Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Miljöministern i P1 morgon om Varg och rovdjur

Featured Replies

Publicerat

Men herrejävlar, är kärringen på riktigt eller??

Jag har bestämt för mej att Riksdagen, med stor majoritet, röstade igenom jakt på varg som ett av de tre benen i förvaltningen.. Såå fult, gömma sig bakom EU när det gäller populationsbegränsningen men köra på med fulla segel när det gäller att skydda och öka stammen. Bra där, kommer att kosta när det drar ihop sig till val!

Sen, eloge till journalisten som faktiskt försökte begränsa det politiska bullshitsurret men det märktes inte. Kärringen visste hur mycket tid som det rörde sig om och såg till att fylla ut med floskler för att på så sätt undvika de jobbiga frågorna. Usch! Snedrekrytering Reinfeldt!

Publicerat

Hipshot...tror du på allvar att en sosseregering med MP hade agerat annorlunda?

Publicerat

Hipshot...tror du på allvar att en sosseregering med MP hade agerat annorlunda?

Nej inte för en millisekund! Men hur tror du väljarna som upplever allvarliga problem med varg reagerar om S inför kommande val börjar lobba för licensjakt igen? Oavsett hur orealistiskt det är?

MP och V är en garant för ohejdad vargstam och det tror jag kommer att kosta dem framöver.

Mvh!

Publicerat

Eller säg så här, säg att SD tar någon form av initiativ här?

Publicerat

Kärnfrågan är dock EUs makt över vargfrågan. Så frågan är hur mycket sanktioner det skulle bli om man gick emot dem och återinförde licensjakten.

Nästan inget parti vågar idag gå emot.

SD är nog undantaget men de behöver ju få med sig M eller S om det skall gå.

Publicerat

Vore jävligt spännande utan tvekan! Dessutom så är det inte ställt utom allt tvivel att Sverige skulle fällas i domstol så jag tycker nog att det snart är läge att testa. Om säg två år har vi så mycket varg att ingen kan ställa upp i media och yla om utrotning.. inte ens rikspuckot Mikael Karlsson!

Publicerat
  • Författare

Tror ni verkligen att Sd skulle jobba för denna fråga? Har sökt på deras hemsida finns inte ord om jakt i deras politik. kollade politik från a- ö j fanns inte med. Sökte på varg det som kom fram var valet 2010.

Jag är mycket besviken på mitt parti i denna fråga, jag är less på att regeringen viker sig i denna fråga. känns som att vargkramarna vinner politisk mark i partierna. Ska åter skriva till partiet om vargfrågan och påpeka att detta är inte hållbart längre, att dom sviker folk i vargtäta områden och sviker landsbygden som C av tradiotion ska värna. Men just nu känns det som att C har blivit ett parti för Stockholm, Göteborg och Malmö. Visst det är viktigt att få väljare men ska det ske på bekostnad på folk på landsbygden?

Jag själv är tack o lov förskomnad från vargrevir men jag lider med mina jaktbröder o systrar i områden med vargrevir. Börjar bli så trött på politiker o beslutfattare som sitter i betongen och ska besluta i frågor som dom inte har koll på.

Publicerat
  • Författare

Har just nu skickat iväg ett mail till Miljöministern.

Varför jag skriver till dig som miljöminister är rovdjursfrågan. Det har börja bli ett problem i landet det jäser ganska mycket just nu, framför allt när det gäller varg frågan och licensjkaten.

Många anser att Regeringen och framför allt Centern har svikit landsbygden i denna fråga. Många av mina jägar vänner känner sig svikna av regeringen i denna fråga. Många anser att Vargbevarar lobbyn har vunnit i denna fråga och framför allt jaktmotståndar sidan.

Vad skulle hända om vi återinförde licensjakten på varg?

Hur kan en persson i EU som själv bor i ett land där det bedrivs jakt på varg göra allt för att stoppa vår licensjakt på varg? Är inte det lite av dubbelmoral?

Ska Sverige bli ett försöksland för varg?

Är det verkligen realistiskt att sätta ut vargvalpar i dessa revir? är det inte ett djurplågeri? Är det inte risk för att valparna plågas?

Som jägare anser jag att inga djur skall plågas i onödan, detta med att sätta ut vargvalpar anser jag är en form av djurplågeri.

Hur mycket ska vargen få kosta oss skattebetalare?

Finns det någon risk att Björn och lodjursjakten kommer att begrännas? Eller är det bara jakt på varg som ska begränsas?

Sen vill jag fråga nu när lodjursjakten börjar i veckan, varför är tilldelningen så liten för?

Hoppas du har tid att svara på mina frågor. Som du nog förstår så brinner jag för jaktpolitik.

MVH

Peter Forsberg

Ordförande i Skelleftebygdens jaktvårdskrets och medlem i Centerpartiet

Publicerat

Eller säg så här, säg att SD tar någon form av initiativ här?

SD är nog inte ett parti ngn kan lita på i någon fråga. Absolut i inte i naturvårdsfrågor. Deras biologiska kompetens är ikke existerbar för att uttrycka det milt.

Tycker det var bra att du skrev till ministern Per. Tror nog också att det är C som är det enda partiet som kan förändra denna fråga. De har ju rötterna, som du och fler.

Att det blir såhär är inte så kosntigt. M är ett för stort parti helt enkelt. C´s politik får inte utrymme och det är klart att argumenten låter lite knasiga när man själv egentligen inte står bakom dem men tvingas stå upp för demokratin i regeringshuset.

Publicerat

säg ett parti som man kan lita på i någon fråga ?

Publicerat

SD är nog inte ett parti ngn kan lita på i någon fråga. Absolut i inte i naturvårdsfrågor. Deras biologiska kompetens är ikke existerbar för att uttrycka det milt.

Sedan när har brist på kunskap hindrat en politiker att föreslå prylar? :huh:

Publicerat

Bra Foffe! Låt de beslutande se att det finns baksidor med den förda politiken.

Rätt att kräva svar på besvärliga frågor. Om fler gjorde som du så skulle inte jaktfrågorna ignoreras....