Publicerat Juli 12, 201213 yr Författare NU efter liiiite mkt strul e halva bössan här. Pipan sitter fast hos handlaren fortf. Postens fel enl handlaren men int gör de mig gladare. De skulle försöka få iväg den idag men med min nuvarande tur...... O döm om min förvånig då jag ser att choker o chokenyckel fattas också Int tusan har posten med de att göra iaf. Nåja, om ja fattat saken rätt kommer jag få alla 5 choker ist för 3 som ska följa med byssen. De kan man ju leva med + att 2 portade teague choker e på ingående. Har man tur hinner väl alla delar landa innan jul Ngt frustrerad nu då de rycker nå djävulskt i avtryckarfingret Får ge mig på ett försök att förlänga kolven med korkinlägg. Tipps från en Italiensk vän genom en annan vän. O ta ner o sätta ihop rubb o stubb ett par gånger så man vet vart allt sitter. Att ha semester o vänta ut regn o hem bössa/-delar e tusan inte kul.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Författare Ingen kärlek uppstod mellan mig o Beccaccian idag. Felaktig pitch o ngt fräna kickar med extrafull choke och 32g 5or. Fågeln jag pekade trillade iof efter ett par smällar men de ble skumma anläggningar. Nu blir de att ändra pitchen med hjälp av sandpapper o mellanlägget/ förlängningen men jag tyckte även jag sköt FÖR lågt. Nu blir de slamtavla o lerduveskytte innan den byssen får peka på vilt igen. Sen blir de nog fint med en Limbsaver bakkappa.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Trist.... Men varför skruva i jättetrång tub innan du vet att du är kompis med bössan? Du gör det hela lite svårare på så sätt...? Sen är det nog jävligt svårt att gå från normalvikt till super ultralight bössa tror jag. Mvh!
Publicerat Juli 14, 201213 yr Författare Tjaaa, har inte fått mer än Teague chokerna levererade ännu. De glömde liasom bort vart de lagt choker o nyckel så nytt e beställt från sako. Men en bössa som ligger rätt SKA träffa perfekt. En bössa som inte ligger rätt ska moddas eller säljas. Ska väl tillägga att det bara kom in 2 skjutbara trutar o en kråka på nära håll. Så nå mängder skjutit har det inte blivit Problemet var inte vikt utan passform på kolv. Ska kolla lite närmre på de. Går att chimsa ju! Men en "recoil pad" e ju ett måste känns det som.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Tjaaa, har inte fått mer än Teague chokerna levererade ännu. De glömde liasom bort vart de lagt choker o nyckel så nytt e beställt från sako. Men en bössa som ligger rätt SKA träffa perfekt. En bössa som inte ligger rätt ska moddas eller säljas. Ok.. Men när du hanterar bössan innan jakten torde du kunna avgöra om den ligger perfekt eller ej och OM den ligger bra så ska det väl inte vara ngr problem? Vet att du haft sånt här för dej tidigare, tror att du hanterar en hagelbössa rätt olikt jämfört med tex mej själv.. Har för mej att när du får krångla till det efter bästa förmåga med slammade tavlar och konstigheter så brukar det trots allt bli rätt bra tillslut Mvh!
Publicerat Juli 14, 201213 yr Författare För de mesta men en bysse fick åka tillbaks till butik. Den gick inte krångla till Nä en hagelbössa ska bara upp o träffa. Jag e välan kanske inte särskilt normalvinklad. Kanske skulle satsa en slant på att få veta mina exakta mått av ngn proffesionell person/tekniker. Men nå hundra skott på skeet o trappbanan brukar lösa de mesta För att krångla till allt lite extra ska jag testa att skjuta med vänsterskränkning på den också. Kul att se om bössan gör vad den förväntas med ett sådant fel.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Författare 100 skott senare o ny pitch. 24 gramare e ju fisskott ijm med Nsi 30g old English. Men Nsi 28g 7,5or som jag skjuter de mesta med var hur härliga som helst. Insåg att byssen vart mkt snällare att skjuta med vänster skränkt (enl benellis mått) än höger. Hur kommer det sig? E ja så jävla sne i kroppen? Skulle förm. behövt en rak stock men den kommer bara med höger eller vänster skränkningsbrickor. Fick bli vänster tillsvidare då den centrerade bäst (trots ngt högerläge) o beteer sig mkt snällare. Får be nån göra en neutral bricka till mig senare eller om de finns att köpa. Avslutade med att handkasta 15duvor o de flesta ble till flis/pulver med 1/4 choke så de verkar funka. Limbsaver bakkappa på ingående till veckan
Publicerat Juli 14, 201213 yr Som sagt, begriper mej inte på riktigt vad du pysslar med men det vore ju kul om du fick uppleva den där ljuva harmonin som kan uppstå med just Benelli
Publicerat Juli 15, 201213 yr Författare Ytterligare 75 duvor senare...... PULVER. Oavsett skränkningar hit eller dit o pitchar fram o tillbaks så träffar byssen allt ja pekar på nu. Struntar fullkomligt i om den e fel i konstruktion eller om jag e sne i kroppen för nu blir de bara pulver av duvorna o det känns bra. Kärlek kan växa sig stark även om de inte är förälskelse vid första skottet Verkar som Beccaccian kommit för att stanna! Nästa steg e att försöka mig på trickskytte med extrafull choke
Publicerat Juli 28, 201213 yr Författare NU e de nära. Har NÄSTAN fått rätt choker till bössan. Sen att de var Berettachoker + nyckel o inte crio behandlade tyckte väl Sako spela mindre roll eller att en chimsbricka ska passa ett visst vapen e väl inte så viktigt.. Vilka jäkla strulkusar!!! ÄR SAKO allmänt struliga? Erfarenheter? Ny bössa ska ha orginaldelar om inget annat uppgets!!! Hoppas nu att chokerna dyker upp till veckan o likaså en passande chimsbricka! Man börjar bli otålig!
