om man ska locka i augusti ska man köpa mus pip eller fågel skrik då och isåfall vilken pipa? Mvh muspip har ju bara en räckvidd på nå hundra meter jag läste i ulf lindroths bok och han skrev att med en väl inskjuten stutsare så kan man nästan skjuta lika långt som muspipet räcker. men muspip är ju bra om man ser en räv eller om man vill få den at stanna men jag tror på fågelskrik MVH
Publicerat April 14, 201214 yr muspip har ju bara en räckvidd på nå hundra meter jag läste i ulf lindroths bok och han skrev att med en väl inskjuten stutsare så kan man nästan skjuta lika långt som muspipet räcker. men muspip är ju bra om man ser en räv eller om man vill få den at stanna men jag tror på fågelskrik MVH Jo tror muspip är mer för att få dom att stanna eller locka på dom man ser
Publicerat April 14, 201214 yr Men förslag på någon bra fågelskrikspipa någon har på detta forumet? Jag ska skaffa en Vogelklage, verkar grym! har en syco tweety men jag kommer inte överens med den... /Cris
Publicerat April 14, 201214 yr Okej jo har hört att syco tweety och twisted syco är svåra och få fram rätt och bra ljud det krävs mycket träning Tror att clausen har vogelklage på sin hemsida Mvh
Publicerat April 14, 201214 yr Hade fel han hade en tysk fågelskriks pipa handgjord men tycker den ser ut som vogelklage
Publicerat April 14, 201214 yr allt handlar om träning när det gäller lockpipor om man tränar nog mycket så funkar nog alla bara man lär sig använda dom
Publicerat April 14, 201214 yr allt handlar om träning när det gäller lockpipor om man tränar nog mycket så funkar nog alla bara man lär sig använda dom Sant!
Publicerat April 14, 201214 yr fast jag måste erkänna att det är lättare att få fram bra ljud med harskrik en med fågelskrik