Publicerat Februari 28, 201214 yr Detta är en ny modell, jag tagit fram. Jag kallar den forest, för jag tycker den är en idialisk skogs kniv. Det är så nära en idialisk skogs kniv man kan komma om du frågar mej. Men sånt är ju individuellt. Bladlägnd: 155 mm OAL: 265 mm Stålet är 3,5 mm AEB-L Den här väger 200 gram med Desert Ironwood skalor. Seved
Publicerat Februari 28, 201214 yr Där har du fått till en riktigt rejäl sak,jag riktigt kan känna hur den känns i handen. Mycket snyggt! http://jeknives.blogspot.com/
Publicerat Februari 28, 201214 yr Författare Tackar Puukare . Ja jag är jäkligt nöjd med den. Man kan komma ner lite i vikt, med andra skalor. Seved
Publicerat Februari 28, 201214 yr Bra gjort och vacker var den också! Hade föredragit den mer i en mindre skala! MVH
Publicerat Februari 28, 201214 yr Tackar Puukare . Ja jag är jäkligt nöjd med den. Man kan komma ner lite i vikt, med andra skalor. Seved Å andra sidan så tycker jag att en så rejäl kniv skall ha lite pondus att man känner att det är rejäla grejer och inte nåt skoj http://jeknives.blogspot.com/
Publicerat Februari 28, 201214 yr Författare Bra gjort och vacker var den också! Hade föredragit den mer i en mindre skala! MVH Tackar Ja vem vet, det kanske blir en mindre variant oxå. Seved
Publicerat Februari 28, 201214 yr Författare Å andra sidan så tycker jag att en så rejäl kniv skall ha lite pondus att man känner att det är rejäla grejer och inte nåt skoj http://jeknives.blogspot.com/ Ja jag tycker likadant. Men micarta kan nog bli fint till denna. Seved
Publicerat Februari 28, 201214 yr Hejsan! Vilken härlig kniv... Tror nästan jag blev lite förälskad i den //Håkan
Publicerat Februari 28, 201214 yr Författare Tjenare Va kul att du gillar den . Ha ha japp du är inte ensam om att bli lite kär, ska göra en åt mej själv oxå Seved
Publicerat Februari 29, 201214 yr Tror detta kommer att bli riktigt bra, har ju väldigt bra erfarenhet av just stålet AEB-L. Om jag inte har helt fel, är det Uddeholms stål för rakblad!
Publicerat Februari 29, 201214 yr Författare Tack ska ni ha . Ja AEB-L brukar vara en bra kompromiss mellan att hålla skärpan å vara lätt att bryna. Japp AEB-L är Uddeholms rakbladsstål. Seved
Publicerat Februari 29, 201214 yr Häftig pjäs ser väldigt användbar ut då eggen börjar tidigt efter skaftet bra då bladet är ganska långt. Snyggt! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Februari 29, 201214 yr Författare Tackar Karl-Erik Ja jag gillar när eggen slutar nära bladet oxå. Seved
Publicerat Maj 4, 201213 yr snygging seved. skönt att se den med träskalor. Jag hade nog velat ha ett lite större urtag för pekfingret på en så stor kniv. Jag tror att den blir smidigare att hantera då men det är ju bara vad jag tror. Du har inte tänkt på att göra den i stabbad rötad masur.(finns fin fina bitar på SI-knives) skulle bli jädra smutt på den. snygg slida. men nitarna...... du vet vad jag tycker om dom keep it up tommy
Publicerat Maj 4, 201213 yr Författare Tackar . Ha ha, vadå är du trött på Micarta o G10. Ja det kan vara bra med större urtag, jag gör båda varianterna, på andra knivar. Men på denna gör jag inte så, Jag gör lite mer format skaft på denna. Man ska inte understta det . Sl-knives har dom nån hemsida. Ja rötad masur är jäkligt fint. He he jo jag vet att du o Loveless inte går ihop. Sånt är ju lite olika, jag tycker dom är lite snygga o råa på nåt vis. Seved
Publicerat Maj 4, 201213 yr www.si-knives.se Han är riktigt bra att ha att göra med. Ringde honom och frågade om box edler i en viss färg till en kund. han skickade då fyra olika bitar. när kunden bestämt sig för vilken han ville ha så skickade jag tillbaka dom övriga och betalade biten jag behöll som vanligt. tycker han har hyggliga priser på stabbat också. Lägg märkt till corby nitarna hehe här är en annan bit jag köpt där. stabbad oxel
Publicerat Maj 4, 201213 yr Författare Jasså det låter ju bra det. Just med trä så är det jäkligt bra om man kan kolla på det. Han har ju mycket fint trä, stabbad Masur som du säger. Inte så himla vanligt med stabbad masur. Är det han i Eksjö som stabbar åt han eller. Japp det var bra priser på det stabbade, så vitt jag vet. He he jäkligt fina knivar, om man tar bort Corbysarna Ha ha Seved
Publicerat Maj 4, 201213 yr Författare Ok Den första kniven var finur du. Jäklar vad fint trä. Ser ut som Boxelder, kanske var den du nämnde ja. Seved
Publicerat Maj 4, 201213 yr Riktigt fin Seved! Gillar formspråket, tycker du har fått till egen stil.
Publicerat Maj 5, 201213 yr Författare Tackar Peppen . Ja jag har jobbat hårt med att skapa en egen stil, men som ändå är användar vänlig. Seved
Publicerat Maj 5, 201213 yr Ok Den första kniven var finur du. Jäklar vad fint trä. Ser ut som Boxelder, kanske var den du nämnde ja. Seved tack ursäkte att jag la ut mina knivar i din tråd. ville bara visa träbitarna