Jump to content

Småviltsjakten i fjälls tas upp i riksdagen

mcgyver

Recommended Posts

Toppen :wub: Tycker den passar bra under fågeljakt då 99% av jaktkorten nog gäller just fågeljakt.

Hoppas man inte strular till det igen som sist frågan var uppe :unsure:

MAn får verkligen hoppas att alla som ska rösta i denna fråga dvs rösta rätt är på plats och inte på toaletten eller klickar på fel knapp. Har försökt få mitt parti att rösta rätt i denna fråga men det är som att stånga huvudet i en betongvägg. Tycker att Moderaterna har för mycket makt och tvingar de andra att rösta som Reinfeldt tycker. Tar upp detta varje år men får bara skit för det av vissa. Men som ordförande i Skelleftebygdensjaktvårdskrets så kommer jag att fortsätta vara ett pain in the as för partiledningen.

MAn får verkligen hoppas att alla som ska rösta i denna fråga dvs rösta rätt är på plats och inte på toaletten eller klickar på fel knapp. Har försökt få mitt parti att rösta rätt i denna fråga men det är som att stånga huvudet i en betongvägg. Tycker att Moderaterna har för mycket makt och tvingar de andra att rösta som Reinfeldt tycker. Tar upp detta varje år men får bara skit för det av vissa. Men som ordförande i Skelleftebygdensjaktvårdskrets så kommer jag att fortsätta vara ett pain in the as för partiledningen.

Det är bra foffe .Jobba på

Har skickat in en insändare till norran där jag uoomanar alla länets riksdagsledmöter att rösta rätt i denna fråga. Norran berör även vissa delar av Norrbotten. När jag nu är ordförande i Skelleftebygdens jaktvårdskrets tycker jag att det är min skyldighet att skicka in en insändre i detta ämne.

Har skickat in en insändare till norran där jag uoomanar alla länets riksdagsledmöter att rösta rätt i denna fråga. Norran berör även vissa delar av Norrbotten. När jag nu är ordförande i Skelleftebygdens jaktvårdskrets tycker jag att det är min skyldighet att skicka in en insändre i detta ämne.

Skicka in till VK och VF också! Kör hårt:-)

Skicka in till VK och VF också! Kör hårt:-)

Har skickat in till dom oxå nu. Så nu är det bara att hoppas någon av tidningarna tar in den.

Hoppas på ett positivt beslut denna gång..

Kanske vi får se mindre utländska bilar parkerade efter många av våra fjällvägar här i Norrbotten.

Uteiskogen

bra jobbat foff, nu hoppas vi bara att det blir sans i frågan

• 2 weeks later...

Nu hoppas vi att alla är på plats i år samt klarar att trycka på rätt knapp!

Någon som vet vart man finner hur det gick?

Debatt om jakt o villtvård kommer senare under dagen kolla in denna sida eler så på SVT

http://www.riksdagen...batter--beslut/

Lars jag tror det skall röstas om detta kl 16.00 men jag ska hålla koll på hur resultatet blir. Det kommer troligen att skrivas om på jakttidngarnas sidor. Men så fort jag vet nått så skriver jag det här. Nu är det bara att hålla all sina tummar.

Älgflugornas Herre

Nu drog debatten igång med Helene Pettersson som förste talare!

Lite av översittare den där moderaten. Han var ute på halis där ett tag. Sen var någon mp politiker och vpratade men komihåg att mp vill återinföra de gamla reglerna som gällde fram till 1993 sa hon. Nu är det en fp politiker som svamlar på hej villt.

Gissar på att du tappade ett "inte" där va Foffe? I vilket fall, härligt om det går igenom med förändring till de gamla reglerna...

strävhår

Finns hopp va? :) Men måste nog vänta med jubel och klang tills det finns på pränt <_<

Japp. Det är väl idag det skall bestämmas? Sitter uppe i Malaysia och väntar på svar. ^_^

Gissar på att du tappade ett "inte" där va Foffe? I vilket fall, härligt om det går igenom med förändring till de gamla reglerna...

Jupp tappade ett inte men nu är det är.

Har hittat ett beslut i denna fråga nu som jag förstår så har jordbruksutskottet gett regeringen i uppdarg att ändra fjälljakten, det är riskdagensbeslut enligt riksdagens hemsida.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201112/MJU13/

strävhår

Har hittat ett beslut i denna fråga nu som jag förstår så har jordbruksutskottet gett regeringen i uppdarg att ändra fjälljakten, det är riskdagensbeslut enligt riksdagens hemsida.

http://www.riksdagen...n/201112/MJU13/

Nära ett hallelujamoment nu B)
jimbolo

Kan någon utläsa det exakta hallelujah momentet för mig för än har jag inte hittat ngt som blivit hugget i sten!!!

strävhår

Kan någon utläsa det exakta hallelujah momentet för mig för än har jag inte hittat ngt som blivit hugget i sten!!!

Just därför är det bara nära, jublar först när det finns på papper. Men det verkar ju lovande...

http://www.jaktojaga...-om-fjalljakten

Men det är väl klart att våra politiker skall tillsätta en utredning till. Vi kan ju inte låta alla stackars tjänstemän/kvinnor går arbetslösa.

Vad i h-te är det som kan vara så svårt. Finland OCH Danmark fick ju tillochmed medhålla i Europa-domstolen. :angry:

Det finns redan en utredning om fjälljakten som har pågått i snart 5 år, Så att tillsätta en ny utredning ger inget. Det är så här ska jag förklara för all hur det går till moderaterna styr aliansen med järnhand små partierna har inget att säga till om. Om Reinfeldt, Ask och Borg vill stoppa fjälljakten för Svenska jägare då gör dom det. Det är inte lätt att ha med m att göra just nu, dom är för stora och stöddiga just nu. Jag har sagt att bryt samarbetet inför nästa val.

Sen kan jag lova som Ordförande i Skelleftebygdens jakvårdkrets och även medlem i C ska jag fortsätta kämpa för att regelerna ändras i fjälljakten. Kommer att skicka ett nytt mail till landbydsministern i frågan.