Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drillingkungen, en liten tävling i skytte med drilling.

Featured Replies

Publicerat

Inbjudan Drillingkungen 2012.doc

På Bredareds Sportskytteklubb utanför Borås kommer vi anordna en unik tävling för er som har en klassisk drilling med 2 hagel och en kulpipa.

Den går av stapeln den 29/7-12.

Grenarna är som följer.

Trap/Skeet: 5 skottdubleer på trapbanan. Både trap och skeetkastare används. 10 hagelskott.

Trio: 1 kulskott på markmål direkt följt av 2 duvor skottduble´. Skjuts 5 gånger. Markmål på varierande avstånd. 5 kulskott och 10 hagel.

Älg: 2 löp på 5-ringad älg enligt jägarexamen, 4 kulskott.

Råbock: 4 kulskott på 3 minuter på råbock 100 m. Jägarmässigt stöd. 4 kulskott. Har du koll på din drillings värmespridning.

Totalt 13 kulskott och 20 hagel.

Ett bra tillfälle att öva inför jaktsäsongen och testa vad din bössa och du klarar av.

Mvh Einar

Mer info finns på www.bredaredssportskytteklubb.se

• Svar 55
  • Visningar 15,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu är datum bestämt för Drillingkungen 2014. Tävlingen går av stapeln den 27/7-2014 på Bredareds Sportskytteklubb utanför Borås. Detta blir tredje året och nu hoppas jag att några nya från forumet vå

• Då var Drillingkungen 2014 avgjord. 16 skyttar kom till start. Nytt deltagarrekord! Det var nästan lika tight i toppen som förra året. Sidelock på detta forum debuterade med en fin tredjeplats med 72

• Nu är datum bestämt fö Drillingkungen 2013. Tävlingen går av stapeln den 28/7-13. Inbjudan hittar du på www.bredaredssportskytteklubb.se.   Mvh Einar

Publicerat

Det var en jätterolig idé! Jag kommer definitivt vara med när den spridit sig lite längre norröver =)

Publicerat

De där hade varit skitkul! Har föreslagit en liknande tävling i våran klubb men får inte till de då dem är så jävla tröga!

S.

Publicerat
  • Författare

De där hade varit skitkul! Har föreslagit en liknande tävling i våran klubb men får inte till de då dem är så jävla tröga!

S.

Om de andra i klubben är tröga så får du göra som jag och mina klubbkamrater, anordna tävlingen själv. Finns väl ingen förening som skulle stoppa ett sådant trevlig ide´.

Mvh Einar

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

En liten påminnelse om drillingtävlingen. Det finns platser kvar.

Sista anmälningsdag är 23/7.

Einar

• 2 weeks later...
Publicerat

Då har man varit med på drillingkungen idag :biggrin:

Grymt roligt skytte med nyttiga tävlings moment! Efter denna tävlingen känns det som jag vet mina begränsningar på ett helt annat sätt.

När denna tävlingen blir igen så kommer jag garanterat vara med :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Det gick ju inte så illa för dig heller, grattis till en fin 2:a plats Oskar.

Jag vill även gratulera Björn Beckman som blev Drillingkungen 2012 som tillsammans med 2 kamrater rest ända från Värmland för att deltaga i tävlingen.

För er som inte kom så blir det en ny tävling nästa år. Håll koll på www.bredaredssportskytteklubb.se till våren då har vi ett datum.

Kommer resultat och lite bilder där inom kort.

Hälsningar från 3:e platsen.

• 8 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är datum bestämt fö Drillingkungen 2013. Tävlingen går av stapeln den 28/7-13.

Inbjudan hittar du på www.bredaredssportskytteklubb.se.

Mvh Einar

• 3 weeks later...
Publicerat

Riktigt rolig idé tycker jag, och då har jag inte ens en drilling!

Publicerat

Inga planer på att köra en klass för 2 pipiga kombivapen samtidigt? Liknande problem och antagligen finns det fler sådana i skåpen än drillingar. Eller?

Publicerat
  • Författare

Inga planer på att köra en klass för 2 pipiga kombivapen samtidigt? Liknande problem och antagligen finns det fler sådana i skåpen än drillingar. Eller?

En klubbkamrat som har kombi har funderat på en sådan variant men är nog tyvärr bara funderingar än så länge.

Det är ingen dum ide men då jag är drillingägare så koncentrerar jag mig på det.

Mvh Einar

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Ingen på detta forum som vågar ställa upp i Drillingkungen?

Sista anmälningsdag är den 15/7.

Tävlingsdag 28/7.

Se inbjudan i inlägget ovan.

Mvh Einar

Publicerat

Jag vågar men saknar dessvärre drillingen.

Publicerat
  • Författare

Jag vågar men saknar dessvärre drillingen.

Då tar du en blyg drillingägande kamrat i handen och tar med dig till tävlingen. Se där har vi 2 deltagare till :thumbsup: .

9 anmälda, max 20 skyttar.

Mvh Einar

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu har vi 11 modiga drillingskyttar anmälda.

Sista anmälningsdag är den 15/7.

Mvh Einar

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Drillingkungen avgjordes igår, det var 11 skyttar som deltog.

Det blev undertecknad som vann och fick den fina titeln Drillingkung 2013. :biggrin: .

Men det var tufft i täten. Jag fick 68p och 2:an fick 67 följd av 3:an med 66p.

Tävlingen kommer att återkomma nästa år om det finns någon som vill utmana mig om titeln.

Med vänlig hälsning Einar

Publicerat

Grattis till titeln :)

Publicerat

Bra strid i täten då, kul!

Publicerat
  • Författare

Drillingkungen finns på Youtube. Sök på drillingkungen

Oskar har gjort en liten film som visar lite vad vi håller på med.

Kanske det lockar någon mer deltagare till nästa år.

Med vänlig hälsning Einar

Publicerat

Om någon undrar hur vildsvinstrion går till! så skjuts det på en lerduva på marken med ett efterföljande kulskott på gris figur för att direkt efter skjuta på en lerduva som hänger efter vildsvinsfiguren.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• 6 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu är datum bestämt för Drillingkungen 2014. Tävlingen går av stapeln den 27/7-2014 på Bredareds Sportskytteklubb utanför Borås.

Detta blir tredje året och nu hoppas jag att några nya från forumet vågar ställa upp. Ni har varit väldigt blyga.

Här gäller verkligen att det är viktigare att deltaga än att vinna, fast det var rätt kul när jag blev Drillingkung 2013. :tongue:

Det kommer en inbjudan senare i vår när det är bestämt vilka grenar vi hittar på denna gång.

Med vänlig hälsning Einar.

Publicerat

Är jag hemma så är jag med. En specialklass för instickspipor kanske, eller snabbladdning från kolvmagasin? ;)

Publicerat

I år ska du få det het om öronen Henrik! tänkte ge dig en rejäl utmaning...

Om någon är nyfikenpå hur det gick till förra året så ligger det en liten film om

2013 års drillingkungen på youtube!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Publicerat

ska nog vara med i år dels att kolla in upplägget och ta med det till våran bana