Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa hagelammo kring Sthlm

Featured Replies

Publicerat

Jag har för mig att butiker är skyldiga att följa utannonserat pris, men det kan hända att jag har fel i frågan. Kanske Christian vet..

Precis min tanke!! Egentligen skulle de få en hel del skit för detta, de vet att en sånt pris drar folk.. Man skulle ta fyra lådor och gå till kassan och hala fram en lax och sen hänvisa till hemsidan! Vad säger Christian om detta?

Mvh!

Publicerat

har för mej att om det inte står så fint att "fel pris kan förekomma" i "annonsbladet" så gäller det priset som står i "annonsen"

Publicerat

har för mej att om det inte står så fint att "fel pris kan förekomma" i "annonsbladet" så gäller det priset som står i "annonsen"

Det blir till att lusläsa hemsidan om det står nått om skrivfel/tryckfel. <_<

Publicerat

Tja,

jag säger att har det stått/står på hemsidan och man till och med har fått prisuppgiften bekräftad, tja då har XXL att gilla läget,

som konsument har man rätt att kräva det och därtill har XXL använt sig av prisgaranti.

Någon ursäkt med felaktig prissättning, aka hemsidan klarar inte av decimaler är skitsnack i mina öron, det gör den visst och även om den inte gör det, så lägger man då inte upp en vara.

Utöver det, XXL har sådan prissättning att det ligger helt inom ramen för vad som är möjligt att de kör som insäljningspris för marknaden.

Så skriv ut bild på hemsidan med priset, åk dit, jävlas med dem om de inte ger rätt pris, kräv att få tala med butikschefen.

Jag är ganska övertygad om att de inte är intresserade av de nedsättande omdömen som de riskerar att erhålla med anledning av detta.

/C

Publicerat

Hej

Rent juridiskt så spelar det tyvärr ingen roll vad XXL har skrivit på sin hemsida, priset i kassan gäller då det är då som affären skapas. Om det dock hade funnits en e-handelsfunktion och man hade beställt varan och fått en orderbekräftelse så är det priset i orderbekräftelsen som gäller. Moraliskt så tycker man ju att priset på hemsidan borde gälla.

Man kan dock ha rätt att kräva ersättning för kostnader i samband med felaktig prissättning (tex bensinkostnad för resa till affären)

Källa

Jag säger åk dit å raise som hell å se vad som händer.

Publicerat

Fekki- det du citerar är iofs korrekt,

men nu har en del personer erhållit den aktuella prissättning som jag uppfattar det per telefon, detta ger en annan förutsättning.

Men nog om det, det förefaller i varje fall som om vi alla inte kommer att få tag på enkronasplugg, vilket jag tycker är synd.

/C

Publicerat

Fekki- det du citerar är iofs korrekt,

men nu har en del personer erhållit den aktuella prissättning som jag uppfattar det per telefon, detta ger en annan förutsättning.

Men nog om det, det förefaller i varje fall som om vi alla inte kommer att få tag på enkronasplugg, vilket jag tycker är synd.

/C

Precis, moraliskt sätt har de ett ansvar att sälja pluggen för en krona.

Jag uppmanar alla att jävlas lite med dom på facebook http://www.facebook.com/xxlsverige :)

• 5 months later...
Publicerat

Hej väcker lite liv i denna tråd. xxl annonerar ut saga stålhagel 500skott, 699kr http://kundblad.xxl.se/live/

Publicerat

Mmm men så gäller de att de har några mängder hemma också!!

Vilket de inte har XXL har på senare tid skaffat sig ett otrevligt och dåligt rykte om att inte ha några mängder inne av lockvarorna och det är en väldigt kontraproduktiv metod för att öka försäljningen, därtill är det tveksamt ur marknadsföringslagstiftningssynvinkel.

På en helt annan not, jag sköt upp dryga 100 plugg av Saga igår och Mike förklarade lite leende att han såg att jag träffade en hel del av de hårda LaPorte duvorna som inte gick i kras,

dvs inget fel på pluggen igentligen men det är tråkigt när det tar och man inte får sönder duvan.

/CHristian