Publicerat Maj 17, 200619 yr Har letat efter marker runt där jag bor (Onsala Kungsbacka) och lyckades äntligen hitta ett par hektar. För att kolla så att det inte blev fel i nåra lagböcker så ringde jag runt å kolla överallt som jag kunde tänka mig ( länstyrelsen lantmäteriet mm mm). Upptäckte då till mitt förtret att det låg en detaljplan på den marken (en skog utan bebyggelse) och hade så varit i typ 50 år. Jag har för mig att det inte är tillåtet att jaga inom detaljplanerat område?? Eller har jag fel? Anledningen till att jag blev fundersam är att en söndagsmorgon så ringde en herre hem som presenterade sig med att det var han som hade jakten på detta markstycket å att jag minsann inte skulle "stjäla" hans jaktmarker, Å när jag berättade för han att enligt min mening så trodde inte jag att man fick jaga där överhuvudtaget pga att det var detaljplan. Han förklarade för mig då att han hade jagat där i 30 år och minsann jagade både älg och rådjur så jag visste inte vad jag pratade om. Att tillägga till detta är att jag vet att en i jaktlaget även är polis.. Någon som kan ge mig ett svar på denna fråga ??? ??? //Jrz