Publicerat Mars 15, 201214 yr medborgargardet APU där flera poliser ingår borde på något sätt granskas hårdare. Vet inte om ni sett det men Aftonbladet håller just nu på att granska polisen. Vore ju bra om fler än jag tipsar AB om att aktiva poliser ingår i medborgargarde som sprider desinformation och av lokalbefolkningen många gånger upplevs som hotfulla... http://bloggar.aftonbladet.se/polisgranskning/2012/03/nu-drar-vi-i-gang/
Publicerat Mars 15, 201214 yr Tipsa på bara! Aftonpisset är dock av precis samma skrot och korn som APU så det lär inte hända så mycket. Mvh!
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Är det ditt inlägg om Apu dom har raderat? Nej inte mitt inlägg eller kanske för jag har inte sett mitt inlägg bli publicerat...
Publicerat Mars 16, 201214 yr Författare Tipsa på bara! Aftonpisset är dock av precis samma skrot och korn som APU så det lär inte hända så mycket. Mvh! Tror du det blir bättre av att inte säga något? Bara rätt reporter som inte är av APU skrot och kornoch denne ser en möjlighet till scoop så lär de publicera, om inte i AB så kanske någon annanstans.
Publicerat Mars 16, 201214 yr Tipsa på bara! Aftonpisset är dock av precis samma skrot och korn som APU så det lär inte hända så mycket. Mvh! Det är väl bara maila och vinkla det hela som ett de facto medborgargarde inom polisen med ett egenintresse som trakasserar lokalbefolkningen.
Publicerat Mars 16, 201214 yr Självklart.. klantigt formulerat av mej men jag är bara så innerligt less på kvällspressen så det finns inte. Det är potentiellt hett detta, gör de någon tavla som dokumenteras på vettigt sätt så tror jag det är tack och god natt för dem. Har en känsla av att polismästarn redan idag är hyggligt less på dem och ältas det i andra media än Jakt och jägare så kanske det biter. Om man från RPS börjar ställa frågor om detta till Roslagens chef så kanske det kan börja röra på sig.. Samtidigt så är det som så att det ska väldigt mycket till innan någon får kritik inom myndigheten. Usch.. Mvh!
Publicerat Mars 19, 201214 yr Fin klientel i det där indiangänget.. http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-aktivist-hotade-lansstyrelsemote-1#.T2cOdfcT1FZ.facebook
Publicerat Mars 19, 201214 yr örjan, har mailat till tidningen om just ett sådant inslag, nu förefaller det vara som så att den helt enkelt skiter i det, ty det andra alternativet, att man arbetar på att faktiskt komma med ett "avslöjande" är inte så troligt enligt mig, något svar på min skrivelse har jag inte erhållit. /C
Publicerat Mars 19, 201214 yr Att polisen nu sammarbetar med dömda brotslingar som hotar med att kasta napalm på länstyrelsens infomöte ..borde väl få rubriker? ...
Publicerat Mars 19, 201214 yr Jag tycker det, men tydligen inte. Helt ärligt är det som så att poliser inte medvetet får umgås med dömda brottslingar, förutom under väldigt särskilda omständigheter. /C
Publicerat Mars 19, 201214 yr örjan, har mailat till tidningen om just ett sådant inslag, nu förefaller det vara som så att den helt enkelt skiter i det, ty det andra alternativet, att man arbetar på att faktiskt komma med ett "avslöjande" är inte så troligt enligt mig, något svar på min skrivelse har jag inte erhållit. /C Jag har gjort samma sak, mailade deras Rättsreporter men jag har inte heller fått något svar.
Publicerat Mars 19, 201214 yr Var på FB finns uppmaningen? Är det någon som sitter med uppgifter som bekräftar det som skriv bland annat i JoJ om domar mot diverse personer i APU?
Publicerat Mars 19, 201214 yr Att polisen nu sammarbetar med dömda brotslingar som hotar med att kasta napalm på länstyrelsens infomöte ..borde väl få rubriker? ... Källa på det? Hittar inget av vad han Andersson skriver, de har väl bara en säkerhetsansvarig? Mvh!
Publicerat Mars 19, 201214 yr Var på FB finns uppmaningen? Är det någon som sitter med uppgifter som bekräftar det som skriv bland annat i JoJ om domar mot diverse personer i APU? Det är offentliga uppgifter och inget man bara hittar på, de har tagit del av den fällande domen, så skulle jag gjort!
Publicerat Mars 19, 201214 yr Var på FB finns uppmaningen? Är det någon som sitter med uppgifter som bekräftar det som skriv bland annat i JoJ om domar mot diverse personer i APU? Teffek- du om någon måste ju inse att JoJ inte kan påstå att X o y i APU är dömda till Z brott om så inte vore fallet, de har god ordning i den delen och ett enkelt sätt att för egen del kolla upp domarna är att be redaktionen på JoJ att meddela mål nr o tingsrätt eller ja rent av maila domarna till dig. Att Conny hade belastningar, det har jag känt till länge, trodde att det var något alla kände till. /Christian
Publicerat Mars 20, 201214 yr Christian Jag tvivlar inte på deras trovärdighet eller så, men jag en sådan här sak känns som något APU tveklöst skulle försöka neka till och då är det bra att sitta med källor. Hotet från deras säkerhetsansvarige ska ha funnits på antinaturdemokraternas sida på FB men togs bort rätt snabbt. Jag inväntar svar från JoJ ang vart dom funnit underlaget till artiklarna.
Publicerat Mars 20, 201214 yr Hotet från deras säkerhetsansvarige ska ha funnits på antinaturdemokraternas sida på FB men togs bort rätt snabbt. Alltid bra att göra skärmdumpar när man hittar något som sticker ut eller kan komma till användning i framtiden....
Publicerat Mars 20, 201214 yr Jag tror inte en tidning trycker något i första taget som inte har grund i källor som är spårbara.. Om man inte heter Aftonblaskan förståss Jag läste själv den kommentaren om hot om att bränna mötet inne .. när detta skrevs om infomötet om vargutsättningarna.. tyvärr tog jag ingen skärmdump på de men det lär andra ha gjort .. att den sjuka människa som skrev om att bränna mötesdeltagarna inne skulle vara med i APU nådde inte ens min vildaste fantasi...
Publicerat Mars 20, 201214 yr Oavsett vad så konfronteras vederbörande med detta så ylar han facerape och klarar sig gott från ansvar. Men detta surret om säkerhetsansvarig måste journalisten fått om bakfoten helt, det är fel person helt enkelt. Mvh!
Publicerat April 2, 201214 yr Med tanke på att det är många poliser med i APU, kan och får man länka till en så hatisk blogg. http://www.rovdjursbloggen(.)se/ Redigerad April 2, 201214 yr med Hipshot Förstör indexering.
Publicerat April 12, 201214 yr Det var på tiden!! http://www.jaktojagare.se/aktuellt/rovdjurssida-stangd-efter-overtramp