Publicerat Augusti 4, 201312 yr Min xc gillar n160 och ganska moderata tryck. Vilket jag också gillar
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Vilka scenar är det L eller dom "gamla". Med vänlig hälsning christer Det är omollade gamla scenar. Har provat 90 grains scierra fmj men det blir runda träffbilder ca 50mm stora på 100m.
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Jag körde mina 90 scirocco med 203b och urp, jag fick väl så där bra precision. Vad har du för tanke med att prova med ett så långsamt krut som mrp? Med vänlig hälsning christer Jag editerade ju innan då jag blandade ihop krutdatan. men vad menar du med så där bra precision? 10mm på 100m eller sämre?
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Fick ca:15-20mm på 100 meter, kollade på laddata till min 6br och även där så var precisionen likvärdig med denna kula. Det kanske är en kinkig kula att få till. Med vänlig hälsning christer
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Har testat två omgångar olika laddningar idag. Monterade tillbaka den gamla originalkolven och mätte max COL på de kulor jag vill använda. Kom fram till att jag haft väldigt rejäl bomkontakt i förhållande till vad som hänvisas i laddata. Kontrollerade alla skruvar och kollade att pipan garanterat går fritt. Kikade så att slutstycket inte tar i någonstans och har försökt med alla till buds stående medel att försöka hitta något fel men icke. Provade trycka ner kulorna lite till och gjorde en andra repa till skjutbanan men samma resultat och sådär dåligt skjuter jag inte även om träningsdosen i skytte har legat under skamgräns ett bra tag. Nu får bössan åka till en vapensmed för genomgång. Orkar inte jävlas mer med den och alla mina kunskaper är uttömda.
Publicerat Augusti 18, 201312 yr Fick ca:15-20mm på 100 meter, kollade på laddata till min 6br och även där så var precisionen likvärdig med denna kula. Det kanske är en kinkig kula att få till. Med vänlig hälsning christer Jag gav upp i 6xc... men den skjuter hyffsat i 270wsm men väntar på dämparen så ska jag kanske få till nått bra; hittills 17mm på 80m! Nu har jag beställt 100 grains rhino till 6xc 0ch 270wsm!
Publicerat Augusti 21, 201312 yr Ger upp med att försöka göra laddstegar. Bössan ska till smed och kontrolleras. Sådär dåligt skjuter jag inte även om träningsnivån är låg just nu.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Jag gjorde laddstege m 100 grains Rhino, col 64(max65,3) Norma 204 41 grains gav 911m/s 41,5. 918 42 922 Är det inte låga farter? Skilljer det inte för lite mellan nedladdningarna? Norma maxar 40,9 men med col 62mm!
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Har du koll på din piplängd kontra vilken Norma skjutit sin laddata genom appropå variationen i förväntat V0? I mina vapen så är små skillnader i laddvikter ett tecken på att jag passerat max vad mitt vapen kan tillgodogöra sig i hastighet,det enda som händer är att trycket ökar men farten uteblir. Ta min 308 tex,skillnaden mellan 47 eller 48gr krut bakom en 178 är 5m/s,trycket i den senare är markant högre dock. /Mike
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Över 900 med vanliga pipor o längd under 65 cm är övertryck, empiriska data stödjer det konstaterandet, vad QL eller tändhattars utseende berättar är sekundärt, man kan gasa på med laddningar i dessa farter, medveten om att det river pipa, sliter hylsor o pang är det tom säkert rätt roligt, 1, 3 mil till 300 meter och 2 till 400 är alltid lika kul. Christian
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Jag har 19,5 mm flutade pipor som är 64 cm långa! testar precitionen med 40,41,42 grains 204 och 64mm col!
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Vilken hastighet vill du komma upp till och vad är syftet? vad jag menar är att om önskemålet är att skjuta en 100gr kula över 950m/s upp mot kanske 1000m/s så skall man välja en kaliber som har god potential att klara det och då är 6xc fel val. Lättare kula istället kanske? /Mike
Publicerat Augusti 22, 201312 yr 63cm pipa och 100gr. Kula så bör man hålla sig under vo 900 om hylsorna ska klara sig. Har en 63cm själv där 880 med Berger105 är vad hylsorna tål men visst kan jag ladda till 950 men då klara hylsorna max 3smällar
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Vilken hastighet vill du komma upp till och vad är syftet? vad jag menar är att om önskemålet är att skjuta en 100gr kula över 950m/s upp mot kanske 1000m/s så skall man välja en kaliber som har god potential att klara det och då är 6xc fel val. Lättare kula istället kanske? /Mike Jo det var väl önskemålet ca 950 m/s men backar och testar runt 900!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.