Publicerat Mars 25, 201313 yr Författare Grattis! roligt när det går bra. För mig har det gått stolpe ut hittills det här månljuset. Ifredas när jag satt kom det 2 rävar samtidigt till åteln varav jag skjuter på ena men bommar kontrol av bössan dagen efter så visar det sig att bössan har ändrat sig och går fel.. Igår satte jag mig 21:30 med en ny inskjuten bössa och var rejält revanch sugen. 23:30 kommer det en varsk räv över skaren bortanför åteln men är inte alls sugen att stanna utan drar vidare och visar sig inget mer.. Gav upp kl 24:00. Nya tag i veckan, sista chansen nu! hoppas oturen släpper
Publicerat Mars 25, 201313 yr Detta är en populär post. Kl 22:45 fick denna hanne vandra vidare. Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 26, 201313 yr Kvart i tio var rävuslingen på åteln, månen i moln så skjuta var inte att tänka sig. Tjugo över ett kälade en räv hundmat på åteln, månen fortfarande bakom ett moln mellan tre och fyra for en mickel mellan hundgårdarna och åteln, fortfarande inte skjutljust, stackars grannar som försökte sova i det oväsendet.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Kvart i tio var rävuslingen på åteln, månen i moln så skjuta var inte att tänka sig. Tjugo över ett kälade en räv hundmat på åteln, månen fortfarande bakom ett moln mellan tre och fyra for en mickel mellan hundgårdarna och åteln, fortfarande inte skjutljust, stackars grannar som försökte sova i det oväsendet. Vad har du för kikare när du inte kan skjuta förens det är fullt månljus?
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Jajjemen gick åt helvete igår kväll också... Vad håller man på med? kom en räv vid 23 tiden som inte ville fram till åteln utan "gömde" sig bakom träden som fanns inärheten. Men till sist glider fram längst ner på lägden alldeles intill skogskanten på drygt håll och slänger en blick mot åteln. Då tar jag min chans och skjuter och räven tar några språng och försvinner in i skogen.. Väl framme kan jag konstatera att kulan har slagit ner alldeles under räven.. Ifjol blev det 11 rävar på åteln varav jag bommade ingen, men nu det här månljuset har det gått riktigt åt helvete.. Har väl skrämt alla rävar som finns nu gud vad revanch sugen man är efter nått sånt här.. Nä till nästa säsong blir det en ny kikare med bra ljusinsläpp och belyst
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare "Hammis" riktigt bra video du hade gjort den du la ut på robsoft
Publicerat Mars 26, 201313 yr Tackar, lika bra att länka till den här också för de som inte brukar hänga på robsoft.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Detta är en populär post. Hej, Är helt ny på detta forum men följt er väg på jakten på den röda faran med mycket kul och intressant läsning. Detta är min första säsong med rävjakt och åtel i år. Tycker det varit en seg vinter men nu i mars har det börjat bli bra med aktivitet och jag och en bygranne och hittills skjutit 11 st varav 2 haft skabb. Skickar med en bild på mina rävar.
Publicerat Mars 26, 201313 yr Författare Välkommen hit grattis till alla rävar! Tiden som är nu är enligt mig den bästa tiden på året för vakjakt. Skare och bra fart på rävarna
Publicerat Mars 27, 201313 yr Får bli ett pass ikväll. Låga förväntningar eftersom åteln har varit ointressant länge nu. Tror jag sätter mig vid ett ställe de brukar passera på natten istället. Lockpipan får nog också bli med
Publicerat Mars 27, 201313 yr Jag har en Leupold varix3 1,5-5 älgkikare.På med spenderarbyxorna Mirva, några rävskinn senare och det är betalt !
Publicerat Mars 28, 201313 yr Bytte bössa, nu finns en Saku 222 Vixen med på vaket, den har en tub som ett avloppsrör, sen jag tog med den har jag inte sett ett rävhår men min tid är inte ute än
Publicerat Mars 28, 201313 yr Bytte bössa, nu finns en Saku 222 Vixen med på vaket, den har en tub som ett avloppsrör, sen jag tog med den har jag inte sett ett rävhår men min tid är inte ute än Inget kan gå fel med en Vixen!
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare Ja vad ska man säga.. Hade kunnat blivit flera rävar det här månljuset om allt inte hade krånglat för mig. Men inatt släppte denna förbannelse i vakgluggen och det blev en räv till sist! skabbangripen. Glad påsk på er vakjägare
Publicerat Mars 29, 201313 yr Ja vad ska man säga.. Hade kunnat blivit flera rävar det här månljuset om allt inte hade krånglat för mig. Men inatt släppte denna förbannelse i vakgluggen och det blev en räv till sist! skabbangripen. Glad påsk på er vakjägare Bra gjort, den såg inte fin ut!
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare Bra gjort, den såg inte fin ut! Nej du! skabbangripen som de flesta i år
Publicerat Mars 29, 201313 yr Det kommer en bild sen när jakten är slut, jag kan ju hinna skjuta nån till