Publicerat Augusti 28, 201213 yr finns det nån som kallröker kött i skåne?? skulle vilja ha kött rökt som mer eller mindre kan ligga ute och att man bara skär efter behag, alltså inte varmrökt skit.
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Det är ett tag sedan jag fick rökt men i Skårby fanns en som rökte som var mycket duktig. Jag har hört rykten om att han bara skulle röka gris nu då det var strul med att blanda fågel och klövvilt. Skåneröken i Löddeköpinge rökte också för ett tag sedan, vet ej om de fortfarande håller på. I Sjöbo fanns det även en person som rökte men jag har hört rykten om att det brann ned. Jag har senast lämnat till en person i Stora Beddinge och fått rökt. Resultatet blir hårt rökt och salt. Jag undrade om han inte kunde minska på saltet något men det behövdes för att köttet inte skulle härskna. Jag fick tipset att vattna det i stället innan det skulle ätas vilket förbättrade resultatet betydligt. Det är de som jag kan komma på har runt mig, det finns säkert fler.