Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jämthundsvalpar

Featured Replies

Publicerat

Tycker definitivt du ska behålla tikvalpen själv om chefen går med på det :) jag tror nog att ödet gjort så de bara blivit en valp för att du ska behålla den själv och den fått jaktlusten å ståndegenskaperna som skulle fördelats ut på alla kullsyskonen!

• Svar 100
  • Visningar 20k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nä den har blivit sådär stor för att den varit ensam i magen, jag tror inte det har nått med maxmåttet senare i livet att göra. Jättetråkigt för alla som stått i kö. Jag har börjat ringa runt till köparna. A-C är stenhård men jag e hårdare så vi får se om den inte blir kvar. Pratade med vetten om varför det blivit så och det kan ju ha gått snett tidigt i graviditeten och då resorberas fostren, kan även blivit fel i timingen på parningen, kan bero på tiken eller hanen så det är inte mycket att göra. vetef*n om man törs para nått mer om det skulle bli kejsarsnitt även nästa gång så blir det dyrt då försäkringen bara täcker ett kejsarsnitt. (IF).

Ja, den har väl mått gott i tikens mage när den har varit ensam och sedan har han väl vuxit lite extra när hon har gått över tiden om det tog vid första parningen. Nej, det har det kanske inte. Jag bara kom att tänka på den artikeln som stod i SJ för X antal år sedan.

Ja visst är det det! Haha! Ska jag komma ner och medla mellan er så att ni inte börjar slåss??? ;):lol:

Visst kan det vara riskabelt om det blir ett kejsarsnitt till men jag skulle nog ha chansat. Kanske med en annan hanhund.

Sista kullen som min första tik hade blev det 8 tikar och en hane till hanhundsägaren. Snacka om ha tur. Det har blivit en duktig hund. :)

Nu ser vi fram emot foto på giganten. :)

Publicerat

Varit in idag o röntgat tiken, en Gigantisk valp. Blev sedemera ett kejsarsnitt och en levandes tikvalp blev det. Ingen som vill köpa en valp för 20000:- ;) Kan nog aldrig sälja denna valpen utan hon får nog vara kvar... Om jag nu kan övertyga chefen om det... Jättetråkigt för alla som står i kö, men det är bara börja ringa runt ikväll. Kommer några bilder ikväll eller i morgon, måste bara landa själv först.

Tråkigt att det bara blev 1 valp men det är klart att du ska ´behålla den själv ;)

Såg att det var missat nr från dig.

Publicerat
  • Författare

Foto kommer nog under morgondagen om jag hinner, känner mig totalt slut efter denna dagen....

Publicerat

Foto kommer nog under morgondagen om jag hinner, känner mig totalt slut efter denna dagen....

Tillstyrks! ;):D

Förhandling med A-C ikväll ist! ;)

Publicerat
  • Författare

Här kommer ett par bilder på Valpen som vart..

post-364-0-77959900-1328177754_thumb.jpgpost-364-0-52054700-1328177765_thumb.jpg

540 gram tung.

Publicerat

post-364-0-77959900-1328177754_thumb.jpgpost-364-0-52054700-1328177765_thumb.jpg

540 gram tung.

Det var en bjässe! Han var snygg men han är ju bara valp ännu. :)

Vad säger A-C? Var det hårda förhandlingar igår kväll??? :)

Publicerat
  • Författare

Förhandlingarna är ej avslutade, och för att vara nyfödd så är hon stor (tror jag iaf)

Publicerat

Förhandlingarna är ej avslutade, och för att vara nyfödd så är hon stor (tror jag iaf)

Ok! Det var hårt kan jag tänka mig.

Ja, den ser stor ut.

Jag har haft en settervalp som vägde 380 g nyfödd men då fick han hanens gener rakt av. :)

Han är i himlen nu men ha var stilig som vuxen. :)

Publicerat
  • Författare

Allt går bra med valpen numera, tiken ville ju inte riktigt fatta att det var hennes från början men i går kväll så trilla poletten ner. Sover inne hos dom och förstnatten blev det mest till att ligga vaken och ha koll, men inatt har jag fått sova då tiken pysslat om den lilla, di tvätt o värme, det har varit riktigt trevligt att se.

Publicerat

Allt går bra med valpen numera, tiken ville ju inte riktigt fatta att det var hennes från början men i går kväll så trilla poletten ner. Sover inne hos dom och förstnatten blev det mest till att ligga vaken och ha koll, men inatt har jag fått sova då tiken pysslat om den lilla, di tvätt o värme, det har varit riktigt trevligt att se.

Det var ju skönt att höra att det går bra för tiken och valpen. :wub:

Det var en skön HV-seger igår kväll på bortaplan. :wub:

Publicerat
  • Författare

o yes heja HV, jodå dom ligger o myser i valplådan nu

Publicerat

o yes heja HV, jodå dom ligger o myser i valplådan nu

Nice! :wub: Mer foton på dom bägge. :)

Publicerat

540 gram tung.

Söt, men inte jätteenorm för att vara ensamvalp. Se bara till att stimulera henne till att röra på sig, vilket ensamvalpar annars kan vara sena på att göra iom att de inte har några syskon som buffar och "stör".

Hade en jämtkull med bara en hanvalp i lite större storlek än din och han är ingen jättehund nu som vuxen utan håller en helt normal storlek.

Publicerat
  • Författare

hon kravlar omkring för fullt o fort går det, sen har hon börjat vifta på svansen när hon diar urgullit...

Publicerat

Blir det några framsteg med valpen?

Kanske lite tidigt ännu men ändå. :lol:;)

Publicerat
  • Författare

Valpen växer o frodas 1280gram idag, hon öppnade ögonen i förrgår så det knallar på.

Publicerat

Valpen växer o frodas 1280gram idag, hon öppnade ögonen i förrgår så det knallar på.

Kul att det går framåt. :)

Då börjar hon går på upptäcksfärd nu. :)

Lite mer foton vore väl på sin plats. :D

Publicerat
  • Författare

Ja här kommer ett par dagsfärska bilder....post-364-0-63762600-1328967829_thumb.jpgpost-364-0-68543000-1328967844_thumb.jpg

Publicerat

Ja här kommer ett par dagsfärska bilder....post-364-0-63762600-1328967829_thumb.jpgpost-364-0-68543000-1328967844_thumb.jpg

Fina foton på knubbis el. det blir väl knubbelina när det är en tikvalp. :lol:;):wub:

Publicerat

Fy tusan! Skäms karl :ph34r:

Blir ju sugen på smått ju :P

Publicerat

Fy tusan! Skäms karl :ph34r:

Blir ju sugen på smått ju :P

Man får ju den här omtalade valpsjukan när man tittar på sådan här småttingar även om det bara är en i det här fallet. :lol:;):wub:

Publicerat

Man får ju den här omtalade valpsjukan när man tittar på sådan här småttingar även om det bara är en i det här fallet. :lol:;):wub:

Jope.... Gammellabben närmar sig slutet. Tyvär säger frun max 2! Men men.... Stövartiken blir nog inte så långvarig heller. Så Snipp snapp slut så blir det en jämttik till :wub:

Publicerat

Jope.... Gammellabben närmar sig slutet. Tyvär säger frun max 2! Men men.... Stövartiken blir nog inte så långvarig heller. Så Snipp snapp slut så blir det en jämttik till :wub:

Ja, men det är en fin sjukdom! :wub::lol:;)

Publicerat

Är det inte dags för ett par nya foton kompis??? :D:wub: