Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vakjakt på räv 12/13

Featured Replies

Publicerat

Grattis!

• Svar 922
  • Visningar 89,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vandrandegnun
    Vandrandegnun

Sådärja, håll tillgodo!

• 23:00 på Luciakvällen så kom denna gynnaren fram till min åtel och blev där

• Satt ett par timmar i kojan. Vid 02:45 kom det en tik smygande mot åteln. Skickade iväg lite bly och räven bet i snön direkt. Tiken saknade höger hörntand i överkäken. Idag är det stjärnklart h

Posted Images

Publicerat

Wallemannen luftade vixen i natt..x 3  :tongue: Väntar bara på att han tassar förbi här och berättar om hur många av de tre som tog  :biggrin:

Publicerat

jaja, jag sköt 2 stycken och den tredje sparade jag för framtida avel :wallbash: Fattar inte vad som hände men stödet var inte det bästa. Blir nya tag inatt!

Publicerat
  • Författare

Fann en död räv nu i eftermiddag inte långt från åteln. Uppkäkad av andra rävar

2013-02-28-0571_512f82eae087c31b50e8b56f

Publicerat

Vad kan ha hänt,? nån räv som du skjutit på

Fann en död räv nu i eftermiddag inte långt från åteln. Uppkäkad av andra rävar

2013-02-28-0571_512f82eae087c31b50e8b56f

Publicerat
  • Författare

Nej ingen jag skjutit på. Antingen någon annan som gjort det lr så har ett lodjur tagit den. Har hittat räv förut som varit lotagna som lodjuret bara lämnat utan att äta. Men rävarna verkar äta varandra. Sköt en räv förra vintern som la sig på åteln. Gick och sov någon timme sen klev jag upp i ljusningen och skulle hämta den. Då var den bortsläpad, halvt uppäten och nedgrävd av en annan räv

Publicerat

Tänkte fresta på åteln i natt men det blåser halv orkan så det blir sängen i stället, trots en jättefin måne :verymad:  :sad:

Publicerat

I natt blir det åteln igen :biggrin:  ledig lördag söndag så kanske det skällande skrället vill komma förbi en sväng

Publicerat
  • Författare

Brorsan sköt en skabbangripen räv nu på förmiddan som kom förbi åteln kl 09:30

2013-03-02_101355_5131c6dc9606ee32cf5a37

Publicerat

Har ni så mycket skabb hos er?

Publicerat

Brorsan sköt en skabbangripen räv nu på förmiddan som kom förbi åteln kl 09:30

2013-03-02_101355_5131c6dc9606ee32cf5a37

Bra gjort !

Publicerat
  • Författare

Ja jäkligt mycke skabb på rävarna i år hos oss  :geek:

Publicerat

Inte kul! Men bra att ni lyckats ta några! :thumbsup: 2 av 12 jag skjutit har haft skabb, ena brorsan har tagit en här och den andra på en mark 2 mil bort så det finns här med! :geek: Nu är vakjakten över för mig då snön inte kommer tillbaka!
Publicerat

Bor du i mina trakter Mickel? Jag har skjutit tre rävar efter nyår av dom hade två skabb :sad:

Publicerat

Vad säger räven om kraftig blåst när han ska besöka åteln? Lönt att sitta ikväll med 9m/s? 

Publicerat

Tänte exakt samma. Men jag tror jag sätter mig ett tag. Skulle ut igår en sväng men såg aldrig månen komma upp? Någon som har koll på vilken tid den kommer upp?

Publicerat

Idag eller i natt rättare sagt går månen upp ca 00:09 och syns till ungefär 70% och går ner igen ca 08:43  :yes:​ 

Publicerat

Okej. Vart finner du den informationen? Tack för svaret :)

Publicerat

Har en app i luren som heter månfaskalkylatorn har även en för solens upp och nedgång skit bra att ha  :smile:

Det finns någon sida på nätet oxå. 

Publicerat

Okej. Vart finner du den informationen? Tack för svaret :)

Om man har en gps så finns de ofta sol och mån uppgång i den!

Gps:en har mer rätt än appen i telefonen vad gäller uppgångarna! 

iaf denna vecka har appen vissat 1 timme senare än gps:en.

Publicerat

Walleman och jag testade i stormen i natt. Halvsurt, när jag körde iväg till platsen där jag skulle sitta så passerade jag Walles torn.. färskt rävspår rätt igenom. Lär förövrigt ha varit en kisse i närheten för det låg en stor klump med rådjur ute på ett gärde invid en foderplats..12-14 stycken. Vi hittade ett gammalt loslaget rådjur med. Undrar hur många av dessa rå som kommer att gå åt under vintern?

Hur som på plats så var det ganska lugnt. Vi såg varsin och hade det varit en normal natt så hade vi sett betydligt fler. Jag hade min på bra håll men kom fan inte åt den, satt fel.

Månen såg vi en skymt av mellan molnen på väg hem men snön och närhet till Arlanda gjorde att det var helt okay ljus ändå.

Mvh!

Publicerat

Spelar snöfall någon roll när man vakar? Satt igår för första gången och vakade men såg ingenting, eventuellt så kanske jag rörde mig i kojan och gjorde något ljud för mycket men det blåste på rätt bra och snöade så det knakade i kojan ändå. Satt i 4 timmar utan att se någonting alls :(

Publicerat

Blötsnö går fetbort, torr och fint ska den vara.

Publicerat

Spelar snöfall någon roll när man vakar?

Jag tycker att det är bra att sitta när det snöar, räven brukar inte vara så skygg då!