Publicerat September 7, 201213 yr Har köpt jacka och byxor i modell Järpen från Engelsons. Riktigt trevligt ställ men efter att ha provat det har jag kommit fram till att jackan har alldeles för korta ärmar. Har inte lust att dra en nitlott igen så undrar om någon kan rekommendera ett bra ställ eller en bra jacka för mig som är lång, smal och med ett vingspann på dryga 190cm... ?
Publicerat September 8, 201213 yr Åk till xxl i sisjön och titta det har en del jaktkläder. Men engelsson har ju massa kläder och du har 10mil dit
Publicerat September 8, 201213 yr Säger som jag brukar... Skippa "ställen" och köp lösa delar i stället. Då kan du hitta kläder som passar som de ska och material anpassat till din jakt. Dessutom ser de flesta ställen ut som gamla STASI-uniformer.. Just nu dreglar jag över Norrönas WS-fleece http://www.norrona.com/Products/6030-10/finnskogen-warm4-jacket-m /Må
Publicerat September 12, 201213 yr Hur är T&P Outback från utan? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat September 13, 201213 yr Hur är T&P Outback från utan? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 har outback stället sen 2-3år tillbaka tycker de funkar bra. enda ja inte gillar är att öppningarna till fickorna är små..har inte stora händer själv men den som syr dom verkar ha de
Publicerat September 13, 201213 yr Haft stället 3 år tror jag, (itab) grenen på byxan for ordentligt ifjol men nu är den lagad, kommer nog satta på bättre kvalité nästa gång
Publicerat September 13, 201213 yr Författare Beställde det nya Outbackstället idag. Lägger in en liten resension nästa vecka när jag fått hem det...
Publicerat September 14, 201213 yr Kan inte bestämma mig för jahtijakt premium eller t&p outback... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat September 14, 201213 yr Författare Skriv en recension när du använt det en säsong... Det vore kanske lite mer logiskt ja...
Publicerat September 14, 201213 yr Kan inte bestämma mig för jahtijakt premium eller t&p outback... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Jag har haft båda. Det var i och för sig ett tag sedan och båda ställen har blivit uppgraderade sedan dess. Personligen tyckte jag passformen på jahti-jakt var ett skämt. Jag skulle rekommendera T&P av dessa två. Med vänlig hälsning, John
Publicerat September 15, 201213 yr Ja, tittar man på bilderna så ser inte Jahtijakt så roliga ut. Enda med t&p, är benfickorna väldigt tighta? Ser ut som om dom är insydda istället för att ligga utanpå... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat September 29, 201213 yr Vilket hade ni tagit av T&P Outback och Hunter? Outback ser ju bättre ut, men Hunter verkar mer praktiskt utformat för jakt... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat September 30, 201213 yr Vilket hade ni tagit av T&P Outback och Hunter? Outback ser ju bättre ut, men Hunter verkar mer praktiskt utformat för jakt... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Hunter har jag, är väldigt nöjd. Sköna kläder som har parktiska fickor. Dock vid rörlig jakt så tror jag att dom kan bli lite varma.
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Fan att det ska va så svårt att bestämma sig... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Jag har båda ställen, till rörlig jakt är outback bättre, tycker jag. Dock så håller inte impregnering. Men det går iofs att impregnera själv
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Jag har båda ställen, till rörlig jakt är outback bättre, tycker jag. Dock så håller inte impregnering. Men det går iofs att impregnera själv Som nybliven jägare som inte vet var/hur/när han kommer jaga - vilket hade du valt då som allround? Hunter känns mer praktiskt, outback smidigare men inte lika praktiskt... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Hunterstället jag har känns mer rymligt, med plats för förstärkningsplagg. Outbacken var det som ersatte hunter just för att jag ville ha ett mer allround, plus att jag är inte frusen av mig. Givetvis kan man även ha förstärkningsplagg under outback stället, men hunter känns rymligare. Jag hade nog satsat på outback, jag använde det i tre år och var nöjd med det förutom impregneringen
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Fan, och jag som nästan bestämt mig för Hunter... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Har köpt jacka och byxor i modell Järpen från Engelsons. Riktigt trevligt ställ men efter att ha provat det har jag kommit fram till att jackan har alldeles för korta ärmar. Har inte lust att dra en nitlott igen så undrar om någon kan rekommendera ett bra ställ eller en bra jacka för mig som är lång, smal och med ett vingspann på dryga 190cm... ? Jag har liknande problem så jag köper alltid olika storlek på byxor (C148 eller C150) och jacka (C54 eller mer). Går lätt upp 2 storlekar i jackan för att få rätt ärmlängd. Att det blir bylsigt kring kroppen kan jag ta... Eller dra in om det finns möjlighet till det. Gör samma sak oavsett om jag köper jaktkläder privat eller arbetskläder på jobbet.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Jag har beställt ett set från min kontakt i Bulgarien. Ett Hillman Exclusive Det verkar riktigt bra. Med riktigt bra funktioner. Jag återkommer med komentarer. Mvh John
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Fan, och jag som nästan bestämt mig för Hunter... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Haha, det ska inte vara lätt. Engelsons har också en del bra kläder, har du kollat där, bara för att komplicera det lite ytterligare.
Publicerat Oktober 4, 201213 yr Å den som har vägen förbi södra västergötland kan ju svänga in på Wildboars som just nu säljer ut de sista svensksydda jaktkläderna. Gretas har nämligen upphört med sin produktion så nu ligger all produktion av jaktkläder från svenska märken utomlands. Precis som jofamas svensktillverkade mc-ställ är uppsydda utomlands.