Publicerat September 7, 201213 yr Överraskade mig själv med att skjuta doublé på kricka igår vid dammen, typiska rastfåglar då det aldrig är krickor där annars. Vad gör man med dem? Lika samma som med gräsand kanske eller har någon nåt annat förslag?
Publicerat September 8, 201213 yr Skär ut bröstbitarna. Har du gott om tid så stek dem hela men jag tycker det går fortare om man antingen gör skav på dem dvs skär i tunna skivor eller i bitar. Stek i salt och peppar så det blir lite stekyta på köttet därefter kör du i gräddfil, enbär och en hel mesost. Vill du ha mer sås så skarva med vispgrädde. Låt detta koka, såfort det är hyggligt blandat så kör i salt och peppar så såsen får lite smak. Innan dess fixar du rätt färg på såsen med soya. Låt detta koka, ju längre desto bättre. Köttet blir mer igenomkokt om det får tid. Just detta med mesost går till allt vilt tycker jag, svingott! Och mesosten går inte att byta ut mot messmör. Mvh!
Publicerat September 21, 201213 yr Skär ut bröstbitarna. Har du gott om tid så stek dem hela men jag tycker det går fortare om man antingen gör skav på dem dvs skär i tunna skivor eller i bitar. Stek i salt och peppar så det blir lite stekyta på köttet därefter kör du i gräddfil, enbär och en hel mesost. Vill du ha mer sås så skarva med vispgrädde. Låt detta koka, såfort det är hyggligt blandat så kör i salt och peppar så såsen får lite smak. Innan dess fixar du rätt färg på såsen med soya. Låt detta koka, ju längre desto bättre. Köttet blir mer igenomkokt om det får tid. Just detta med mesost går till allt vilt tycker jag, svingott! Och mesosten går inte att byta ut mot messmör. Mvh! Är det inte så att mesosten är från get (oftast) och messmör från nöt!? Då blir det skillnad!