Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Burris Fullfield 2: 3-9x40 Kikarsikte vs Redfield 3-9x40 4-Plex

Featured Replies

Publicerat

Tjenare ja som överskriften lyder så undrar jag vilken som är det bästa valet av budget sikten för som vissa vet kanske att jag håller på att hjälpa en släkting med vapen och optik köp.

Tack i förhand :)

Publicerat

Burris!

Publicerat

finns en vapenbutik här i närheten som säljer ut en burris 3-9x40 som varit visningsexemplar i butiken för 2000kr. vet inte om de är spec bra men nära nog nytt och svensksålt.

vill du ha mer info så säg till. kan skicka det till dig personligen om du står för frakten vid eventuellt köp.

Publicerat
  • Författare

Burris!

Okej. Så det är ett bättre sikte att satsa på??

Publicerat
  • Författare

finns en vapenbutik här i närheten som säljer ut en burris 3-9x40 som varit visningsexemplar i butiken för 2000kr. vet inte om de är spec bra men nära nog nytt och svensksålt.

vill du ha mer info så säg till. kan skicka det till dig personligen om du står för frakten vid eventuellt köp.

Jaha okej hördes ju inte så dåligt :) Ja lite mer info skulle väl inte skada

Publicerat
  • Författare

Eller kan ni rekomendera nå billigare sikten men ska inte bara va skit för det ???

Publicerat

Eller kan ni rekomendera nå billigare sikten men ska inte bara va skit för det ???

Hmm du vill ha toppkvalite till bottenpris lessen men den ekvationen går inte ihop!

Publicerat
  • Författare

Hmm du vill ha toppkvalite till bottenpris lessen men den ekvationen går inte ihop!

Nja behöver ju inte vara toppkvalitet men nått bra sikte som är någorlunda bra borde väl finnas som inte kostar skortan eller??

Publicerat

Redfield har jag på .22 o .17hmr. Faktiskt en liten hyffsad kikare för de ca 1500 kr jag importerade den för. Har inte provat men är den jag skulle vågat hänga på en klass 1 av de billigaste kikarna

Publicerat
  • Författare

Redfield har jag på .22 o .17hmr. Faktiskt en liten hyffsad kikare för de ca 1500 kr jag importerade den för. Har inte provat men är den jag skulle vågat hänga på en klass 1 av de billigaste kikarna

Jaha okej.. Jag har hört mycket bra saker om redfield så dom funkar nog bra. Dom håller då till en Husqvarna 1640 i 30-06 i alla fall.

Publicerat

Billigare!??? Billigare än Burris Fullfield eller Redfield Revolution bör du inte köpa om du köper nytt. Bägge är fullt dugliga dagljussikten...egalt vilket av de två som du väljer. Redfield Revolution omfattas ju av Leupolds suveräna garanti och det kan ju definitivt vara en faktor att ta i beaktande! (Redfield Revolution är ju i princip en Leupold VX1). Köper du beggat kan du kanske klara dig undan något billigare...men då gäller att du vet vad du skall leta efter.

Publicerat
  • Författare

Billigare!??? Billigare än Burris Fullfield eller Redfield Revolution bör du inte köpa om du köper nytt. Bägge är fullt dugliga dagljussikten...egalt vilket av de två som du väljer. Redfield Revolution omfattas ju av Leupolds suveräna garanti och det kan ju definitivt vara en faktor att ta i beaktande! Köper du beggat kan du kanske klara dig undan något billigare...men då gäller att du vet vad du skall leta efter.

Nja inte billigare men i samma prisklass mena ja.. Så du tycker du att redfielden kan vara smartare val att köpa än burrisen?? Hur är det leupold har det med garantin är det livstids eller 30 års garanti??

Publicerat

Tjaaa...vet inte...men fråga dig själv...hur gammal är du om 30 år!? Har kikaren hållt ihop till dess får du nog vara nöjd...så alltså vad spelar det för roll om det är 30 år eller livstid ;)

Publicerat
  • Författare

Tjaaa...vet inte...men fråga dig själv...hur gammal är du om 30 år!? Har kikaren hållt ihop till dess får du nog vara nöjd...så alltså vad spelar det för roll om det är 30 år eller livstid ;)

Jaha okej..Ja det har du ju sant i men såg just att burrisen hade 5år kortare garant och det kvittar ju också..

