Jump to content

Autogiro strul mm

Recommended Posts

Hipshot

Inget medlemskort men det lär väl lösa sig, såvitt jag fattat gäller försäkringar osv ändå.

Mvh!

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• kalleanka70

16

• Outdoorsman

9

• Hipshot

9

• henke67

8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu gör jag nåt som egentligen inte ligger för mig... ...men jag vill gnälla. Jag har skrivit på för autogiro och pengarna lämnar mitt konto. Jag har inte sett nån tidning, jag har inte sett nåt medl

Nää för pengarna var de snabba att dra! Tycker det är skitdåligt att ett stort förbund med många anställda kan sköta det så här och som förtroendevald så undrar man ibland redan varför man skall beta

Eller anstränger man sig och skickar ett mail till medlemskansliet samt kollar med sin bank så betalningar överförts som de ska. Kan vara att det blivit en miss i registreringar, man får allt bjuda ti

Nu gör jag nåt som egentligen inte ligger för mig...

...men jag vill gnälla.

Jag har skrivit på för autogiro och pengarna lämnar mitt konto. Jag har inte sett nån tidning, jag har inte sett nåt medlemskort (ok förståeligt med förseningar) och jag har inte sett nån kniv. :sad:

Det jag däremot sett är en höjning av avgiften till förmån för "rabatter" för att jag ska konsumera mer prylar till en redan prylgalen jakt-värld!

Det skulle ha förhandlats en ordentlig rabatt på priserna på övnings-ammunition istället, det är vore ändå nåt som skulle komma alla jägare väl till nytta.

Fortsatt medlem? JA iom att det inte finns andra alternativ i dagsläget :dry:

/Snål smålänning

Provat att kontakta medlemsavdelningen med ett mail eller telefonsamtal för och se vad som hänt. Tar mindre tid än att gnälla här... :thumbsup:

Hipshot

Kollade runt lite på hemsidan igår, skulle kolla om det fanns ngr tillämpbara rabatter när jag skulle handla stövlar. Vet att det fanns ngt procent på Zeiss tidigare.. Nu fanns inte något som jag lyckades hitta under medlemsförmåner.. så vart tog dessa erbjudanden vägen?

charlie

Provat att kontakta medlemsavdelningen med ett mail eller telefonsamtal för och se vad som hänt. Tar mindre tid än att gnälla här... :thumbsup:

Men då skulle jag inte vara bitter :wink:...

...faktum att jag mailade dem i början av augusti men hade inte sett nåt svar igår. Fick dock svar idag vid lunch och grejerna är på väg med en ursäkt.

Helt ok, men det är inte bra reklam för förbundet i dessa tider att strula till det så här.

För mig är 600 spänn mycket pengar. Speciellt när det som ingår inte dyker upp. Jag skulle, som framgick av mitt tidigare inlägg, hellre se mindre avgift eftersom det i praktiken för mig skulle innebära en låda hagel-skott (och det ska gudarna veta att jag behöver om jag ska ha nytta av köttkvarnen som finns på erbjudande :thumbsup: )

/M

• Like 1

Men då skulle jag inte vara bitter :wink:...

...faktum att jag mailade dem i början av augusti men hade inte sett nåt svar igår. Fick dock svar idag vid lunch och grejerna är på väg med en ursäkt.

Helt ok, men det är inte bra reklam för förbundet i dessa tider att strula till det så här.

För mig är 600 spänn mycket pengar. Speciellt när det som ingår inte dyker upp. Jag skulle, som framgick av mitt tidigare inlägg, hellre se mindre avgift eftersom det i praktiken för mig skulle innebära en låda hagel-skott (och det ska gudarna veta att jag behöver om jag ska ha nytta av köttkvarnen som finns på erbjudande :thumbsup: )

/M

Se där :yes: , inte dumt med svar. Kan tänka mig att medlems avdelningen har mycket och göra i dessa tider med avsaknad av årligt utskick till medlemmarna. Håller med om att 600 är mycket och de flesta erbjudande jag sett hitintills är inte någor för mig alls så den motiveringen spricker fett i min värld. Man får hoppas att utskicket innehåller något mer godis till oss vanliga dödliga som inte ska ha ny bil eller försäkra hunden dyrt hos Agria eller eldar med olja va det va?!

Tror nog medlems avdelningen.har rätt bra koll på denna tråd, för även.om man mailar så händer inget förrän man skriver här :D

• Like 1
kalleanka70

Skit i det där nu, fokusera på bockpremiären i ställe :-)t. Tids nog kommer alla få sina grejor.....

• Like 1
Tror nog medlems avdelningen.har rätt bra koll på denna tråd, för även.om man mailar så händer inget förrän man skriver här :D

Du är nog något på spåret där, lite klagan, vips kom en tidning. :rolleyes:

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Daniel Ligne

Det har varit, och är nog ännu, ganska struligt för medlemsavdelningen. Vi gick ifrån typ 450 medlemskategorier till typ 5 och det är inte lätt att få med alla. Om det är någon tröst så har vare sig jag eller sambon fått tidning eller kniv. Jag hoppas det kom någon annan medlem till godo... Men, vi kan inte annat än be om ursäkt och lova bot och bättring!

När det gäller det nya rabatt- och förmånssystemet så bygger det mer på säsongsrabatter än årsvisa rabatter, vad jag förstår. Jag tror ni ska hålla utkik på de nya medlemssidorna i Svensk Jakt så tror jag att ni framöver kommer att hitta "säsongsanpassade" rabatter...

När det gäller rabatt på övningsammo så hade vi en motion om det i våras. Tyvärr har handlare och ammunitionsfabrikanter i princip inga marginaler alls på övningsammon. Ungefär som bensinstationerna har obefintlig marginal på bensinen men rejäl marginal på korven och talböckerna... Prispressen är enorm. Därför är de rabatter vi kan få till där närmast obefintliga, tyvärr. Däremot jobbar vi på andra lösningar. Man skulle t ex kunna stimulera övningsskyttet med en rabatt på jaktammon för de som skjutit björnpasset, eller något ditåt...

Sist, men inte minst, medlemskortet. Anledningen till att det årliga utskicket är försenat är de nya jakttiderna. Vi ville få med vår jakttidtabell i utskicket och det är detta som försenat det hela då jakttiderna blev klara först runt midsommar, då utskicket normalt går ut. Därefter har vi brottats med en del oklarheter i det nya jakttidsbeslutet innan vi kunde trycka. Nu är i alla fall jakttidtabellen tryckt och levererad så utskicken är på gång. Tyvärr tror jag ändå att det kommer att komma förändringar i jakttiderna (justeringar av fel) men vi har i alla fall tryckt ändå. Detta råder vi inte över då det är regeringen som beslutar om jakttiderna. Eventuella felaktigheter i den tryckta jakttidtabellen får vi återkomma om... Allt det som följer med ett medlemsskap, t ex försäkringarna, gäller dock även om ni inte har medlemskortet i er hand!

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE

• Create New...