Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Länets enda björn...

Featured Replies

Publicerat

Dubbelpostar en av bilderna från min åtelkamera, "den enda björnen i Uppsala län" var i vart fall i morse i också i Uppsala kommun där den besökte min grisåtel och förmodligen också bröt sig in i min vakkoja.

post-3128-0-34981200-1342374379_thumb.jp

Fotnot:

LST-C hävdar med bestämdhet att det bara finns en björn i Uppsala län och så har det varit lång tid nu. Om nu detta är denna björn så kom den nog till länet som spermie för den ser inte så himla stor ut tycker jag.

Publicerat

enuckbjörnen, stackarn heeeelt själv i ett helt landskap :whistling:

Publicerat

låter ju helt unikt att du lyckats fota den enda björnen i ert län :yes: skulle man inte kunna skramla ihop till nån björninventering av nåt slag och överbevisa LST? Fast högst troligt hade de väl på nåt sätt lyckas skoja bort de siffrorna sen....

Publicerat

Stackaren som inte har någon partner. Nu är det väl bara att lst fixar fram en sådan. :thumbsup::yes:

Publicerat
  • Författare

Ja, inte annat jag begriper då så är detta en bild på samma björn för fyra år sedan, sådär en tre mil från var han befann sig i söndags. Det MÅSTE ju vara samma björn då vi aldrig haft mer än en björn i länet... Verkar vara en riktig linslus!

post-3128-0-77697700-1342420745_thumb.jp

Publicerat

Ja, vad säger man. LST vet ju exakt hur mycket och vart alla djur i skogen befinner sig. :pinch:

Publicerat
Ja, inte annat jag begriper då så är detta en bild på samma björn för fyra år sedan, sådär en tre mil från var han befann sig i söndags. Det MÅSTE ju vara samma björn då vi aldrig haft mer än en björn i länet... Verkar vara en riktig linslus! post-3128-0-77697700-1342420745_thumb.jp

Aäsch, är du säker på att det där var en björn? Ser det inte ut som ett väldigt stort vildsvin? :biggrin:

Publicerat

Aäsch, är du säker på att det där var en björn? Ser det inte ut som ett väldigt stort vildsvin? :biggrin:

Oj dubbelpost.

Publicerat

Ja, inte annat jag begriper då så är detta en bild på samma björn för fyra år sedan, sådär en tre mil från var han befann sig i söndags. Det MÅSTE ju vara samma björn då vi aldrig haft mer än en björn i länet... Verkar vara en riktig linslus!

post-3128-0-77697700-1342420745_thumb.jp

Uppland är väl inte så stort. :thumbsup::rolleyes::whistling: Snabbt knallat vidare till nästa ställe. :laugh:

Publicerat
  • Författare

Pratade med jaktgrannen idag, de hade hittat en död, vuxen älg på skogen... :sad:

Publicerat

Pratade med jaktgrannen idag, de hade hittat en död, vuxen älg på skogen... :sad:

Var det länets enda också??? :wink:

Skämt å sido, nalle blir också hungrig mellan varven. :thumbsup::smile:

Publicerat
  • Författare

Var det länets enda också??? :wink:

Skämt å sido, nalle blir också hungrig mellan varven. :thumbsup::smile:

Förmodligen inte länets enda älg men den enda synliga i området sedan februari... Såg henne, för det var en ensam ko, veckan före midsommar, kanske hade nalle käkat upp hennes kalv.

Men visst, jag kan ju sätta på mig dumstruten och köra samma stil som myndigheten... Det JAG inte sett, det finns heller inte och då jag sett en ensam ko som nu ligger död i skogen så visst, länets enda älg var det! :yes::wacko:

Publicerat

Förmodligen inte länets enda älg men den enda synliga i området sedan februari... Såg henne, för det var en ensam ko, veckan före midsommar, kanske hade nalle käkat upp hennes kalv.

Men visst, jag kan ju sätta på mig dumstruten och köra samma stil som myndigheten... Det JAG inte sett, det finns heller inte och då jag sett en ensam ko som nu ligger död i skogen så visst, länets enda älg var det! :yes::wacko:

Ok! Har ni så magert med älg hos dig i omr.? Syns det om hon har några juver el. var dom borta?

Hahaha! Det räcker med dom dumstrutarna som finns inom div. myndigheter så fler behövs inte.

Publicerat
  • Författare

I samma ögonblick som snön kommer, kommer också älgarna! På en avgränsad del av marken, 10-15 Ha, kan vi stadigt ha 3-5 älgar hela snöperioden... Ryser av tanken på avlysningsjakt! Redan nu går älgarna hårt åt ungtallarna.

Överlåter nog detdär med dumstruten åt myndigheten...

Publicerat

I samma ögonblick som snön kommer, kommer också älgarna! På en avgränsad del av marken, 10-15 Ha, kan vi stadigt ha 3-5 älgar hela snöperioden... Ryser av tanken på avlysningsjakt! Redan nu går älgarna hårt åt ungtallarna.

Överlåter nog detdär med dumstruten åt myndigheten...

Jaja, det är din lilla flock vandringsälgar som kommer och hälsa på dig och marken. Det blir tufft för tallplantorna/ungtallarna.

Ja, gör du det för det blir väl bäst så!

Publicerat
  • Författare

Ja, gör du det för det blir väl bäst så!

Japp... Man ska aldrig ändra på ett vinnande koncept! :tongue:

Publicerat

Japp... Man ska aldrig ändra på ett vinnande koncept! :tongue:

Nej, det ska man verkligen inte! :thumbsup::smile:

• 2 months later...
Publicerat

Vill bara påpeka att det finns en rejäl nalle där nere hos er också. En god vän fick den på besök när hon vakade på gris. den var rejäl.

Publicerat

Får väl koordinera obsarna inom uppland så att ni iaf själva får en uppfattning av hur många som finns.

Publicerat

Mot Östervåla har det setts en hona med 2 ungar för ett par veckor sedan. Så några björnar har vi i alla fall. På marken bredvid björnobsen fastnade även 2 vargar på bild i mars i år.

//Roger

Publicerat

Åfan, var i Våla?

Peters nalle är stationär mellan Almunge och Knutby, stod el uppgift en nalle mitt på Bladåkersvägen för några dagar sedan.

Publicerat

Det var utanför Knutby som stornallen var, alltså inte den mindre som är stationär där.

Publicerat

Det är ingen Björn det är en Bjärv :yes:

Publicerat

Går en och käkar havre mellan Gimo och Knutby varje kväll med vildsvinen, en ännu mindre björn så inte den på bilden.

Publicerat

Äsch, är väl grävlingar alltihopa.