Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Grattis! roligt när det går bra. För mig har det gått stolpe ut hittills det här månljuset. Ifredas när jag satt kom det 2 rävar samtidigt till åteln varav jag skjuter på ena men bommar  :wallbash: kontrol av bössan dagen efter så visar det sig att bössan har ändrat sig och går fel.. Igår satte jag mig 21:30 med en ny inskjuten bössa och var rejält revanch sugen. 23:30 kommer det en varsk räv över skaren bortanför åteln men är inte alls sugen att stanna utan drar vidare och visar sig inget mer.. Gav upp kl 24:00. Nya tag i veckan, sista chansen nu! hoppas oturen släpper

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Grattis till mickel! :thumbsup:

Publicerat

Kvart i tio var rävuslingen på åteln, månen i moln så skjuta var inte att tänka sig. Tjugo över ett kälade en räv hundmat på åteln, månen fortfarande bakom ett moln :sad: mellan tre och fyra for en mickel mellan hundgårdarna och åteln, fortfarande inte skjutljust, stackars grannar som försökte sova i det oväsendet.

Publicerat

Kvart i tio var rävuslingen på åteln, månen i moln så skjuta var inte att tänka sig. Tjugo över ett kälade en räv hundmat på åteln, månen fortfarande bakom ett moln :sad: mellan tre och fyra for en mickel mellan hundgårdarna och åteln, fortfarande inte skjutljust, stackars grannar som försökte sova i det oväsendet.

Vad har du för kikare när du inte kan skjuta förens det är fullt månljus? :) 

Publicerat

Jag har en Leupold varix3 1,5-5 älgkikare.

Publicerat
  • Författare

Jajjemen gick åt helvete igår kväll också... Vad håller man på med? kom en räv vid 23 tiden som inte ville fram till åteln utan "gömde" sig bakom träden som fanns inärheten. Men till sist glider fram längst ner på lägden alldeles intill skogskanten på drygt håll och slänger en blick mot åteln. Då tar jag min chans och skjuter och räven tar några språng och försvinner in i skogen.. Väl framme kan jag konstatera att kulan har slagit ner alldeles under räven.. Ifjol blev det 11 rävar på åteln varav jag bommade ingen, men nu det här månljuset har det gått riktigt åt helvete.. Har väl skrämt alla rävar som finns nu :wallbash: gud vad revanch sugen man är efter nått sånt här.. Nä till nästa säsong blir det en ny kikare med bra ljusinsläpp och belyst

Publicerat
  • Författare

"Hammis" riktigt bra video du hade gjort :thumbsup: den du la ut på robsoft

Publicerat

Tackar, lika bra att länka till den här också för de som inte brukar hänga på robsoft.  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Välkommen hit :thumbsup: grattis till alla rävar! Tiden som är nu är enligt mig den bästa tiden på året för vakjakt. Skare och bra fart på rävarna

Publicerat

Får bli ett pass ikväll. Låga förväntningar eftersom åteln har varit ointressant länge nu.

Tror jag sätter mig vid ett ställe de brukar passera på natten istället. Lockpipan får nog också bli med :)

Publicerat

Jag har en Leupold varix3 1,5-5 älgkikare.

På med spenderarbyxorna Mirva, några rävskinn senare och det är betalt !
Publicerat

Bytte bössa, nu finns en Saku 222 Vixen med på vaket, den har en tub som ett avloppsrör, sen jag tog med den har jag inte sett ett rävhår men min tid är inte ute än :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Bytte bössa, nu finns en Saku 222 Vixen med på vaket, den har en tub som ett avloppsrör, sen jag tog med den har jag inte sett ett rävhår men min tid är inte ute än :thumbsup:  :smile:

Inget kan gå fel med en Vixen! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Ja vad ska man säga.. Hade kunnat blivit flera rävar det här månljuset om allt inte hade krånglat för mig. Men inatt släppte denna förbannelse i vakgluggen och det blev en räv till sist! skabbangripen. Glad påsk på er vakjägare  :woot:

2013-03-29_002937_5155297be087c35de2fcc4

Publicerat

Ja vad ska man säga.. Hade kunnat blivit flera rävar det här månljuset om allt inte hade krånglat för mig. Men inatt släppte denna förbannelse i vakgluggen och det blev en räv till sist! skabbangripen. Glad påsk på er vakjägare  :woot:

Bra gjort, den såg inte fin ut!

Publicerat

Vinterns 17:e räv för mig var en tik vid 02:58. 

imgp1847.JPG

Publicerat
  • Författare

Bra gjort, den såg inte fin ut!

Nej du! skabbangripen som de flesta i år  :sad:

Publicerat
  • Författare

imgp1847.JPG

Bra jobbat  :wink:

Publicerat

imgp1847.JPG

Inte illa, grattis!

Publicerat

Tackar  :smile:

Publicerat

Upp med en bild på rävväggen nu Hammis, alltid uppskattat.

Publicerat

Det kommer en bild sen när jakten är slut, jag kan ju hinna skjuta nån till  :thumbsup:

Publicerat

Anade nästan det. Blir det vak hela påsken ?