Publicerat September 27, 201213 yr Författare Jag bad att få den i köpet för att slippa extrautgiften. Var tydligen inga problem Sitter som en smäck!!! Men tror ni inte att byssen, splitter nu o formodligen inte uppackad, kommer med fel plastbrickor 2st a 1 b och 1 z MEN... vart tog c brickan vägen??? Jaja, Sako ordar det men de e ju lite strulvarning över Benelli???? eller Sako?????
Publicerat September 27, 201213 yr Vaddå ska du ha två bakkappor?? Det var ju avdelningen superseriöst :-) Mvh! Jo men visst, sommar och vinter kappa, det har jag känt länge och särskilt sedan en berömd bom på en hare, ett totalt räkmackebud som berodde på fethet, tjocka kläder och en oförmåga att kompensera rätt i anläggningen. Så snart skiter jag i att det kostar, jag skall ha en kort också. /Christian
Publicerat September 27, 201213 yr Vafan.. du har den långa bakkappan!! Vill ha den jag med.. men ska man köpa den så här efterråt så kostar den över tusen spänn, sååå sjukt! Mvh! Har du någon länk till vem som säljer Benelli i Sverige?
Publicerat September 27, 201213 yr Författare Har du någon länk till vem som säljer Benelli i Sverige? Alla som saluför sakos grejer förm eftersom de e generalagent i Sverige.
Publicerat September 27, 201213 yr jonsson- google. /Christian Oh yes! Alla som saluför sakos grejer förm eftersom de e generalagent i Sverige. Tack för svaret! Det var tydligen latmasken.
Publicerat September 27, 201213 yr Författare Testat comforten nu o den sa pang den med. Men jösses va den låg bra. Tyckte de tog lite dåligt då jag trickskjöt lite gamla videoband på tippen. Kom sen på att jag hade extrafull choke i Där det tog tog det ordentligt. Synd att de inte fanns ett fjun inne att dra på lite bly. 2 korpar lätta låååångt utanför hagelhåll men de var de enda. Går fler tåg. Blir kråkbombning lör morgon.
Publicerat September 29, 201213 yr Författare Nya Comforten levererade klockrent idag. Nån enstaka bom pga av ovana att ha en tillräckligt lång kolv men annars vart de nästan FÖR bra träffar
Publicerat September 29, 201213 yr Pipan där... är det någon strumpa du dragit på? Hur funkar det med spången? Kul att det gick bra!! Mvh!
Publicerat September 29, 201213 yr Ska jag slå till på en Comfort jag med kanske? Den är onekligen lockande, även om jag tycker att priset är lite saftigt för en automat. Men den är ju hållbar förstås... Och nu har jag ju lagt tankarna på ännu en customstudsare lite på hyllan, tills vidare. Jag behöver skränkning för att komma på plats med ögonen. Visst följer det med ett antal brickor till Comforten? : )
Publicerat September 29, 201213 yr Tre stycken.. är tanken men jag tror att Jimpas bössa här kom med tre brickor där två var likadana.. Men jo det ska vara rätt hyggliga möjligheter att skränka om kolven och ändra kolvhöjden. Mvh!
Publicerat September 29, 201213 yr Författare Pipan där... är det någon strumpa du dragit på? Hur funkar det med spången? Kul att det gick bra!! Mvh! Det e sån därnia självhäftande binda man har till jyckarna. http://www.blocket.se/kristianstad/Camotejp_38723852.htm?ca=4&w=3&last=1 Köpte en rulle av normas vinter och den som sitter på. Finns väl snyggare men. Funkar fint med spången bara man snittar fram kornet. Fattar inte att man högglanspolerar pipor. Men mest gjorde jag det för gåsjakten i ligg-gömsle där endast pipan sticker fram.
