Publicerat Juni 6, 201214 yr I Härjedalen regerar Astro. Mobiltäckning för dålig för annat. 'Living on the EDGE' Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2
Publicerat Juni 6, 201214 yr Har haft Tracker Hunter 2 och G400 halsband i några år nu. Är väldigt nöjd, mkt bra batteri i halsbandet, suveräna kartor som man kan ladda ned efter behov.Speciellt detaljerad terräng som tracker kallar den, det är en ekonomisk karta med ortofoto i grunden. Kartorna i Garmin suger enligt mig, det kanske är bättre i 320:n eftersom den kan visa fler färger än 220:n. Det är också ytterst sällan man inte får en position med sms, live kräver bättre täckning och det funkar inte alltid på mina marker tyvärr, Skall och rörelse alarm är också bra att ha. Men det bästa är tillförlitligheten, den funkar alltid. Har en Garmin också och den är mkt bättre om man vill lägga in gränser och pass osv, det är inte enkelt i Tracker hunter 2 och det blir inte bra heller. I Tracker Hunter 3 så skall det gå bättre enligt reklamen men jag har inte provat så jag vet inte, Skulle jag bara kunna ha en pejl och skulle köpa en idag skulle jag välja G400 igen, mvh rine
Publicerat Juli 15, 201214 yr Garmin Astro är mitt val, mycket på grund av att det inte finns nå mottagning i Kolåsen (Jämtland) Men annars så ser Trackers nya pejl skaplig ut!
Publicerat Juli 16, 201214 yr Jag har en Tracker(2). Ett väl fungerande system med bra kvalitet på kartorna men numera med ett bedrövligt dåligt (eller snävt) utbud på supporterade telefoner. Med en fungerande Android version, som dom pratat länge om skulle jag rekommendera Tracker, men skulle jag ha köpt en pejl idag tror jag det blivit en Astro.
Publicerat Juli 16, 201214 yr som dr crall säger så är det garmin som gäller i kära Härjedalen, i min syn på saken så är största problemet med gsm täckningen med de övriga pejlarna att man kan få fram något sms när den kommer till täckning är ju ingen tröst om det hänt något med hunden just i en radio skugga då hittar man aldrig hunden, man kan ju va säker på att om det ska hända något så är det just på området där det inte finns täckning.. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 25, 201214 yr Kommer gråben är det väl över på någon minut och har man hunden så nära så lär man inte behöva någon pejl till den.
Publicerat Juli 25, 201214 yr Av de moderna gps-pejlerna har jag bara kört med Astro som jag är grymt nöjd med. Behöver inte oroa sig för batteri i handenheten och så är den ju anpassad för väderförhållandena. Dessutom inga problem att hantera med handskar eller frusna fingrar. Känns som en mobilpekskärm är lite "klumpig" och lätt att klicka fel på.
Publicerat Juli 31, 201214 yr Har testat tracker hunter 3 för android nu och tycker att det verkar helt OK, Har även testat min ny lite mer garmin astro 320 och är ganska besviken, det är klart den är bättre än radiopejlen som reservpelj, men bara i kombination med takantenn på bilen, som jag upplever det. mvh rine
Publicerat Augusti 21, 201214 yr Har då köpt en astro 320 och hoppas jag blir nöjd.. Har en 220 sedan tidigare.. nåt jag bör tänka på?? Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 21, 201214 yr Intressant, blev lite nyfiken på G400:-) Hopppa över G400...G500 är det nyaste av Trackers halsband.Själv har jag G400 halsband och Tracker Hunter 3 i mobilen och den är jag supernöjd med.
Publicerat Augusti 22, 201214 yr Hade astron inte haft så osäker säckvidd hade den varit bäst.Men allt handlar om se vars hunden är när du vill så faller tracker ut bäst,har äldsta halsbandet tta-310v och funkar kanon
Publicerat September 12, 201213 yr ska skicka iväg 3 handenheter och ett dc30 nu på lagning, då de inte var antennfästet den här gången.. sen så ha det lagatts ett par halsband då stövaren kryper in i gryt... är less på laga astro nu...hur är det med tracker eller swepoint tål dom bättre?
Publicerat September 12, 201213 yr Mitt G400 höll 3 säsonger, stendog sista släppet innan jakten drog igång På rep nu, förhoppningsvis batteriet som lagt av, vet i fan vad jag gör om det blir dyrt att repa. Ett G500 eller ett komplett Astro-paket, ungefär samma peng har jag det på.
Publicerat September 12, 201213 yr Mitt G400 höll 3 säsonger, stendog sista släppet innan jakten drog igång På rep nu, förhoppningsvis batteriet som lagt av, vet i fan vad jag gör om det blir dyrt att repa. Ett G500 eller ett komplett Astro-paket, ungefär samma peng har jag det på. Där ja lagat mina halsband så säger han att astron håller i ca 3-4 säsonger så verkar inte vara så stor skillnad då.. min dc 30 blev stendöd förra säsongen och då var det batteriet.
Publicerat September 13, 201213 yr Har ett halsband g400 , ett pointer 310x ,tre st garmin (halsband) alla har sina för o nackdelar beroende på var man bor ,mobiltäckning är ju ett måste med g400,och pointer annars väldigt bra. Var uppe i jämtland en vecka i augusti där fungerade endast astron Så vilken som är bästa pejlen går inte att svara på ungefär lika lite som vilken hundras som är bäst ,allt beror i slutändan på var man bor och vad man har för behov.
Publicerat September 13, 201213 yr Tracker G500 med en astro DC40 sändare på Kan inte bli mer böjd än vad jag är med den kombinationen Var uppe i Norrbotten några dagar nu och det fungerade klockrent.
Publicerat September 24, 201213 yr Denna g500, kan man köpa endast halsbandet?? Telefon har man ju Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Publicerat September 24, 201213 yr Har du en kompatibel telefon så är det inga problem. Du kommer bli mer än nöjd!
Publicerat September 24, 201213 yr Mitt G400 höll 3 säsonger, stendog sista släppet innan jakten drog igång På rep nu, förhoppningsvis batteriet som lagt av, vet i fan vad jag gör om det blir dyrt att repa. Ett G500 eller ett komplett Astro-paket, ungefär samma peng har jag det på. Halsbandet åter, rimlig reparationskostnad....Jagat med en Astro under reparationstiden och båda pejlarna har ju onekligen sina fördelar. Tracker Hunter 3 fungerar avsevärt mycket bättre än den tidigare versionen och batteritiden på en XCover var bättre än förväntat.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr går i funderingstankar på en pejl,,, hört mycket om tracker hunter....och mycket om garmin..... hur funkar bägge i regn och rusk med tanke på att tracker använder vanlig mobil
Publicerat Oktober 5, 201213 yr http://fritidsfynd.se/elektronik/gps-sparare/gps-sparare-tracker-mini-kampanjpris.html Ni som verkar ha koll på läget, fungerar såna här grejor på samma sätt som en G400?