Publicerat Juni 11, 201213 yr looking good en fråga bara varför går eggen förbi fingerurhålkningen? om du förstår vad jag menar Bara dekoration eller är det någon tanke med det? Kul att se att det faktiskt går att fixa ett blad med enkla medel. Det glöms bort ibland.
Publicerat Juni 11, 201213 yr Författare Nja, det är ingen dekoration. Den måste ju sluta någonstans och jag tänker mig att det blir en jobbig kant om man kör ett skarpt avslut precis i fingervecket.
Publicerat Juni 12, 201213 yr Författare Om man skulle vilja sätta en parerstång på den kan det göras på detta sättet.
Publicerat Juli 6, 201213 yr Författare Testade till hrc 58. Jag är så sjukt glad. Lite fläckar och så har blivit "framkallade" men dom försvinner nog när jag tar bort oxiden. Läggmärke till att bladen har en svag guldton efter anlöpningen.
Publicerat Juli 27, 201213 yr Författare Vad ska jag köra för handtag. Björkrot, pockenholts eller valnöt?
Publicerat Juli 28, 201213 yr Tycker att pockenholts lär passa väl, biten har ju vissa gråaktiga "fläckar".
Publicerat Juli 29, 201213 yr Författare @Wallman Pockenholtzen har lite grå och grön guka strimmor men blir chokladbrun med tiden. Grymt spännande träslag. Glidlager på ubåtar och axlar på vattenreningsverk mm. Älsta axeln i drift är tydligen 130 år gammal. Sätter den på nästa kniv. Nu blir det björkrot. Home made paper micarta
Publicerat Augusti 2, 201213 yr Imponerad av ditt tålamod, tyckte jag hade gott om det när jag graverar, men det är inget i jämförelse! Snyggt jobbat och det skall bli intressant att se slutresultatet!
Publicerat Augusti 9, 201213 yr ok bra hitils men en liten fråga Du borrar inte för nitarna innan du limmar?
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Författare Jag har bara satt spacer´n på skalorna. Ska borra i helgen.