Publicerat Maj 29, 200619 yr Hej! Jag är en kille på 27år (framgår iofs av mitt nick..), bor i en liten håla som heter Nygård och ligger ca 5 mil norr om Göteborg. Mitt absolut största intresse är jakt i alla dess former men främst jakter med hund. Har själv fyra hundar varav tre bor hemma hos mig. Två KH Taxar, en Drever och en Bernen Sennen. Då jag inte jagar blir det skytte, handladdning eller fiske, om jag får välja själv ;D. Jag tog jägarexamen då jag var tolv år gammal men började jaga på riktigt vid arton års ålder. Är nu medlem i ett jaktlag som har marker i Svartedalen , utanför Kungälv men har också tillgång till marker i hemtrakten.
Publicerat Juni 8, 200619 yr Författare Tackar samtliga än en gång!!! 8) F-n detta verkar vara ett riktigt bra forum med bra nivå på diskussionerna!!!
Publicerat Juni 8, 200619 yr Hej. Ser att du hade några korthårstaxar,varifrån och några meriter på dem än? Velkommen! ;D
Publicerat Juni 8, 200619 yr Välkommen hit, Svartedalen har jag varit några gånger men inte jagat, fin terräng, synd på vädret regnar ju alltid från sidan :
Publicerat Juni 8, 200619 yr Författare Japp, har två taxar, röd/svarta. Min äldsta, 6år, "Abbe" (hane) kommer från Ubsolas kennel och heter Ubsolas Ali Baba. Min andra "Bimbo" (tik) har jag fött upp själv, parat med kompisens Kh tik. Bimbo är strax över året och har mest fått testa på blodspår hittills några gånger släppte jag henne förra året med ett resultat över förväntan :-). Har tyvärr inte gått så många prover med Abbe men han går klockrent i skogen, har bra sök och går (oftast) att blåsa in, drevtider på 1.5-2h det jag kan klaga lite på är hans skall som kunde varit något ljusare men man kan inte få allt här i världen. Kort sammanfattat 2 vovvar som hittills funkat bra både hemma och i skogen.
Publicerat Juni 8, 200619 yr Författare Välkommen hit, Svartedalen har jag varit några gånger men inte jagat, fin terräng, synd på vädret regnar ju alltid från sidan : Ja visst är det fin terräng och många fina fiskesjöar där. Anlednineg till regnet är att det ligger på fel sida älven, på andra sidan, där jag bor, så regnar det nästan aldrig. Om det någon gång skulle komma några droppar så är det för att det blåst in från andra sidan...
Publicerat December 8, 200619 yr Tjena Freddan...då har jag ochså hittat hit...snart är vi närsgårds då jag kommer ner och jagar..skallen och smällarna kommer eka från mina marker mellan väne-Åsaka och Upphärad ända till dig..