Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åtelkamera mms

Featured Replies

Publicerat

Hej, fick för någon dag sedan hem min åtelkamera som jag redan har satt upp, den ska kunna skicka bilder på mms och mail! jag har ställt in mitt mobil nr, samt min mail men får ändå inga bilder, använder jag mig utav fel server, port och sånt som man också kan ändra? Det finns pengar på sim-kortet så det kan inte vara det felet heller. Sim-kortet är ifrån Telia

Scout Guard 550 MMS är det jag använder mig utav!

Bilder på djur finns på SD kortet, så besök har jag haft, har även inställningen så att den ska skicka direkt så fort det dyker upp något.

Publicerat

Mest troligt gör du det men tyvärr vet jag inte vad som e rätt inställningar eftersom jag e helt oduglig på sånt och tvingade en kompis att fixa det... Har du Telia kort i så KANSKE jag kan kolla hur d ska vara... ;)

Publicerat
  • Författare

Mest troligt gör du det men tyvärr vet jag inte vad som e rätt inställningar eftersom jag e helt oduglig på sånt och tvingade en kompis att fixa det... Har du Telia kort i så KANSKE jag kan kolla hur d ska vara... ;)

okej okej, ja men det hade ju varit riktigt grymt om du kunde kolla upp hur det ska vara. jajjemen, telia är det.

Publicerat

det kanske går att kolla med dom som du köpt kameran av

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Kommet snart en bild på hur d ska va...

Publicerat

Såhär, då ska d funka.! ;)

[mod: bild raderad då den innehöll telefonnummer]

Publicerat
  • Författare

Härligt, tack så mycket :)

Publicerat

Oj, oj, oj vad sugen jag blev på att skicka en åtelkamerabild på en stor björn eller liknande till hans nummer nu!!! :lol: :lol: :lol:

Publicerat

D e inte mitt, kanske trollkarlen kan trolla bort d där numret från bilden.?

Publicerat

D e inte mitt, kanske trollkarlen kan trolla bort d där numret från bilden.?

Done!
Publicerat

Fint.! ;) Hoppas du hann skriva ner det, annars ska jag försöka skriva ner krafset och posta, kan ju va bra för andra med "strul-guard 550" problem... ;)

Publicerat

Det är exakt samma inställningar för mms inställningarna i mobiltelefoner.

Har ni problem med er åtelkameras mms så kolla operatören för det SIM-kortet och sök efter mms inställningar på deras hemsida.

Om jag kommer ihåg någon gång så kan jag lista alla inställningar för alla operatörer här någon gång.

Publicerat

på min acorn får man lov att göra inställningarna på sd kortet

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

på min acorn får man lov att göra inställningarna på sd kortet

Givetvis, så är det på princip alla men det är samma inställningar som för telefonerna, vilket betyder att de är mycket lätta att hitta.

Publicerat

Här har ni de vanligaste:

Name: Glocalnet MMS

APN: services.glocalnet.se

MMSC: http://mms

MMS Proxy: 172.30.253.241

MMS Port: 8799

Name: Tre

APN: data.tre.se

MMSC: http://mmsc.tre.se

MMS Proxy: 172.16.53.11:8799

MMS Port: <tomt>

Name: tele2

APN: internet.tele2.se

Server: 130.244.196.90

Port: 8080

MMSC: mmsc.tele2.se

MMS Proxy: 130.244.202.30

Name: Telenor MMS

APN: services.telenor.se

MMSC: http://mms/

MMS Proxy: 172.030.253.241

MMS Port: 8799

Name: Telia MMS

APN: mms.telia.se

Username: mms

Password: telia

MMSC: http://mmss/

MMS Proxy: 193.209.134.132

MMS Port: 8080

Name: Ventelo MMS

APN: mms.ventelo.se

MMSC: http://mmsc.ventelo.se

MMS Proxy: 10.10.10.11

Name: Spring MMS

APN: mms.springmobil.se

MMSC: http://mmsc.tele2.se

MMS Proxy: 130.244.202.30

Vassego!

Publicerat

Kolla så du har täckning på GSM nätet. När jag monterade en kamera på en 80 cm tjock ek försvann GSM signalen. Flyttade kameran till en klenare stam och då funkar det.

Se också till så trädet du monterar den på inte befinner sig mellan kameran och GSM masten. D.v.s. att du ska försöka montera kameran så den riktas mot masten, för att få bästa täckning, om den sitter på ett far stort träd.

