Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Intressant plugg på Torsbo Mirage T1 Blitz..

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Nej traphagel tror jag det är..

Mvh!

• Svar 53
  • Visningar 6,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

OK- jag är fortfarande på...

/C

Publicerat

Skulle det inte lösa sig med den transporten så har jag en bekant som ska åka härifrån och till en förort i södra delen av sthom (dock inte långt ut alls från centralaste delen ). Jag själv ska handla 1k plugg är tanken och skulle kunna tidigarelägga den resan om de skulle behövas transport upp med tidigare nämnda bekant troligen.

Publicerat

Ingen som ska uppöver en bit o råkar köra förbi Härnösand?

Publicerat

Jag är gärna med om det finns möjlighet? Jag håller till i trakterna kring roslagen, så hämtningen borde kunna samordnas med Hipshot och Walle91 isåfall.

1000 plugg är dock lite mycket för mig, skulle kunna tänka mig 250 eller eventuellt 500 om det är ok.

//Johan

Publicerat
  • Författare

Nu ska vi inte trassla till det för naturalis :wub: Blir det för mycket så kan det kanske bli trassel? Hur som, vi får väl se vad som sker.

Ev kör vi Touren igen i sommar och då kan det kanske finnas möjlighet för ev logistikhjälp från Torsbo, jag vet inte ännu riktigt.

Mvh!

Publicerat

Hipp har rätt,

kände dåligt samvete redan igår för att jag hängde på som ryggsäck.

Jag skall lösa det här med plugg för egen maskin och jo då det låter trevligt som tusan med dessa.

/Christian

Publicerat

Har ni kollat om det går att skicka med bussgods? Det är många handlare som skickar ammunition med bussgods.

Publicerat

Nu ska vi inte trassla till det för naturalis :wub: Blir det för mycket så kan det kanske bli trassel? Hur som, vi får väl se vad som sker.

Ev kör vi Touren igen i sommar och då kan det kanske finnas möjlighet för ev logistikhjälp från Torsbo, jag vet inte ännu riktigt.

Mvh!

Absolut. Skippa mig om det blir för mycket bök, det löser sig ändå.

Publicerat

Pratat med min bekanta. hon kunde ta med sig upp i mån av plats i en vanlig bil för avhämtning :-)

Publicerat

Pratat med min bekanta. hon kunde ta med sig upp i mån av plats i en vanlig bil för avhämtning :-)

Pratar du Roslagen eller H-sand?

Publicerat

Hon bor tyvärr i sthlm så inte hela vägen dit upp beklagligt nog. sthlm leverans går att ordna dock.

Publicerat
  • Författare

Ok väntar och kollar hur det går för naturalis..

Mvh!

Publicerat

Hör och häpna, roslagen låg inte nära Torsbo. ;)

Har kollat runt lite och kan väl inte lova nån transport det närmaste. Dom flesta drar öronen åt sig om man nämner att det är plugg som skall köras. :huh:

kan det även vara aktuellt om det skulle kosta 500:- att få upp en pall till Stockholm?

Publicerat
  • Författare

Hör och häpna, roslagen låg inte nära Torsbo. ;)

Har kollat runt lite och kan väl inte lova nån transport det närmaste. Dom flesta drar öronen åt sig om man nämner att det är plugg som skall köras. :huh:

kan det även vara aktuellt om det skulle kosta 500:- att få upp en pall till Stockholm?

Ahh ni bär ut grejerna till kunderna? Då förstår jag att det blir knas :lol:

En pall är inte aktuellt.. ska se vad Turbo här kan kirra..

Mvh

!

Publicerat

Nä de knorras tyvärr en del då det ska skjutsas plugg.

Har haft fast flera partier då åkaren lovat leverans men chauffören vägrat trots OK papper på leverans.

Jag får köra vidare med mina NSI 28g som dräper de mesta o testa mina Eley 24g trapp som gick snuskigt bra på Km förra året :)

Skulle varit kul att testa ngt nytt bara.

Kollade Vapencentrum i Umeå men de hade typ inge hagelammo av större mänder hemma alls. :o

Eftersom de tillhör samma kedja som Torsbo kunde man ju hoppas att de hade lite mirrage på hyllan men ICKE!

Publicerat

Hur är det med Svante, han kanske har samma plugg hemma?

Publicerat
  • Författare

Såvitt känt nej.. han kör gamebore 28 gr nu hårt men de var inget bra pris på dem.

Mvh!

Publicerat

Jag har verkligen inga problem med att lösa det för flera. Det gäller bara att jag kan hitta en lutning som vill köra.. Jag har lång ifrån gett upp än. Dock kan det vara så att man får ställa ett gäng kartonger på en pall och lämpa av på nått bra ställe som ni alla kan ta er till för att hämta. Det var det jag menade med några hundra i frakt, kumrif ( kontant utan moms rakt i fickan :-) till åkaren. Är ni ett par stycken så blir det inte så blodigt per plugg. Är dock genomröten på er geografi där uppe och vart alla bor, kan Norrtälje passa bra?

Publicerat
  • Författare

Så här va.. det här är mest för att jag är nyfiken att testa och då får det inte sticka ekonomiskt.

Har en kontakt i Ulricehamn som jag bearbetar, han fixar det men har i nuläget ingen stockholmsresa planerad. Vi får väl se om något ändrar sig där..

Mvh!

Publicerat

då avvaktar vi lite. hittar jag en gratislösning så hojtar jag till. ;)

Publicerat
  • Författare

Perfekt!

Publicerat

Var förbi idag men dom var tokslut.. Frågade inte om det kommer in nya. Fanns gott om annat intressant :)

Publicerat

TRÅDKAPNING gyttorp steelmax har handlaren närmast mig till bra pris är det bara dynga eller duger det att krossa duvorna på trapen med?

Publicerat

TRÅDKAPNING gyttorp steelmax har handlaren närmast mig till bra pris är det bara dynga eller duger det att krossa duvorna på trapen med?

Sämre än sämst och är inget man köper om det inte är i det närmsta gratis... <_<

Visst finns det en del som tycker jag är fjantig nu när jag skriver detta men faktum är att det är en riktigt dålig plugg för lerduveskytte över 10 meter! (även under 10 meter också om jag tänker efter...)

Skall man ha billig ammunition för lerduveskytte eller kråkjakt så kolla på RIO t ex. Ok prylar för ok pengar.

Gyttorp håller man sig undan helt enkelt om man inte tycker om låååååååååååååååååångsamma hagel...