Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Forumet uppdateras nu - störningar kan förekomma

Featured Replies

Publicerat

Respekt Wizard för all tid du lägger ner!

håller med Respekt! :o tack för allt då som du gör wizard för alla forumister förstod inte att du jobbade så hårt med forumet kanske en dum fråga men får du betalt för detta jobbet som du gör med forumet? för jag menar 30-50 timmar/vecka är ju inte dåligt alltså
  • Svar 77
  • Visningar 23,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tiden här är rätt men du har fel tidszon inställd.Ställ in GMT+1 så stämmer det! Min kontrollpanel->Tidszon Men jag kan givetvis ringa Kungen och fixa så att vi byter tidszon om det blir enklare!

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Ingen av oss har betalt för det jobb vi lägger ner, förutom Niclas, för han måste dessutom betala ur egen ficka när vi inte går runt ;) (fast det kan man ju inte kalla för betalning direkt :lol:)

Vi är ingen vinstdrivande organisation som har som mål att tjäna en massa pengar men vi har reklam i olika former och konstellationer för att dra in lite slantar i alla fall.

Vi gör detta för att det är vårt intresse och för att vi vill kunna erbjuda ett riktigt bra forum - både tekniskt och socialt.

Personligen så tar jag de stora puckarna i etapper och är det ett stort jobb som t ex när jag gjorde om hela portalen så tog jag två veckors semester och jobbade dygnet runt.

Synd att orken tog slut när jag väl var färdig och jag orkar inte riktigt driva innehållet där för tillfället men det kommer framöver...

Min lön som jag ser det personligen är att jag har fått riktigt goda vänner för livet och som jag träffar lite då och då, och jag har en stabil lista med goda vänner som jag ännu inte har träffat - men det kommer jag att göra framöver!

Det är inte illa pinkat ^_^

Dessa kontakterna har givetvis också resulterat i några av de bästa jakterna jag har gjort i mitt liv! :wub:

Publicerat

Som sagt, ni gör ett kanon jobb med forat!!

Lite O.T men wizard hur får man in bilder likt den du har sist i dina inlägg?

Har en logga som jag skulle villa ha längst ned men får inte till det.

Publicerat
  • Författare

Lite O.T men wizard hur får man in bilder likt den du har sist i dina inlägg?

Har en logga som jag skulle villa ha längst ned men får inte till det.

Sätt in några tusenlappar på mitt konto så fixar vi det :lol:

Skämt åsido, kolla på din signatur i din profil.

Inga gigantiska bilder bara och de måste ligga på en snabb hostingserver så du inte påverkar laddtiderna samt att det skall vara komprimerad png eller jpg.

Förut så accepterade vi inte detta men om det inte missbrukas så är det ok på prov så får vi se hur det funkar.

Publicerat

Sätt in några tusenlappar på mitt konto så fixar vi det :lol:

Skämt åsido, kolla på din signatur i din profil.

Inga gigantiska bilder bara och de måste ligga på en snabb hostingserver så du inte påverkar laddtiderna samt att det skall vara komprimerad png eller jpg.

Förut så accepterade vi inte detta men om det inte missbrukas så är det ok på prov så får vi se hur det funkar.

Det första lät frestande :)

Det var den här bilden eller en liknande.

post-4534-0-54113300-1338228220.jpg

Publicerat

Med mig är det helt okej med reklam för att det ska funka så bra som möjligt, det borde ligga i allas intresse att det går runt ekonomiskt. Det är dock viktigt att det är tydligt vad som är reklam så att det inte blir någon smygreklam.

Jag uppskattar allt som ni olika personer som driver forumet lägger ned, jag lär mig oerhört mycket när jag läser och, ibland, skriver.

Att skriva och dela med sig av sin kunskap är den lilla biten som alla kan bidra med.

Publicerat

Borde ju skickas upp en tårta var till Wizard, Nicklas med flera..eller hur :)?

Publicerat

Måste bli en frukt o gröntårta till Wizard skulle jag tro , har för mig han försöker krympa lite...

Publicerat
  • Författare

Måste bli en frukt o gröntårta till Wizard skulle jag tro , har för mig han försöker krympa lite...

Grönsaksdiet... <_<

...jag gick upp tre kilo när jag åt alla dessa grönsaker! :lol:

Nej, jag är tebax på vanlig kost igen och skall fundera på vilken väg jag skall gå eftersom en av mina mediciner dessvärre är en stor bidragande faktor till min viktuppgång...

Det ger sig för snart är jaktsäsongen här och då rör man helt enkelt på sig mer! ;)

Publicerat

Ingen av oss har betalt för det jobb vi lägger ner, förutom Niclas, för han måste dessutom betala ur egen ficka när vi inte går runt ;) (fast det kan man ju inte kalla för betalning direkt :lol:)

Vi är ingen vinstdrivande organisation som har som mål att tjäna en massa pengar men vi har reklam i olika former och konstellationer för att dra in lite slantar i alla fall.

Vi gör detta för att det är vårt intresse och för att vi vill kunna erbjuda ett riktigt bra forum - både tekniskt och socialt.

Personligen så tar jag de stora puckarna i etapper och är det ett stort jobb som t ex när jag gjorde om hela portalen så tog jag två veckors semester och jobbade dygnet runt.

Synd att orken tog slut när jag väl var färdig och jag orkar inte riktigt driva innehållet där för tillfället men det kommer framöver...

Min lön som jag ser det personligen är att jag har fått riktigt goda vänner för livet och som jag träffar lite då och då, och jag har en stabil lista med goda vänner som jag ännu inte har träffat - men det kommer jag att göra framöver!

Det är inte illa pinkat ^_^

Dessa kontakterna har givetvis också resulterat i några av de bästa jakterna jag har gjort i mitt liv! :wub:

ja tänkte väl det :wub: man brukar ju inte få betalt för fritids jobb. men det är väldigt (extremt!) snällt av er att lägga ner så mycket fritid för att hålla forumet i liv det tror jag alla tackar för på forumet ^_^ så tack ^_^ än en gång :D för det är väl konstaterat detta är väl Sveriges bästa Jakt-forum i alla fall tror det slår många andra forum med :)
Publicerat

Med alla mediciner som du käkar Wiz, hur går det med magen? Banting/ hälsosammare kost brukar i kombination med mediciner inte vara någon bra kombination!

Publicerat
  • Författare

Magen är ok men visst är det lite obalans i systemet om man säger så...

Dock äter jag bara två sorter regelbundet och jag har varit bättre än på länge den senaste tiden! (fast något blev fel förra onsdagen och det försöker jag få till nu...)

Det finns dock en plan och skadan är nu både avslöjad och dokumenterad. Det vi inte vet är hur vi skall fixa den men det jobbar vi på ;)

Publicerat

Även om jag inte skriver så mkt här så har jag följt er grabbar i jaktdagboken länge, så jag har fattat att du har rejäla problem med kotorna,, det jag vill säga som gammal magsårspatient är att ta en åkomma i taget så att du inte åker på nått skit med magen också!

Publicerat
  • Författare

Har redan haft magsår fler gånger än jag kan räkna så det behöver du inte oroa dig för att jag får! :P

Kruxet är att jag fick till min mage för ungefär tre år sedan och sen är jag nu bra. Inget losec eller sådant mög utan jag fixar det med kost och att inte stressa!

Min mage är nu bättre än någonsin och det är inte helt fel! ^_^

Publicerat

Har redan haft magsår fler gånger än jag kan räkna så det behöver du inte oroa dig för att jag får! :P

Kruxet är att jag fick till min mage för ungefär tre år sedan och sen är jag nu bra. Inget losec eller sådant mög utan jag fixar det med kost och att inte stressa!

Min mage är nu bättre än någonsin och det är inte helt fel! ^_^

Min syster doktorera i manchester hon o utbildad apotekare o går vidare sista året nu dock, hon kollade upp min mammas mediciner och hittade då att dem motvärkade varnadra, så helt kanske man inte litar på doktorerna nu...känns som jag skrivit detta innan :wacko: ?? men din doktor borde veta vad han sysslar med så det är nog bra!
Publicerat
  • Författare

Jag har faktiskt en riktigt RIKTIGT bra doktor som husläkare så där känner jag mig trygg!

Men i dag mår jag ganska bra och äter bara två piller för värken så det är inte så illa med biverkningarna.

Jag dricker inte och äter en bra och sund kost så det är lugnt, men jag saknar både öl, vin och whisky ibland men inte så länge jag tar mina piller.

Det slinker ner en öl i månaden ungefär men oftast dricker jag inte upp hela...

Nåja, detta är inte min sjukdomstråd så det släpper vi nu :lol:

Publicerat

Nåja, detta är inte min sjukdomstråd så det släpper vi nu :lol:

+1 Har en grej som också är OT, Men hade man inte kunnt ha en gilla knapp på ett inlägg som o ansiktsboken? starta ny tråd eller pma?
Publicerat
  • Författare

+1 Har en grej som också är OT, Men hade man inte kunnt ha en gilla knapp på ett inlägg som o ansiktsboken? starta ny tråd eller pma?

Det finns redan funktionalitet i forumet för att kunna gilla inlägg men det finns då också ogilla...

Vi vill vara ett positivt forum och vill gärna inte ge minuspoäng eftersom det kanske inte är så kul för trådskaparen...

Med andra ord har jag deaktiverat detta systemet och har faktiskt inte haft några planer på att aktivera det igen.

Jag skall se över det igen men lovar inget!

Publicerat

Det va min tanke att det inte ska finnas någon ogilla knapp, bara gilla! Självklart inte ogilla då får dem säga det istället, Men ska inte kapa tråden mer nu! Bara ett förslag ;) Nu ska jag byta om o smyga ut i grannens buske o skjuta en gås om dem går upp i natt!

• 2 weeks later...
Publicerat

wizard skulle bara hör om du kunde fixa detta kanske är svårt och onödigt men om du vill : klockan går en timme efter. inte alls nödvändigt bara om du hinner :wub::thumbsup:

Publicerat

(på forumet alltså) :tongue:

Publicerat

(på forumet alltså) :tongue:

Det var kul Linus! Wizard fixar sommartiden helt själv! Humor. :thumbsup:

Publicerat
:tongue::biggrin:
Publicerat

Tiden här är rätt men du har fel tidszon inställd.

Ställ in GMT+1 så stämmer det!

Min kontrollpanel->Tidszon

Men jag kan givetvis ringa Kungen och fixa så att vi byter tidszon om det blir enklare! :woot::lol:

hahah :biggrin::lol: perfekt ju så har han något att fixa med :tongue: