Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vart är vi på väg med hur varg får behandlas............?

Featured Replies

Publicerat

Det blir väl med detta som det var med den av skabb angripna vargen ifjol..ingen jävel vågar fatta ett beslut då man är rädd för att hamna i blåsväder från rabiata kramare och ett sinnesslött tankesätt från lagens sida.

Fy fan, här är det ett djur som lider pga en helt vansinnig rovdjurssituation... :angry:

Publicerat

Landshövdingen som är utsedd av regeringen!

Annars verkar det vara ett eget litet gestapo där man härjar som man vill, men det lär väl vara något departement, eller aftonslasket!

Själv tycker jag inte om att djur lider men jag skulle aldrig lotta bort bössorna i några år för att en varg är trasig! djurskyddet gäller inte alla!

Publicerat

Vore man synisk är det just sådana vargar som behövs, nedsatt förmåga att jaga men den tänker knappast svälta ihjäl.

Publicerat

Vore man synisk är det just sådana vargar som behövs, nedsatt förmåga att jaga men den tänker knappast svälta ihjäl.

Ouch ! :ph34r:B)

Publicerat

Det är väl själva helvete vart det har barkat hän.

Att ett skadat djur (alldeles oavsett om det nu är en varg) ska behöva lida på grund av tafatta beslutsfattare tycker jag inte är annat är en ren skam!

Trams!

//F

Publicerat

Det är inte först gången en varg får lida för att dom som har ansvaret inte våga ta det.

Det är helt otroliga att varge ska vara en så het potatis så ingen vågar ta ett beslut att avliva ett skadat djur.

Men det värsta är att det kommer att hända igen och igen.

Publicerat

Hur är det egentligen att polisanmäla en beslutsfattare i en sådan här situation för djurplågeri för att han inte våga fatta ett beslut även om det är ett obehagligt sådant och att det kommer att storma runt honom ett tag???

Oavsett om det är en liten älgkalv el. en storoxe med fina horn och goda anlag som blir skada i en trafikolycka och kommer därifrån så ska det göras eftersök och avliva det djuret för att få slut på djurets lidande.

Detta är bara tankar och funderingar som ventilerar till er som kanske har lite mer kunskaper i ämnet och/el. bor i berört län.

Själv tycker jag att det är förjävligt att man låter ett djur plågas på detta sett.

:(

Publicerat

Själv mår jag illa av att se djur lida och skulle nog ta risken att skjuta den, om den nu är så dålig som sägs. Att vara utan bössan ett tag skulle kunna leva med, men dåligt samvete vill jag leva utan.

Publicerat

Detta borde Jägarförbund och andra jägarorganisationer ta en ordentlig titt på... Dem kanske gemensamt skulle ha gjort en anmälan mot länsstyrelsen... Så här får det inte gå till och det ger nog ett bertydligt större avtryck om stora organistationer höjer rösten !! Oss vanliga människor lyssnar dem ändå inte på...

Publicerat

Ogillar att djur måste lida i onöden. Men jag skulle inte heller skjuta den om jag träffade på den, utan att det var skyddsjakt utlyst.

Tragiskt, men så är det. Vänder hellre bort blicken än att riskera att jag aldrig får jaga igen.....

En älg, en gris, ett rådjur eller räv och det skulle smälla utan tvekan. Där skulle du inte bli ifrågasatt gällande att förkorta ett djurs lidande, men vargen.... Även om det skulle vara rätt i alla andra fall med vilda djur, så kan jägar livet vara slut pga vargkramarhysterin som råder.... Hoppas att vindarna vänder snartl.

Publicerat

Hoppas att vindarna vänder snart....

...men det lär ta tid. :(

Publicerat

Beslut om skyddsjakt KAN komma idag?

http://nwt.se/dalsla...icle1056051.ece

Vadå KAN? Om länstyrelsens viltspårare säger att en varg är trebent så borde det räcka med ett telefonsamtal tycker jag.

– Skadan är så svår att vargen tar sig fram trebent. Om skadan kommer att läka eller medföra att vargen är död om ett par veckor går inte att säga, sa länsstyrelsens viltspårare Göte Johansson
Publicerat

Beslut om skyddsjakt KAN komma idag?

http://nwt.se/dalsla...icle1056051.ece

Vadå KAN? Om länstyrelsens viltspårare säger att en varg är trebent så borde det räcka med ett telefonsamtal tycker jag.

Det är ju på tiden!

Ett sådant beslut ska ju inte behöva ta flera dagar el. 1 v.

Publicerat

Att länstyrelsen ger vargar chans på chans var väl inget nytt- men detta var bara för mycket... :angry:

Publicerat

Förstår din tanke MKJ. Trist men sant

Publicerat

Förståndigt beslut! :)

Publicerat

vad då "skyddsjakt" ?

borde vara ett vanlig jäkla eftersök/avlivning