Publicerat Mars 26, 201214 yr Vet inte om jag är i rätt tråd för denna fråga. När jag är ute och åker bil så ser jag den en spårmarken efter den andra och undrar hur ska jag komma dit? Vart vänder man sig för att få kontakt med markägaren till marken? Måste man ha markägarens tillstånd för att spåra? Är det någon som vet? mvh Jimmy
Publicerat Mars 26, 201214 yr Så länge du inte förstör något i skogen så kan du spåra hur mycket du vill.
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Så länge du inte förstör något i skogen så kan du spåra hur mycket du vill. även med blod?
Publicerat Mars 26, 201214 yr Beror ju på tid på året. Kolla med markägaren först så är det säkert inga problem. Är själv markägare och blir jag tillfrågad först så skulle inte jag ha invändningar. Vem vet dom kanske till och med har behov av ett ekipage ibland eller att du får lösa kort där.
Publicerat Mars 26, 201214 yr Jag är lite osäker på om man kan anse att spårläggning/spårning ligger inom allemansrätten men det är väl i gränslandet. Bäst är det i a f att kolla med markägaren först. Leta upp markbiten på en fastighetskarta, där finns fastighetsbetäckningen t ex Ensamheten 1:2, Lantmäteriet kan sen ta fram fastighetsägarens namn om du inte kan Googla fram det via nätet. Lagfarterna står ju oftast i tidningen och är på så sätt sökbara men har inte marken bytt ägare på många år så hittas ägaren snabbast via Lantmäteriet.
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Jag är lite osäker på om man kan anse att spårläggning/spårning ligger inom allemansrätten men det är väl i gränslandet. Bäst är det i a f att kolla med markägaren först. Leta upp markbiten på en fastighetskarta, där finns fastighetsbetäckningen t ex Ensamheten 1:2, Lantmäteriet kan sen ta fram fastighetsägarens namn om du inte kan Googla fram det via nätet. Lagfarterna står ju oftast i tidningen och är på så sätt sökbara men har inte marken bytt ägare på många år så hittas ägaren snabbast via Lantmäteriet. ok tack det ska jag göra så det inte blir några tråkigheter
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Beror ju på tid på året. Kolla med markägaren först så är det säkert inga problem. Är själv markägare och blir jag tillfrågad först så skulle inte jag ha invändningar. Vem vet dom kanske till och med har behov av ett ekipage ibland eller att du får lösa kort där. ja det det ska jag göra det är ju bra med en bra dialog med markägaren
Publicerat Mars 26, 201214 yr Författare Beror ju på tid på året. Kolla med markägaren först så är det säkert inga problem. Är själv markägare och blir jag tillfrågad först så skulle inte jag ha invändningar. Vem vet dom kanske till och med har behov av ett ekipage ibland eller att du får lösa kort där. ja vem vet det vore inte så dumt att få in en sån fot