Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lite hjälp att välja ny hundras

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Spännande! Jag ska se om det går att boka tid hos Mamima nästa helg och testa min TJT på gris för första gången.

boka i god tid bara och se till att du har höga stövlar om du ska in i "sumpen" då den gör verkligen skäl för namnet
Publicerat

boka i god tid bara och se till att du har höga stövlar om du ska in i "sumpen" då den gör verkligen skäl för namnet

Det var visst nästnästa helg vi skulle bortåt östgötasidan. Tack för tipsen, jag ska ringa och boka tid så snart som möjligt.

Publicerat
  • Författare

Det var visst nästnästa helg vi skulle bortåt östgötasidan. Tack för tipsen, jag ska ringa och boka tid så snart som möjligt.

tänk på att lars är av danskt ursprung så han kan vara lite svår att förstå ibland men otroligt kunnig
Publicerat

tänk på att lars är av danskt ursprung så han kan vara lite svår att förstå ibland men otroligt kunnig

Ja, det är just det här med Danskan som gjort att jag dragit mig för att åka dit tidigare :D

Är han enda instruktören? Känns som de skulle behöva vara några stycken nu när de blivit så jädra stora.

Publicerat
  • Författare

jo som jag förstod det så är det lars och sönerna som är instruktörerna där

men finns inga skäl att inte åka dit

Publicerat

ADB.Lars har själv ADB be och få titta när han släpper sina.Ska upp och träna i vår också.

Publicerat

ADB.Lars har själv ADB be och få titta när han släpper sina.Ska upp och träna i vår också.

ADB?

Publicerat

ADB?

Alpenländische dachsbracke.
Publicerat

Alpenländische dachsbracke.

Aha. Jag trodde det var försök att förkorta "Tysk jaktterrier" för isådana fall är rätt förkortning ADHD. -_-

Publicerat

Aha. Jag trodde det var försök att förkorta "Tysk jaktterrier" för isådana fall är rätt förkortning ADHD. -_-

+1
Publicerat

Jasså, jag har annars hört NB....No Brainer... B)
Publicerat

Jacob, ABD (en halv tjt), ja med allt vad det innebär :)

Jag tror säkerligen att du blir nöjd med hägnträningen med tysken! F.ö. så kan jag rekommendera trådskaparen att åka till ett hägn och se flera individer och utifrån det bilda sig en uppfattning.

Man ser ju ganska tydligt, finns duktiga wachtlar, duktiga munstrar och jämtar, wachtellaikor men sen finns det en hel del mindre bra exemplar. Men änsålänge har jag inte sett en TJT som inte jobbar kompromisslöst vid hägnbesöken.

Publicerat

Jacob, ABD (en halv tjt), ja med allt vad det innebär :)

Jag tror säkerligen att du blir nöjd med hägnträningen med tysken! F.ö. så kan jag rekommendera trådskaparen att åka till ett hägn och se flera individer och utifrån det bilda sig en uppfattning.

Man ser ju ganska tydligt, finns duktiga wachtlar, duktiga munstrar och jämtar, wachtellaikor men sen finns det en hel del mindre bra exemplar. Men änsålänge har jag inte sett en TJT som inte jobbar kompromisslöst vid hägnbesöken.

Låter kalas, jag är så jädra sugen på att se honom på gris. Han har fungerat suveränt på rådjur så jaktlusten finns där :)

Har faktiskt haft två tjt i jaktlaget som knappt har lämnat husses stövlar.