Publicerat Juli 3, 201213 yr Just satt ut en grävlingsfälla som jag ska börja mata in, Vad använder ni för att få grävlingen i fällan? matrester? slängde i lite rester från älgbringa just..går väl inte motstå lr
Publicerat Juli 3, 201213 yr Honung lär vara jättebra har jag hört, om man kan få köpa ett par gamla vaxkakor från en biodlare så är det visst riktigt vasst.
Publicerat Juli 4, 201213 yr Författare Honung lär vara jättebra har jag hört, om man kan få köpa ett par gamla vaxkakor från en biodlare så är det visst riktigt vasst. =D grannen har ju bin!! Klock!
Publicerat Juli 5, 201213 yr =D grannen har ju bin!! Klock! Finns en likadan tråd... Jag har aldrig lyckats med vaxkakor men katterna gillade det:(
Publicerat Juli 5, 201213 yr Skulle påstå att placeringen är bra mkt viktigare än krubbet däri, styrningar av olika slag brukar löna sig.
Publicerat Juli 5, 201213 yr var är det som bäst att ställa den då?? och är det någon som har fått en kulting i en grävlingsfälla?? känna som chansen finns där det finns gott om gris med!
Publicerat Juli 5, 201213 yr Testa med en stor saftig kanelbulle De flesta mårddjuren älskar sött, flytande honung, sirap, kanelbulle osv... Placeringen är mkt viktig när de gäller mård osv men grävlingen går sina vägar men kan lika gärna göra avhopp om det luktar gått så placeringen är inte lika viktigt. Akta bara så inte svärmor går i fällan;)
Publicerat Juli 5, 201213 yr var är det som bäst att ställa den då?? och är det någon som har fått en kulting i en grävlingsfälla?? känna som chansen finns där det finns gott om gris med! En grävling är lätt att styra in i en fälla (oftast) och att ha den stå på öppna marken så gör man det svårare för sig än man behöver.- ställ den vid in-ut gångarna vid gryten - på de vältrampade stigarna ifrån daglegorna gärna där terrängen gör det trångt så den leds in fällan, ta hjälp av stock och sten och tänk ryssja - vägtrummor - längs en laduvägg med en planka som fångstarm Bonden här hemma beklagade sig för grävlingarna när vi flyttade hit, han hade haft en fälla stått i havreåkern i 5 år utan att knipa en enda. Han hade betat med "allt". Han ställde fällan vid grytet istället (med stockar som fångsarmar)och fångade 4 på en vecka. Vi sköt sen 10 till havren, så gott om dem. Nu är det ju roligare att jaga dessa med jycke men fällor fyller sin funktion ibland de med.
Publicerat Juli 5, 201213 yr Kalaspuffar och sirap funkar rätt bra, och sirap är mycket billigare än flytande honung. Om du har flera fällor igång. Toppa med några ägg som har passerat bäst före datum med några veckor.
Publicerat Juli 5, 201213 yr honung på klämflaska + ägg brukar fungera bra. Den uppfattningen har jag med. Brukar även lägga i torkad fisk så det luktar lite mer.
Publicerat Juli 5, 201213 yr Författare fällan tom ikväll vem svårt veta vem som varit framme..sku ha haft en åtelkamera
Publicerat Juli 12, 201213 yr FISK! Och du kan även få in skogsmård, mårdhund, mink, hermelin, och räv! Metar mycket på sommaren just för detta ändamål, pimplar mycket vid kusten på vintern! Slakrester, Fritösolja har en satans efftekt på grimbarten med förresten! om du nu har tillgång till de! men inte och rekomendera om du bor norröver då även björn är väldigt kåt på detta!!!
Publicerat Oktober 23, 201213 yr Ingen ide att krångla med fisk,ägg och annat skit när honung,plommon och sirap fungerar så bra
Publicerat Oktober 24, 201213 yr Jag har provat med Sirap och andra sötsaker men det enda som ger något gång på gång för mig är fågel!! Vråkslagna hönor från hönsgården har tagit ett flertal Grimbart även kråkor och Trutar har dragit in dem i fällan. Visst lite andra slaktrester också men mer sällan än fågel.