Publicerat Oktober 1, 201213 yr Min lokala handlare lovordar Lafayette Micro 5: http://www.lafayette.se/jakt/radio/micro-5-155mhz/ Han menar att den är bättre än samtliga av Zodiacs modeller, som han för övrigt också säljer. Är det någon som har erfarenhet av Lafayette Micro 5? Jag har en tidigare version av just Lafayette Micro ( ca 7-8 år gammal), och den har strulat en del. Nu har det gått så långt att jag känner mig tvungen att köpa en ny, och då vill man ju inte gå i samma fälla igen. Kan tillägga att jag måste ha radion till älgjakten den 8/10 (om exakt en vecka) så jag vill helst inte köpa över nätet, eftersom jag inte är säker på att den hinner komma fram i tid.
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Jag har en för året nyinköpt Micro5a. Lite tidigt att uttala sig kanske men hittils har den funkat utan problem, inget att klaga på räckvidden, bra batteritid (vore väl fan annars med ett nytt och fräscht batteri). Lite knöligt menysystem men där behöver man inte va och pilla medan man jagar.