Publicerat September 4, 201213 yr Trots skarpt månljus, helt ljudlöst och ganska tidigt på kvällen tände en storgalt åtelbelysningen igår kväll. Vi har inte vägt slaktkroppen ännu men skinn, inälvor och huvud väger upp emot 50 kilo... Betarna bedömer jag vara värda i vart fall bronsmedalj. Trots att denna var stor vet vi att det går en ännu större galt på skogen... Suddig mobilkamerabild bifogas.
Publicerat September 4, 201213 yr Sicken rackare. De betarna skulle man inte vilja smeka ljumsken med. Grattis!
Publicerat September 4, 201213 yr Sicken rackare. De betarna skulle man inte vilja smeka ljumsken med. Grattis! +1 på det!
Publicerat September 4, 201213 yr Gratulerar! Vi får hoppas att det blir medalj, ser dock lite tunna ut men bilder har ljugit förr! Rejäl gris är det iallafall
Publicerat September 4, 201213 yr Författare Tack för alla grattisar, ska försöka knäppa en bild med riktiga kameran så man verkligen ser garnityret på galten. Han var dock inte så tung som jag trodde... "Bara" 130 kg levande vikt! "Pansarplåten" över bogar och bröstkorg var drygt 2 cm tjock och stenhård, knappt att en nyslipad kniv kunde komma igenom...
Publicerat September 4, 201213 yr Grattis! Det var en präktig gris! Du behöver då inte svälta på ett bra tag.
Publicerat September 4, 201213 yr Tänkte du lämna in betarna för trofé bedömning? Vore kul att höra vad dom är "värda" jag fällde en likadan ca 150kg och dom betarna fick jag brons för. Mvh Rickard
Publicerat September 4, 201213 yr Författare Tänkte du lämna in betarna för trofé bedömning? Vore kul att höra vad dom är "värda" jag fällde en likadan ca 150kg och dom betarna fick jag brons för. Mvh Rickard Jag bedömer dom själv först, räcker dom till så får nå'n kollega titta sedan.
Publicerat September 4, 201213 yr Författare Grattis! Det var en präktig gris! Du behöver då inte svälta på ett bra tag. Den ska delas på tre, två jakträttsinnehavare och han som lånade ut kärran och ett par hjälpande händer men visst, värsta svälten är motad från dörren.
Publicerat September 4, 201213 yr Detta är en populär post. Grattis Peter, bara skaffa en rejäl kebabsvarv och ett litet stånd på Thuns /M