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Författare Så kan man väl efter några hundra skott kalla byssen inbreakad De e ju STOR skillnad på bössa o bössa. Comforten e såååå mkt skönare än Beccaccian på alla sätt. Dock lite tung för att trickskjuta med för en med handikapp, jag alltså. Dvs efter 50 skott behöver man vila armen lite o de känns ju inge kul. Väger in på 3,1kg vilket inte e ngn vikt för en normalt fysisk frisk person. Skjöt 100skott nu på morgonkvisten o 97duvor blev pulvriserade. De va handkastade singel dubbel o trippelduvor. Testade både med skeetchoke o halv o de gjorde ingen större skillnad mer än att de puffade till lite mer med den halva. Synd att man inte hade lite bly med sig så man kunde testa den extrafulla teaguechoken Tråkigt att man inte kan förlänga röret på comforten likt M2 comfortTechen (för trickskytte). Å andra sidan vet i tusan om man skulle få de godkännt, mest troligt INTE. Får väl bli en hejare på att ladda om ist. Måste ju gå att slå rekord i flest duvor med en treskottare också Nåja, jag e mkt nöjd med denne bysse (hittills)
Publicerat Oktober 5, 201213 yr Fn va härligt att du trivs med pangen, efter att ha ägt en comfort under snart tre år nu kan jag säga att ingen annan pang har gett mig ett sådant flyt i skyttet och särskilt då när det är frågan om snabba, instinktiva lägen. /CHristian
Publicerat Oktober 5, 201213 yr När jag var polare med min bössa så hade jag en helt annan upplevelse av den. Trickskytte var allt annat än lätt, trots att jag upplevde den som lätt och smidig så kändes det allt annat än säkert när man skulle skjuta duvorna. Jakten däremot gick helt ok.. Träffade det jag skulle även om jag när jag funderar lite på det ofta hade pigga fåglar påväg ned. Men trickskytte var ingen höjdare direkt.. Jämför jag med browningen så är den duktigt mycket säkrare! Saknade dock en automat som man var kompis med på andjakten i tisdags, fanns ett och annat givet läge för tripplar.. Mvh!
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Författare Nu har jag kommit på ett ALLVARLIGT fel med comforten. Den skjuter mina favvopatroner likt en dyngspridare = GLEEEEST. Efter lite oförklarliga halvbommar o alldeles för pigga vilt efter skott testade jag patronerna på papp o Både gyttorps steelmax o Nsi 32g 5or höll ihop bättre än mina finfina NSI 28g 7,5or. Om de beror på just detta parti eller om nya pipan levererar haglen så pissigt vet jag ännu inte men......... Det ska kollas extrem nogrannt med olika choker o även andra bössor.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Har du org eller teauge choker? Det kan så klart inte göra en hel världs skillnad men jag är i mycket troende på att teauge chokerna är små underverk. /CHristian
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Författare Har nu skjutit alla org choker på papper samt L.full o x.full Teague choker också. Inte hunnit jämföra men inte såg de så mkt annorlunda ut imellan org o Teague på 20m. Får återkomma efter närmare koll på pappen.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr På 20 m lär skillnaden inte vara så stor, mer intressant hur det ser ut på typ 40 meter.. Mvh!
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Författare Inte testat men nu har ja kollat de skjutna papperen. 20m med Nsi 28g 7,5or Cirklarna är ca 60cm (utom skeet) men ringade dem bara för egna ögats skull. Inte räknat hagel utan bara kollat hur de slår. Jag kan inte utläsa så mkt mer än att skeet o 1/4choke är INTE lämpliga för den jakt jag bedriver på kråka o trut då hållen ALLTID e längre än 20m. Har aldrig sett en patron tidigare med så gles skottbild ur en skeetchoke. Snarare tvärtom har denna patron varit helt enormt jämn tidigare. Vad beror detta på??? Bössan, chokerna eller är det patronen som e kass i denna omg? Ska göra om samma test med Berettan bara för skoj skull (o även låna turken o kolla) o se om det e samma shit där.
Publicerat Oktober 15, 201213 yr TXF såg rätt trevlig ut tycker jag.. Coolt! Hade varit väldigt spännande med samma test på 40 meter eller något men det är svårt med så stora pappersark. Mvh!
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Författare Ja men fasiken vet om inte orginal fullchoke ser ut att hålla ihop bättre än t.xf= Teague Xtra Full Men det SKA testa på 40m en annan dag