Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vill man inte ha valpköpare?

Featured Replies

Publicerat

Jag har ringt och mailat massor av uppfödare i båda raserna Jämthund och Gråhund.

Jämthundsuppfödarna måste jag säga att de flesta av dem är riktigt dryga (inte alla) snorkiga svar och de flesta tyckte man kunde återkomma när valparna föds eller sa direkt att de har fullt på sin kölista.

Gråhundsuppfödarna är faktiskt trevligare och skriver upp en som intresserad och ska ringa tillbaka när vaparna är födda (alla UTOM de uppfödarna som bor i Norrbotten och Västebotten) de svarar varken på mail eller ringer tillbaka = konstigt.

Jag står nu 1a hos 4 olika uppfödare (alla vet att jag står hos fler) och var garanterad valp från 1 uppfödare men den tiken gick tom :-(

Vad jag snabbt har konstaterat är iaf att en Jämte blir det inte, med de snorkiga bemötandet jag fått + att när jag läst lite mer så passar nog Gråhunden mig bättre, Så med facit i han kanske det var tur att de var snorkiga (alla utom 1 här på forumet ska sägas för säkerhet skull, men den tiken fick inte valpar så det räckte till mig)

Varför är det så här och varför svarar folk i vissa delar av landet inte på mail (8 olika uppfödare)?

Publicerat

Jag har ringt och mailat massor av uppfödare i båda raserna Jämthund och Gråhund.

Jämthundsuppfödarna måste jag säga att de flesta av dem är riktigt dryga (inte alla) snorkiga svar och de flesta tyckte man kunde återkomma när valparna föds eller sa direkt att de har fullt på sin kölista.

Gråhundsuppfödarna är faktiskt trevligare och skriver upp en som intresserad och ska ringa tillbaka när vaparna är födda (alla UTOM de uppfödarna som bor i Norrbotten och Västebotten) de svarar varken på mail eller ringer tillbaka = konstigt.

Jag står nu 1a hos 4 olika uppfödare (alla vet att jag står hos fler) och var garanterad valp från 1 uppfödare men den tiken gick tom :-(

Vad jag snabbt har konstaterat är iaf att en Jämte blir det inte, med de snorkiga bemötandet jag fått + att när jag läst lite mer så passar nog Gråhunden mig bättre, Så med facit i han kanske det var tur att de var snorkiga (alla utom 1 här på forumet ska sägas för säkerhet skull, men den tiken fick inte valpar så det räckte till mig)

Varför är det så här och varför svarar folk i vissa delar av landet inte på mail (8 olika uppfödare)?

Fråga Boogieman. Visserligen är det bara en valp men ändå. Han har 2 hundar hemma redan.

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/35457-jaemthundsvalpar/page__pid__596417__st__90#entry596417

Publicerat

Jag upplevde lite samma sak för 8-9 år sedan när jag skulle skaffa min första laika. De flesta kullarna var ju överbokade och några uppfödare ville ha meriter på tidigare hundar och jaktprovsresultat (vilket av förklarliga själ var svårt att få fram då jag bara hade haft en skotträdd blandis innan). Jag kan dock förstå dem för man vill ju att valparna verkligen ska hamna rätt på något vis.

Nu blev det ju så lyckat att jag lyckades få till min hund och efter det blev det lite lättare att köpa fler.

Publicerat

Fråga Boogieman. Visserligen är det bara en valp men ändå. Han har 2 hundar hemma redan.

http://www.jaktsidan..._90#entry596417

Hon har redan stått på kö hos mig, det räckte som sagt inte till med en stackars valp...Det ringer fortfarande köpare till mig, kunde sålt tjugo valpar vid det här laget. Det är kompisen som tar tikvalpen då han var etta på tiklistan och jag har möjlighet att ta en valp undan henne sen....Du är inte ensammen om att få det bemötandet där ute, många vill att du ska ha haft ett par jakthundar innan du får köpa från dom och tyvär gäller det många uppfödare hur det ska gå ihop..... Hoppas du får din valp och att jag får se kort på den....

Publicerat
  • Författare

Hon har redan stått på kö hos mig, det räckte som sagt inte till med en stackars valp...Det ringer fortfarande köpare till mig, kunde sålt tjugo valpar vid det här laget. Det är kompisen som tar tikvalpen då han var etta på tiklistan och jag har möjlighet att ta en valp undan henne sen....Du är inte ensammen om att få det bemötandet där ute, många vill att du ska ha haft ett par jakthundar innan du får köpa från dom och tyvär gäller det många uppfödare hur det ska gå ihop..... Hoppas du får din valp och att jag får se kort på den....

Det lovar jag att göra, den dagen jag får köpa någon :)

Publicerat

Ok! Jag visst inte det! :)

Är det inte dags för en uppdatering på valpen kompis??? :):wub:

Publicerat
  • Författare

Man ska inte vara så snabb med att gnälla - eller så var det de som gjorde susen för v13 får jag hem en liten Gråhunds valp (tik)

Ringde på en anons jag missat och trodde jag var för sent ute eftersom de redan va födda :D

GLAD är det minsta man kan säga att jag är :P

Publicerat

grattis till den lille grå.

Publicerat

Grattis!!

Publicerat

Grattis! :)

Publicerat
  • Författare

Tack och bock, nu får vi visa vad vi går för i skogarna ;)

Publicerat

Kul

Vad är den efter för några!

Publicerat
  • Författare

Kul

Vad är den efter för några!

Skickade pm

Publicerat
  • Författare

Hur lägger man in bilder?

Publicerat
  • Författare

Det blir en av de här

post-11082-0-34259700-1329423946_thumb.j

Publicerat

Det blir en av de här

Å vilka små söta odjur. :wub:

Nu får man den där sköna obotliga valpsjukan igen. :lol:;)