Publicerat Juli 28, 201213 yr Det fattades chokenyckel i min väska också när jag hämtade den, handlaren plockade snabbt fram en som passade, vet inte om det är original men det fungerar bra. Chokerna var med, säger inte mycket om SAKO dock.
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Sådär ja! Nu e Benellin TRASIG Höll inte en bråkdel av vad turkarna gjort. Nä de e inte tummen mitt i näven utan de rasslar nå alldeles fördjävligt inne röret som finns i kolven. Dessutom laddar den inte om längre. Nåt har gått jävligt galet i den slutna delen av bössan. Förmodligen nå fjäderhaveri. Självklart garantiärende men....... gåsjakten e ju här nu Sen trodde ja Benelli borgade för lite kvallitè. Tji fick ja Bett att få byta till en comfort om de går på garantin. Dessutom saknas fortf delar som sako inte fått tummen ur att skicka. 3mån ska de ta för att få hem em liten j...la bricka. Nä less e de minsta man kan säga att man är.
Publicerat September 7, 201213 yr Jäkligt trist! Är du så automatsugen att du vill ha en medans den är borta? Isf ska det nog gå att få fram en win x2 eller 3.
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Får först kolla vad som händer med den egna. Annars hör ja av mig. Det är inte ett sug utan funktionen hos en automat som gör behovet stort i ett ligg-gömsle. Knölligt med snabb o säker laddning i ett brytvapen.
Publicerat September 7, 201213 yr Ta av kolven och skruva loss muttern som håller reklyfjädern på plats.. Då kommer du in i röret. Låter jävligt konstigt för där finns en solid metallbit och en fjäder, inget mer. Ska fjädern ha gått av alltså? Mvh!
Publicerat September 7, 201213 yr Författare Bättre än så. Handlarn tar tillbaks bössan o en Comfort e på väg hem. En bysse som e ett måndagsex byter jag helst ut helt o hållet Kostar mig nån tusing extra eftersom jag fick beccacian billigt (15) Förmodligen är de fjädern o finns där bara en fjäder har den gått i många bitar. Låter som en maraccas (lite lätt överdrivet) O de e utan kolv såklart jag kollat.
Publicerat September 14, 201213 yr Författare Så e de bara väntan kvar igen. E dock nyfiken på vad som kommer hem i paketet. På licensansökan står det modell Comfort tech. Hmmmmm Har hela tiden sagt att jag vill ha en Comfort, INTE Comfortech. Jajajaja har de sagt o nu....???? Jaja, de får väl va som de blir. Bättre än en trasig iaf
Publicerat September 14, 201213 yr Tror det blir helt rätt.. vet inte om det är fantasilöst eller något men de har alltså tagit fram en modell som de sjösatt samtidigt som kolvsystemet... man kan ju undra lite, vilket är mest nytt och så? Systemet med roterande slutstycke osv är det samma som alltid.. Skit samma, blir nog bra! Min är lite piplätt tycker jag så jag har faktiskt börjat prova tanken att ta ut skillsmässa.. ska göra ngt litet test med pipvikt till tror jag men det känns som den kommer att flytta till Riala. Mvh!
Publicerat September 15, 201213 yr Författare Jag tyckte Beccaccian var lite väl piplätt men har inga problem med min beretta ul. Handlar väl mest om hur balanserad bössan är men......
Publicerat September 26, 201213 yr Författare Så gör vi ett nytt försök o ser om Benelli stiger i förtroende hos mig Fick hem nya byssen idag.
Publicerat September 26, 201213 yr Om man nu ska köpa sig en Benelli finns den då med trästock och givetvis ska det ju vara en 12/89?
Publicerat September 27, 201213 yr Vafan.. du har den långa bakkappan!! Vill ha den jag med.. men ska man köpa den så här efterråt så kostar den över tusen spänn, sååå sjukt! Mvh!
Publicerat September 27, 201213 yr Å jag vill ha en kort också, men det är inget att gnälla över eller? /Christian
Publicerat September 27, 201213 yr Vaddå ska du ha två bakkappor?? Det var ju avdelningen superseriöst :-) Mvh!