Publicerat Januari 27, 201214 yr Hej alla Toppfågel jägare! Jag har skjutit min första Tjäder. Så nu tänkte jag bjuda flickvännen på något gott, Dela med er av era tips! Ps inte något för avancerat då jag inte är Per Morberg Ds.
Publicerat Januari 27, 201214 yr Hej alla Toppfågel jägare! Jag har skjutit min första Tjäder. Så nu tänkte jag bjuda flickvännen på något gott, Dela med er av era tips! Ps inte något för avancerat då jag inte är Per Morberg Ds. Fyll den med olika frukter och rotfrukter gele och olika kryddor och sen pang in i ugnen
Publicerat Januari 27, 201214 yr Jag rekomenderar en gryta, särskillt om tjejen din inte är van att äta vilt. När jag, för många år sedan, stolt serverade tjäder för första gången till min sambo så var det inte alls populärt. "det smakar lever" fick jag höra... Grytor däremot gick ner och efter lite invänjning sä äter hon nu allt vilt med glädje.(så länge såsen är god)
Publicerat Januari 28, 201214 yr Gräddkokt tjäder är ett recept många använder sig av! Kanongott dessutom.
Publicerat Februari 21, 201214 yr Författare Tack för alla svar. Nu har jag äntligen gjort något av min tjäder och tro det eller ej, så tyckte hon faktiskt att de var riktigt gott Detta recept kan rekommenderas http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=36&t=75687
Publicerat Februari 22, 201214 yr Ett tips som är användbart.... Leta rätt på ett recept på "tupp i vin" från 40-50 talet och kocka efter det. Har en kompis med en receptbok från 40talet som vi ska göra tjädertupp ivin från, under kommande helg. Konjak, vin, lök, rökt fläsk, mm. Vi använder dock torkade trattkantareller i stället för föreslagen svamp. Har haft det som tradition under några år nu. Det har blivit så att jag skjuter en tupp under hösten och vi kockar den tillsammans på vårvintern. Det tar några timmar och under tiden det hela står och puttrar på spisen brukar vi även kläma in en bastu. Även fruarna gillar tuppen!