Det är i alla fall en teori jag har, och eftersom jag har jobbat mycket med radiosändningar så är teorin väl grundad...

Publicerat
  • Författare

tack för alla tips, funkar kanon nu :)

Publicerat

Kapar denna tråd lite.

Har köpt en Acorn 6210 med mms. Tyckte jag var fiffig när jag köpte ett Tre kontantkort till den men får det banne mig inte att fungera.

Kan nån hjälpa?

jag har tagit bort pin på kontantkortet och skickat mms från min samsung lur med kortet så det vet jag fungerar.

stoppar sedan i kortet i kameran och synkar det enl bifogad bild. (jag har tagit bort telefonnummer och email på bilden)

Men när jag sedan slår på kameran så står det "creg" i displayen och det skall betyda att den inte har riktiga inställningar. Ser att jag har mottagning dock.

Någon som kan ha några synpunkter på detta?

post-7865-0-54176700-1338230129_thumb.pn

Publicerat

Kapar denna tråd lite.

Har köpt en Acorn 6210 med mms. Tyckte jag var fiffig när jag köpte ett Tre kontantkort till den men får det banne mig inte att fungera.

Kan nån hjälpa?

jag har tagit bort pin på kontantkortet och skickat mms från min samsung lur med kortet så det vet jag fungerar.

stoppar sedan i kortet i kameran och synkar det enl bifogad bild. (jag har tagit bort telefonnummer och email på bilden)

Men när jag sedan slår på kameran så står det "creg" i displayen och det skall betyda att den inte har riktiga inställningar. Ser att jag har mottagning dock.

Någon som kan ha några synpunkter på detta?

Du har fel adress

Det är inte mms.tre.se, det är mmsc.tre.se

Publicerat

Du har fel adress

Det är inte mms.tre.se, det är mmsc.tre.se

Tack för snabbt svar.

Va in och ändrade direkt men tyvärr kommer detta "creg" upp ändå. Kan jag ha gjort något annat fel eller funkar det helt enkelt inte med 3?

Publicerat

Det låter som att du inte har kontakt med din HLR eller en VLR.

Testa utomhus och se om det funkar.

Sen skickar den åtelkameran via GSM som det verkar och ditt sim kanske bara funkar på 3G/HSDPA?

Testa att stoppa in SIM-kortet i din telefon och konfigurera den enbart för GMS och inte GPRS/3G/HSDPA och se om telefonen fortfarande fungerar...

Är det ett "data-only" SIM-kort så lär det inte funka...

Publicerat

Skickade en fråga till 3:s kundtjänst för nu tre dagar sedan gällande detta. De skulle svara inom 24timmarmen jag har fortfarande inte fått svar. Gick bestämt och köpte mig ett telia kontantkort och nu fungerar det kanon.

Tack för hjälpen Wizard.

Ser fram emot ett svar från tre dock där jag skall svara dem genom att säga upp kontantkort och abonnemang.

Publicerat

3 kör väl ingenting via GSM nätet, själva iden med Tre va? Vet ingen som har fått det att fungera med Tre.

• 1 month later...
Publicerat

Har nyligen köpt 2 stycken Ltl Acorn 5210MM kameror men får det fasiken inte att fungera!

Har Telia Refill kort som är aktiverade.

Har använt Wizards inställningar för Telia enligt tidigare inlägg.

Har använt senaste versionen av tillverkarens setup program för camera/MMS.

Kameran visar när den är i testläge att den har kontakt med nätet (Telia i displayen och full signalstyrka).

Har kollat i testläget att telefonnumret är rätt i MMS setupen.

Stängt av kameran och skrivit in nya konfigfiler och startat den igen ett antal gånger.

Vad är det jag missar??

Publicerat

Har nyligen köpt 2 stycken Ltl Acorn 5210MM kameror men får det fasiken inte att fungera!

Har Telia Refill kort som är aktiverade.

Har använt Wizards inställningar för Telia enligt tidigare inlägg.

Har använt senaste versionen av tillverkarens setup program för camera/MMS.

Kameran visar när den är i testläge att den har kontakt med nätet (Telia i displayen och full signalstyrka).

Har kollat i testläget att telefonnumret är rätt i MMS setupen.

Stängt av kameran och skrivit in nya konfigfiler och startat den igen ett antal gånger.

Vad är det jag missar??

sätt dit 2 frivilliga med telefon så kan dom skicka ett mms eller ringa in vad dom ser :wink::yes: