Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finns det någon provledare för Jägarexamen här?

Featured Replies

Publicerat

Har sökt på J-förbudets hemsida men inte hittat något,min fråga är om min fru får göra det praktiska kulvapenprovet med min studsare i 22Hornet-klass3?

Vet inte om det har någon betydelse men den har löstagbart magasin,eller måste det vara fast? och vad gäller då i så fall vid ptr ur? räcker det om hon stoppar det fulladdade magasinet i fickan?

/Micke

Publicerat

Hej,

vet bara att när jag gjorde precisionsskjutningen fick vi använda .22LR, vilket var väldigt praktiskt. Vid säker vapenhanteringsprovet användes dock föreningens 6,5a med fast magasin.

mvh kalle

Publicerat
Har sökt på J-förbudets hemsida men inte hittat något,min fråga är om min fru får göra det praktiska kulvapenprovet med min studsare i 22Hornet-klass3?

Vet inte om det har någon betydelse men den har löstagbart magasin,eller måste det vara fast? och vad gäller då i så fall vid ptr ur? räcker det om hon stoppar det fulladdade magasinet i fickan?

/Micke

Hör med ev. det studieförbund som hon har läst jägarexamen hos el. hos jaktskytteföreningen för dom har koll på det. :D

Vi håller tummarna för henne och hälsa henne det.

:D:P

Publicerat
  • Författare
Hör med ev. det studieförbund som hon har läst jägarexamen hos el. hos jaktskytteföreningen för dom har koll på det. :D

Vi håller tummarna för henne och hälsa henne det.

:D:P

Jag ropade på henne så hon fick se din hälsning själv :D hon tackar.

Hon läser inte i cirkel utan här hemma med mig som stöd,igår klarade hon teoriprovet och har kvittrat som en lärka hela dagen :D

Ska se om jag kan få tag på någon studiecirkelsledare.

Om det är som kalle skriver så kan hon iofs lika gärna använda min .223:a som har fast magasin och nästan lika rekylfri.

Kalle var det förresten möjligen så att vapenhanteringsprovet genomfördes med klickpatroner???? 

/Micke

Publicerat

Hej jag har varitt prov ledar i många år för jägar examen  dom flästa hade föreningsbössorna

22.lr men man kan ha andra vapen det väljer man själv men inga skott i magasinet man laddar med skjut ledaren. och skjuter 4skott vafritt stöd på 80.meter inom 12.cm sedan laddar man 4.skott då endast stöd mot en stolpe mot fram stok då är det 17.cm  :o :o.MVH.LO.Johansson ;D

Publicerat
Jag ropade på henne så hon fick se din hälsning själv :D hon tackar.

Hon läser inte i cirkel utan här hemma med mig som stöd,igår klarade hon teoriprovet och har kvittrat som en lärka hela dagen :D

Ska se om jag kan få tag på någon studiecirkelsledare.

Om det är som kalle skriver så kan hon iofs lika gärna använda min .223:a som har fast magasin och nästan lika rekylfri.

Kalle var det förresten möjligen så att vapenhanteringsprovet genomfördes med klickpatroner???? 

/Micke

Då får Du i uppdrag att framföra en gratulation åt henne för första etappen var avklarad. :-* :P:D