Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är det här något att ha?

Featured Replies

Publicerat

Tjena alla forumister.

Går i tankarna att insförskaffa en ny pang,har kollat runt lite så trillade jag in på xxl s hemsida och hittade det här http://www.xxl.se/jakt-vapen/vapen/vapenpaket

Tänkte mig då främst på 308:an. Är det något att ha eller?

//Roger

Publicerat
  • Författare

http://www.jaktsidan...herby-vanguard/

http://forum.robsoft...t=29170&start=0

sitter väl inget glorör som gör någon glad på den där, om bössan får du läsa lite i trådarna ovan!

Nä som du säger så är väl siktet inte det bästa,har ett annat som ska på i sånt fall, men det var ju rätt duktigt nedsatt pris ju :)

Publicerat

Tänk på att det är viktigt att ha bra fästen och kikare till bössan.

Åk in till en vapenbutik och kolla på begagnade vapen. :)

För 5000:- kan du hitta något riktigt bra!

Publicerat

Om du bortser från kikaren som du antagligen ändå skulle vilja byta ut så fort du är varm i kläderna så tror jag du kan få en vettigare bössa för den pengen.

Säger absolut inte att den är dålig för det vet jag ingenting om men får du en begagnad Sako för 5-6 tusen så tror jag det är ett bättre val.

308w är ju en oerhört vanlig kaliber så jag tror du kan hitta en fin pjäs där ute.

Ett tips är att slänga upp en köpesannons. Kanske sitter någon därute och vill ha 8000 för sin bössa men vill bespara sig annonseringen och tiden med massa samtal/mail och kanske därför nappar på att få 6000kr för den snabbt och smidigt. Eller ja "snabbt" och köpa bössa i samma mening fungerar sällan dåligt. Licensen kan ju ta sin tid...

Någon speciell anledning till att du vill ha .308w? Det är ju en fin kaliber som funkar till allt och inte fordrar lika lång pipa som .30-06 men sistnämnda är nog en klokare val om du ska skjuta på lite längre avstånd.

Publicerat

Håller med Rottweiler, men skillnaden är mariginell och jag skulle ALLA dar i veckan välja 308. pga snällare rekyl och billigare övningsammo,dessutom är en 308. i en kort låda jävla smidig och trevlig.