Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SKK har svarat på remis om Löshundsjakten

Featured Replies

Publicerat

Som alla säkert vet så har Djurskyddet i Sverie och Svenska rovdjursföreningen krävt av regeringen att det skall ske en konsekvensutredning av våran löshundsjakt. Nu Sveneks Kennelklubben lämnat in ett svar och det går inte i stil med Djurskyddet och rovdjurdföreningen vilja.

http://www.skk.se/Gl...-2012-02-28.pdf

Ingen liten sågning av tokföreningarna från SKK:s sida heller.. :wub::D

Publicerat

vad då springer man runt med otroligt dåligt uppbyggda idéer och tror att dom är absoluta sanningar så förtjänar man bli nersablade

Publicerat

Ja precis, och SJF var inte nådigare heller i sitt svar. :P

Det finns ju alla skäl nu att starkt ifrågasätta SRF som remissinstans, och bägges roller i VFD, då de tydligen är fullständigt korkade och okunniga ( högst troligt ), eller kör med rena lögner ( också troligt ).

Jag förstår överhuvudtaget inte hur SRF kunde få en roll i rovdjurspolitiken, det måste absolut vara svågerpolitik och annat mygel med i spelet, en sketen förening med knappa 3000 medlemmar ?? :wacko:

Publicerat

Gillar sista # i sammanfattningen :P

"helt onödig utredningskostnad för staten i redan välutredd verksamhet"

Publicerat

Jag gillar särskilt rekommendationerna att googla samt att införskaffa lämpliga kokböcker beträffande nötskrika och björktrast som föda... Ren poesi! :D

Publicerat

ska nog bli lite nötskrika till mat om jag fixar att ta ner dom med 22-an

Publicerat

Ibland är det både enklare och skojigare att kommentera eller skriva remissvar B) !

Publicerat

Riktigt bra remissvar av SJF! Körde totalt över SOF, SNF och alla andra idioter där ute!

Publicerat

Jag tror jag tar en Laphroaig och läser en gång till. :D

Publicerat

Jag tycker också att både Jägareförbundet och SKK har lyckats riktigt bra i sina remissvar!

//Mekus

Publicerat

Jag tycker framförallt att mr Marlin har en bra poäng, VEM kom på den ljusa idén att låta dessa nötter vara remissinstans överhuvud taget?

Att de har fått yttranderätt och den maktposition som det ändå är när de uppvisar en lika geniun som påfallande kunskapsbrist i ämnen de faktiskt har till uppdrag att yttra sig i, som sedan ska ingå i ett beslutsunderlag för nationell politik.

Men det är kanske normalt, är det så alla beslut tas i bananrepubliken Sverige :huh:

Publicerat

kalas bra skrivelser!

Jag lyfter på hatten o bugar mig djupt ! :)

Publicerat

Bra svar och jag hoppas detta leder till en fortsatt diskussion om lämpligheten att SOF, SRF osv med sin förkärlek att förvrida fakta i framtiden kan ha den ställning de har som remissinstanser och sittande på platser i VFD mm.

Men som sagt eloge till svaren från både SJF och SKK! :D

Publicerat
  • Författare

Det lyser genom mer och mer att dessa organisationer har ett jakthat och allt handlar om att göra allt för att få stopp på jakten. Börjar med löshundsjakten och vissa försöker stoppa viss fågel jakt. Nej detta var mycket bra svar.

Publicerat

Bra svar. Jag kan också se mönstret i argumenten. Det är viktigt att hålla i och inte släppa i argumenten för jakt gällande alla plan i samhället.

Publicerat

En riktigt trevlig läsning där man faktiskt drog ordentligt på smilbanden ett par gånger. :)

Publicerat

underbart svar från SKK

Publicerat

Bra skrivelse från SKK! Även om de inte är helt opartiska så är de heller inte en ren jägarorganisation och det är ju gynnsamt för vår del om andra intressenter pekar på den idioti och okompetens som råder inom SRF.