Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åtelkamera mms

Featured Replies

Publicerat

sätt dit 2 frivilliga med telefon så kan dom skicka ett mms eller ringa in vad dom ser :wink::yes:

jag som trodde det bodde en liten tomte där inne i lådan som sms:ar vad denne ser :woot:
Publicerat

Behöver man skicka MMS från en vanlig telefon först (innan de kan användas i kameran) för att få MMS hos Telia att fungera? Jag följde bara instruktionerna som följde med SIM-korten.

Publicerat

Du måste ta bort pin koden från kortet

i en telefon först

Publicerat

Glömde det i tidigare inlägg, PIN är borttaget.

Publicerat

Jag har varit tvungen att skicka ett mms från min telefon(sim kortet) för att det ska funka. Det har iofs varit Telenor men jag tror att det är samma. I instruktionerna till min kamera stod att detta var nödvändigt.

Prova, det kostar inte så mycket i sammanhanget!

Publicerat

Problemet är bara att jag inte har någon mobil som accepterar Telia kort... :sick:

Pratade med Telia och tydligen så måste man först registrera kortet på person/företag innan man får skicka sms/MMS????

Nu är korten registrerade på mig så nu behöver jag (enligt Telia) skicka ett sms med "SURF" till 4466 så ska det fungera.

Vi får se när jag får tag i en lur... :huh:

Publicerat

Yippee ki yay MF´s nu funkar det! Det Telia sa stämde.....

Publicerat

Telenor har ändrat sina kontantkort så om jag ska ha samma lösning som idag får jag en 500% kostnadsökning. :sick:

Jag var i kontakt med Telenor för en månad sedan och då sa de inget om förändringen. :verymad:

Jag funderar därför på att skicka bilderna som datatrafik i stället, abonnemang med frisurf 149kr i månaden med Telenor. Nu vet jag inte riktigt inställningarna i kameran. :sad:

Är det någon som vet vad jag ska skriva i vid de röda markeringarna? Tacksam för hjälp jag kan få.

Kameran är en Uovision 565 black.

post-1304-0-31767700-1342696293_thumb.jp

Publicerat

Pratade med Telia och tydligen så måste man först registrera kortet på person/företag innan man får skicka sms/MMS????

Buuuullshit!

Om det inte är nåt nytt påfund att kortet måste reggas... Inget av mina är reggade iaf.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Har man Telia så fyller man på med 100kr och sedan skickar man ett sms där det står MMS till 4466 så aktiveras kortet för MMS. Ploppa in den i kameran och sätt in rätt inställningar, pang så är du ready-to-go!

Publicerat

Jag köpte min färdigprogramerad från rygarden.se. Sen tankade jag Telia kortet via internetbanken med Frisurf (500kr/år) Och satte kameran på att bara skicka mail. Har Iphone så får ju dom till mobilen med :) Det funkar klockrent tycker jag :)

Publicerat

Perfekt med sådant! Alltid skönt när man köper något så är det bara att slå igång och använda!

Publicerat

Jag köpte min färdigprogramerad från rygarden.se. Sen tankade jag Telia kortet via internetbanken med Frisurf (500kr/år) Och satte kameran på att bara skicka mail. Har Iphone så får ju dom till mobilen med :) Det funkar klockrent tycker jag :)

Samma här!

Frisurf och bara till mailen. Jävla smidigt och billigare än med mms! :) Blir samma sak som att få ett mms om man kan läsa mailen i telefonen.

• 5 months later...
Publicerat

Har nyligen köpt 2 stycken Ltl Acorn 5210MM kameror men får det fasiken inte att fungera!

Har Telia Refill kort som är aktiverade.

Har använt Wizards inställningar för Telia enligt tidigare inlägg.

Har använt senaste versionen av tillverkarens setup program för camera/MMS.

Kameran visar när den är i testläge att den har kontakt med nätet (Telia i displayen och full signalstyrka).

Har kollat i testläget att telefonnumret är rätt i MMS setupen.

Stängt av kameran och skrivit in nya konfigfiler och startat den igen ett antal gånger.

Vad är det jag missar??

Exakt detta problem har jag oxå med min 6210 va fan e de för fel?

Publicerat

Tagit bort alla nummer på kortet och pinkod? hur ser symbolen ut i kamera displayen?

Publicerat

När man aktiverar Telia's simkort för MMS/SURF kan det ta upp till 2 dagar innan systemet aktiverar det. Även om man ringer Telia osv så kan det ta upp till 2 dagar. Prova med ett kort du vet funkar, t.ex. ditt eget.

• 1 month later...
Publicerat

Har precis skaffat mig en scoutguard sg550 mms och jag undrar om någon kan hjälpa mig få tag i inställningarna för telia till den och en förklarning på hur jag lägger in det och vad som mer kan behöva göras för att det ska funka felfritt

Oerhört tacksam för alla tips och knep!  :smile:

• 2 months later...
Publicerat

Har precis skaffat mig en scoutguard sg550 mms och jag undrar om någon kan hjälpa mig få tag i inställningarna för telia till den och en förklarning på hur jag lägger in det och vad som mer kan behöva göras för att det ska funka felfritt

Oerhört tacksam för alla tips och knep!  :smile:

Inställningar fanns på sid 1 i denna tråd.

Undrar om någon använt extern ström till en scoutguard, finns ju en kontakt

märkt 6v?

//Tommy

Publicerat

</blockquote>

Inställningar fanns på sid 1 i denna tråd.

Undrar om någon använt extern ström till en scoutguard, finns ju en kontakt

märkt 6v?

//Tommy</blockquote>

Jag använder ett externt 6v 4,5Ah batteri till min scoutguard. Tyckte mms funktionen drog så enormt med batterikapacitet med vanliga 1,5v batterier.

Jag har inte riktigt koll på hur länge den håller laddningen men det är länge. Det är så sällan jag laddar batteriet så jag hinner glömma när jag gjorde det senast:)

// Micke