Publicerat December 15, 201213 yr Författare F-n 5 st kostar som ett Kelmo.. Hoppas de lirar bra, åter kom gärna med omdöme!! Ja,men tänk på en sak bara vilket jag upptäckte av en slump,relät orkar inte driva starkare lampor än 2w,jag provade med en 3w och den glödde lite bara men då mätte jag på batteriet och det var laddat.
Publicerat December 25, 201213 yr Författare Denna variant är med ett mindre hus och det nya vattentäta relät och för dom dom är nyfikna på priset får skicka pm men det är ett bra och billigt alternativ om man inte har så mycket plats att sätta belysningen på.Lampan är på 1,2w och lyser riktigt bra.
Publicerat December 26, 201213 yr Jag tänkte prova att koppla din nya lampa från ovan med denna solcell. http://www.campingva...-645-c-379.aspx Skönt att slippa ladda batteriet och inget mer strul med plastiga billiga åtelbelysningar:)
Publicerat December 26, 201213 yr Författare Jag tänkte prova att koppla din nya lampa från ovan med denna solcell. http://www.campingva...-645-c-379.aspx Skönt att slippa ladda batteriet och inget mer strul med plastiga billiga åtelbelysningar:) Finns paneler som är billigare med samma wattantal så sök på nätet så får du se.
Publicerat December 26, 201213 yr Finns paneler som är billigare med samma wattantal så sök på nätet så får du se. Butiken finns i stan så det blir där av bekvämlighet, Har letat en del och detta kändes ändå prisvärt.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Dessa små rackare lyser bättre än förväntat så bara beställa fler och dom vattentäta relän jag har provar fungerar också bättre än jag trodde så beställt fler av dom med.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Ja,men tänk på en sak bara vilket jag upptäckte av en slump,relät orkar inte driva starkare lampor än 2w,jag provade med en 3w och den glödde lite bara men då mätte jag på batteriet och det var laddat. 12V 10A står det juh. Orkar inte räkna i huvet, men den borde orka mer.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare 12V 10A står det juh. Orkar inte räkna i huvet, men den borde orka mer. Ja,såg det nu att det står 10A på men det jag hade stod det max powerkonsumtion 2w på och det är exakt likadant som dom jag beställde förut,samma artikelnummer och allt. Specifications: Power supply: AC12v Load current: 10A Ambient temp: -20°C to +50°C Power consumption: Max. 2.0w Operating Illumination: Turn-ON Less than 30Lux Turn-OFF 150Lux or above Size:3.5cm x 4.2cm x 5cm.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Ja,såg det nu att det står 10A på men det jag hade stod det max powerkonsumtion 2w på och det är exakt likadant som dom jag beställde förut,samma artikelnummer och allt. Specifications: Power supply: AC12v Load current: 10A Ambient temp: -20°C to +50°C Power consumption: Max. 2.0w Operating Illumination: Turn-ON Less than 30Lux Turn-OFF 150Lux or above Size:3.5cm x 4.2cm x 5cm. Dock ska sägas att batteriet inte var fullt riktigt utan 11,4 v när jag mätte på det så det kan ju vara för lite men borde ju räcka.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Dock ska sägas att batteriet inte var fullt riktigt utan 11,4 v när jag mätte på det så det kan ju vara för lite men borde ju räcka. Power consumption: Max. 2.0w borde i detta fall betyda att "Den" inte drar mer än 2W, vilket är rätt mkt , ska man måsta mäta den. Testade den lite på bänken, och den verkar juh rätt vettig.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Power consumption: Max. 2.0w borde i detta fall betyda att "Den" inte drar mer än 2W, vilket är rätt mkt , ska man måsta mäta den. Testade den lite på bänken, och den verkar juh rätt vettig. Precis, Power consumption är ju förbrukning på prylen, så relät ska dra 2watt.
Publicerat Januari 9, 201313 yr Precis, Power consumption är ju förbrukning på prylen, så relät ska dra 2watt. Den orkar med rätt mkt, men den drar rätt mkt kräm åxå.. Men billiga relän, är bättre än inget (ibland)... Just nu drar belysningen mindre utan relän, dvs konstant på, än om jag hade haft relät där. Dock lär det väll ändras om någon månad.
Publicerat Januari 9, 201313 yr Författare Den orkar med rätt mkt, men den drar rätt mkt kräm åxå.. Men billiga relän, är bättre än inget (ibland)... Just nu drar belysningen mindre utan relän, dvs konstant på, än om jag hade haft relät där. Dock lär det väll ändras om någon månad. Ska du testa en annan modell av relä?Jag hade kemos relä förut men tyckte dom drog ganska mycket.Kemos relä har följande spec:Teknisk data Tillverkare: Kemo Spänning: 12 V (11...14 V) Strömförbrukning: ca. 2 mA / 35 mA (relä av / på) Reläkontakt: max 3 A Arbetstemp.: ca. - 15...+ 50 Grad C Ljusstyrka påslag: ca. 25 Lux ± 20 % Ljusstyrka frånslag: ca. 45 Lux ± 20 % Mått: ca. 72 x 50 x 27 mm.
Publicerat Januari 23, 201313 yr Författare Efter mycket kopplande och funderande fick jag äntligen ordning på det så nu funkar det med både relä och dimmer till samma belysning så nu avgör skymningsrelät när det ska tända och dimmer hur starkt det ska lysa.
Publicerat Maj 15, 201313 yr Författare Beställt nya varianter idag så nu bara att vänta ett par veckor på leveransen.
Publicerat Maj 25, 201313 yr Senaste bygget med både timer och dimmer.Timerbelysning 001.jpg12v timer.jpgvrid-dimmer.JPG Fasen du verkar rätt haj på det där med o koppla el ..Bilbatteri 12v laddad o klart finns + armatur likt denna på bild något mindre, även kabel till detta ..2frågor; hur ska jag koppla in dimmern? får nämligen inte något ljus alls måste jag ev. koppla om armaturen på nått sätt?..tillägger att batteriet är helnytt lampan inte trasig. Tacksam för schematiskt schema och hjälp// Minken.
Publicerat Maj 25, 201313 yr Författare Fasen du verkar rätt haj på det där med o koppla el ..Bilbatteri 12v laddad o klart finns + armatur likt denna på bild något mindre, även kabel till detta ..2frågor; hur ska jag koppla in dimmern? får nämligen inte något ljus alls måste jag ev. koppla om armaturen på nått sätt?..tillägger att batteriet är helnytt lampan inte trasig. Tacksam för schematiskt schema och hjälp// Minken. Ja,nog har jag kopplat en del plus att det har blivit en massa olika varianter så man har lärt sig längs vägen så att säga.Skickade ett meddelande till dig.
Publicerat Maj 27, 201313 yr Författare Senaste bygget med både timer och dimmer.Timerbelysning 001.jpg12v timer.jpgvrid-dimmer.JPG Tänkte vädja till er goda vilja och höra om det finns någon som vill sponsra min sons vapenköp genom att köpa belysning,han är klar med examen om 2 veckor.
Publicerat Maj 29, 201313 yr Författare Tänkte vädja till er goda vilja och höra om det finns någon som vill sponsra min sons vapenköp genom att köpa belysning,han är klar med examen om 2 veckor. Har bara 2 skymningsrelän kvar nu så endast den varianten kan jag bygga.
Publicerat Juni 11, 201312 yr Författare Nu har jag både dimmer och skymningsrelä hemma om någon vill ha belysning.Den goda viljan uteblev visst men sonen klarade examen i måndags så nu får han jaga.
Publicerat Juni 27, 201312 yr Författare Fått hem dessa 3W idag.12v-led-water-lighting-lamp-3x1w-landscape.jpg Såg att det var fel bild,här kommer den rätta. Input Voltage AC12V LED Quantity 3 Wattage 3W Lumen 270-285LM LED Chip Epistar Color Temperature WH/GREEN Power factor >0.5 Work Temperature <55°C Ambient Temperature -30°C – 55°C CRT Ra>75 Waterproof Degree IP65 LED Angle 180° Beam Angle 45-60° Material Aluminium+Stainless Steel+Toughened Glass Cover Body Size 82*80*140mm Weight 0.23KG Lifespan > 50 000 HOURS