Publicerat

5 år kortare än livstid...hur långt är det!? ;)

Skämt åsido. Jag har en Burris Fullfield II 4,5-14x44 AO på min 222:a. Det är en bra kikare för sitt pris inget snack om den saken. Jag skulle nog ändå vilja rekommendera en Redfield Revolution...just för att Leupolds världsgaranti verkligen håller vad den lovar...det är en garanti värd namnet. Du får ett bekymmerslöst ägande. Krånglar kikaren är det bara att skicka den till Småländska Vapen i Ingelstad så fixar de vad som än händer (om du inte klantat till det når grönjävligt) utan mankemang! :)

Publicerat
  • Författare

5 år kortare än livstid...hur långt är det!? ;)

Skämt åsido. Jag har en Burris Fullfield II 4,5-14x44 AO på min 222:a. Det är en bra kikare för sitt pris inget snack om den saken. Jag skulle nog ändå vilja rekommendera en Redfield Revolution...just för att Leupolds världsgaranti verkligen håller vad den lovar...det är en garanti värd namnet. Du får ett bekymmerslöst ägande. Krånglar kikaren är det bara att skicka den till Småländska Vapen i Ingelstad så fixar de vad som än händer (om du inte klantat till det når grönjävligt) utan mankemang! :)

Nja men var det inte bara 30 år på redfielden men det är ju fullt godkänt på ett så billigt sikte :) eller så har jag bara blandat ihop det som vanligt :P

När man pratar om livstids garanti på kikare är det på kikaren man menar eller den som köper den??

Jaha okej hörs ju bra det :)

Hur mycket är det som garantin täcker och inte täcker :) ??

Publicerat

Leupolds garanti (dvs Redfield) gäller själva kikaren...oberoende av vem som äger den...över hela världen...det är det som är så bra! Garantin täcker en hel del...och även om det inte täcks av garantin brukar det inte vara så överdrivet dyrt att fixa.

Med tanke på din ursprungliga fråga, vore det närmast 'tjänstefel' att inte slå till på nedanstående sikte!!!

Nytt bra sikte med superbra garanti till ett pris som kan betecknas som en spottstyver! B)

http://www.racerback...-40-p-1773.html

Publicerat
  • Författare

Leupolds garanti (dvs Redfield) gäller själva kikaren...oberoende av vem som äger den...över hela världen...det är det som är så bra! Garantin täcker en hel del...och även om det inte täcks av garantin brukar det inte vara så överdrivet dyrt att fixa.

Med tanke på din ursprungliga fråga, vore det närmast 'tjänstefel' att inte slå till på nedanstående sikte!!!

Nytt bra sikte med superbra garanti till ett pris som kan betecknas som en spottstyver! B)

http://www.racerback...-40-p-1773.html

Okej du det dära var inget dåligt pris det billigaste jag sett hittilst..

Publicerat

Livstids garanti gäller kikarens livstid, d.v.s. när den går sönder har garantin gått ut. :D

Publicerat

Godmorgon. Jag har en Redfield 3-9x50. Satte den på en gammal Brno 30-06 för jag ville ha ett billigt grisvakspaket. Ägnar mig inte så mycket åt denna jaktformoch vill inte lägga för mycket pengar på det. Är överraskande nöjd med kikaren. Självklart ingen Zeiss men bra.

Publicerat
  • Författare

Tjenare hittade ett redfield 3-9x40 för 1500kr sprilans nytt och då slog jag faktiskt till själv för att det var så billigt :) :)

Publicerat
  • Författare

Så tror ni att det var ett bra köp eller har jag fel ?? :)

Publicerat

För dem pengarna så ja! Mycket bättre än div kinessikten.

Det man kan störa sig på är det variabla ögonavståndet

Publicerat
  • Författare

För dem pengarna så ja! Mycket bättre än div kinessikten.

Det man kan störa sig på är det variabla ögonavståndet

Jaha okej men annars så är det nog bra :)

• 3 weeks later...
Publicerat

jag har burris fullfield 2 med ballisticplex tror jag det heter det fungerar bra har inte hunnit testa i skarpt läge så att jag vet hur det är i skymning, men jag trivs med kikaren som sitter på en sako 222. sako är generalagent och dom är lätta att göra med vad gäller garantier köpte för några år sedan ett burris och upptäckte någon form av "tråd" om man höll siktet i en vinkel och det återtog dom utan problem jag fick ett nytt av handlaren direkt.