Jump to content

Skyddsjägare

Recommended Posts

Sen är företaget ett franchiseföretag så högsta hönset finns inte allt för långt bort och han är ganska generös så länge det hålls inom rimliga ramar och jag har en far som jobbar inom det företaget.

linus22magnum

Tja, det är en ganska extrem skillnad i effekt i vilt också,

en dålig träff med 22 subbar gör att en fågel kan vingla iväg långt,

samma träff med 22 HV kan fälla den,

samma träff med 17 HMR/Mach II nitar fågeln på plats.

Det är mindre risk för genomslag med kulfragment av betydelse med .17 kalibrarna, det är mer välskjutande anser jag och är det frågan om arbete så ger de stora arbetstidsvinster då det tar mycket tid att hämta in fåglar som smitit iväg innan de expirerar.

Om nu arbetet helt eller delvis skall betala för en pang till dig är det egentligen bara att be om en quad med tunga pipor i 22 om de insisterar eller helst .17 Hrm om du vill ha max av allt.

/C

men Christian vilken 22 a menar du :angry::D om du menar en 22 lr som sätter sig i fåglen så kan den nog flyga i väg med en dålig träff men det finns fler 22 or för är det inte skillnad på 22 wmr och 22 lr :huh::D 22 wmr =typ 600 m/s och 22 lr =typ 300 så vilken menar du för fåglen dör precis nästan lika bra av en 17 hmr som av en 22 wmr har jag rätt ;):P ?
linus22magnum

ja ha du sa nitar och fäller den oj förlåt Christian nu var det jag som var väldigt dum :wub: :wub:

Hipshot

Fan Linus.. du plockar poäng! Alla gör bort sig förr eller senare men du tar genast ansvar och backar.. Respekt!!!

Mvh!

linus22magnum

ja :wub: jag vet att dom flesta kan rätt mycket mer än mig om man säger så här på forumet :D så jag tar det lugnt medan jag är på upplärning ;):)

ja :wub: jag vet att dom flesta kan rätt mycket mer än mig om man säger så här på forumet :D så jag tar det lugnt medan jag är på upplärning ;):)

Dumt dumt eftersom man aldrig blir fullärd :-) dina kommentarer uppskattas i alla fall!